TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

vi är nog inte så vidare händiga vi heller men vi är väldigt trevliga och snälla

Jag + borrmaskiner är ju inte= giftemål i alla fall :crazy:

Nej det var nog inte riktigt din grej :rofl: :rofl: Har du fått hjälp av karln din än?

voffie, du far ta med dig slagborren och maskin nar du kommer, jagbehover hal gjorda i min murstock.. nej du behover inte operera den, det klarar jag..

chocho: vad du kan gora pa hennes omma stalle ar att lagga pa och smorja in lite liniment.. det hjalper lite grann i alla fall.. men om hon gar ok och det inte knakar i pallan, da ar inget brutet i alla fall. men liniment ar bra for mkt.. kan med fordel anvandas pa folk ocksa.. som tex yours truly som sittar har igen, blev inte mkt somn och nu har jag ont ... det var stupid av mig att lagga in de dar 66 balarna.. men you gotta do what you gotta do.. jag skall ta en halv piller till sa kanske jag kan sova.. nattis yalls

God natt ni som ska sova!!
Själv ska jag hålla mej vaken inatt....puh!
Jag tror hon är ok,nä,det knakade absolut inte nånstans:D
Jag la faktiskt på lite Radital,men när jag kom till jobbet fick jag lite halv ångest... kanske skulle ha tagit kylbalsam istället??
Ja ja,nu är det gjort,hon tar väl ingen skada i vilket fall.
Nu är det bara att vänta tills imorgon o se hur hon ser ut o rör sej,får tillbringa natten med att be ( och kanske offra? men vad ska jag offra då?:confused: ) till de högre makterna!!

Nä igår jobbade han till sent och ikväll var det herrmiddag. Men i morgon kanske....

Jag skulle valt nr 2, men så är jag ju lite "äventyrlig" av mig :)

Hej och välkommen Emmy :laugh: Även om du inte kan så är det bara att försöka skriva;) Kommer inte ihåg om du skrev något mer om dig i förra tråden, så vore kul med en uppdatering:laugh:

Arbetsläger i Mars : Jag kommer den 26:e på förmiddagen, Grodan och Lobell har anmält intresse att åka med mig. Jag kan dock bara svara för mig;) Men jag hoppas att jag finns på listan nu:p

Jag skulle älska att vara med på Skagern, men ett bokslut som ensam ekonom ger inte utrymme för ledighet:cry:

God morgon!

En lugn natt på jobbet går mot sitt slut. Å vad lång sista timmen är!

Smög just ut o tog mej ett bloss,(ja,fy!) och får då till min fasa se att det snöar igen:mad: O inte nog med det,det yr o blåser oxå...:eek:

Jaja,tar jag mej bara hem så,har ingen lust med några avåkningar och speciellt inte efter en vaken natt!

Ha en bra dag,alla!

God morgon!

Vi har + grader:eek:... 0.3 C ovanför strecket??? Inte klokt! Men, det snöar som attan...nå, det kan ju vara lite skönt med varmväder också.

Hästarna har hållit sig inne i sin hage. Yrvakna hälsade dom mig när jag kom med höt.

Idag åker "julen" ut! Jepp, känns som om det är dags:D

-3 och snön bara vräker ner och inte nog med det det driver oxå! Har precis tagit mej hem från jobbet och det var inte roligt.....:mad:
E6 hade drivit igen så det stog härliga till.Åkte 7 är hemma nu,har iofs tankat på vägen men ändå,usch!

Pållarna får ge sej till tåls en stund till,jag måste ha kaffe!

Så skönt att de var där de skulle idag!!

Kanske skulle säga att jag har 5,5 mil till jobbet,som normalt tar ca 40 min att köra.

God morgon på er!
Här är det minus 4,4 grader och snöar massor, men hästarna var lika glada som vanligt när dom kom ut förut.
Tycker det är svårt att ha någon stans att rida när det är så mycket snö och hästarna har skaffat en ny hobby i snön:crazy: Det är kast med liten hästsko, ingen bra hobby tycker jag och min hovslagare...

Morning....

Töksnöväder... Det har ju kommit flera decimeter i natt :eek:

Suckade och konstaterade att det blir till att skotta även denna morgon..

Hästarna verkar i alla fall vid gott mod... Studerade nyss när de tog en tokgalopp genom hagen... Snön sprutade om hovarna på dem.... Men det börjar bli rätt jobbigt för dem nu.... Speciellt för Loppan...

Idag hade jag planer på att jobba lite med 3 åringen... Vi får se vad vi hittar på i det här tokvädret...

Här har det blåst in en meter snö runt huset så jag är dubbelt insnöad. :D
Det blir inte lätt att ta sig någonstans i dag för jag gissar att man prioriterar de stora vägarna nåja jag får kanske mocka huset i stället.
Hoppas vattnet tinat i uthuset så jag kanske kan tvätta, om jag tar mig ut och till tvättstugan.
Nu är det frukost med katterna. Myyys :d

-7 och nu snoar det kl.0900h. pallar ar inte ute annu.. jag har ont och ar jattetrott.. choo glad du kom hem ok.. och det ar ocksa ok att ga ut och roka.. dock imitt hus far man sitta inne och roka lol..
skall val ta mig samman har och runt lunch hamta mina stallcleaners. hoppas det blir ngt gjort..

alla ha en bra dag..

Usch vilket väder ni har allihopa men jag antar väl att du Kat snart skickar ditt snöväder vidare till mej :laugh: och usch o fy för träningsvärk och ryggskott, du får ta det lugnt i dag och röra på dej med måtta. Att vara helt still gör ju inte värken bättre.

Som sagt, här snöar det inte än iaf men det är -4,5 och det blåser och yr. Har inte kollat vädersajten än men i gårkväll låg det en varning för vårt område om 2 dm snö i dag, det börjar likna förra vinterns snödjup.

Ska väl ta och skvimpa i mej kaffet och sen gå ut och kolla över hur pållarna har det i blåsten och ev slänga på dom täcken.

Här har vi redan passerat snödjupet från förra året....

Tittar på mina damer... De går ute i den öppna delen av hagen och spekar i snön och letar gräs på "vildhästvis"... de har ett snötäcke på ryggen.... De får komma in framåt eftermiddagen och stå inne och torka upp lite. Jag har inga täcken som passar mina damer.... De täcken jag har är på tok för stora...

Just nu är vädret så pass eländigt att jag inte har lust att gå ut alls....
Att ta en latedag känns väldigt lockande... :D

Skall i alla fall börja göra nått nyttigt genom att hänga lite tvätt....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII