TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ja! Alla kan väl göra nåt sånt? Vi tar lite kort på vårt dagliga "slit" och visar upp våra sadelkammare och höpåsar :)
Lite före- och efterbilder på mockade boxar :)

likasa med stallgangen, det var sakert den lokala tomten som var dar och stallde till bekymmer..

Ja det är ju inte omöjligt alls...om besök från andra sidan nu finns. Men efter den händelsen är jag verkligen beredd att tro på det okända. Jag hade aldrig plussat ihop de två händelserna om du inte sagt det här om dagen. Och med tanke på hur känslig Kelly alltid varit så varför inte?

Jag lägger ansvaret för stallgångstramset på "mannen i stallet".....

Kul att nån har kul i snön:laugh: Själv är jag inte överförtjust.......
Skoj att få nån att rida med! Det går säkert bra!!

hej får jag åckså vara med här är lite dålig på det men lär mig nog har smyg läst er och tycker ni är för goa bubbisen

Appropå stallpåsar så skulle en kompis till IKEA här om dagen. Givetvis fick han i uppdrag att frakta hem lite påsar. Så i dag efter hö-hämtningen fick mina stallisar varsina fina presenter i form av nya stallpåsar av mig :D

Det kan inte finnas många stall i sverige som är fria från IKEA-påsar och pallen Bekväm :angel:

Det är bra att verktabletter finns även om jag är urusel på att använda dem själv, kör med Citadon om jag måste ta något.
Om du behöver tabletterna mer än du vill ha dem brukar man vara på rätt väg.
Jag får skäll på reuma när jag säger att smärta är bara vekhet som lämnar kroppen :eek:

I går hopptränade för första gången på en månad och Orkis var supertaggad, han tycker hoppning är lattjolajbans.

Borde vara duktig och skotta snö men det får vänta för soffan är skönare.

Jo här ;)
Jag har inga IKEApåsar, utan Hööks och ett annat märke.
Och ingen BEKVÄM pall heller ;)

Vad kostar hööks-påsarna?

jag har en hookspase, de anvande dem som korgar vid oppningen av min butik.. och gor fortfarande tror jag..
de var da inte till salu sa de men jag fick den i alla fall.. sa du far ga in pa hooks och fraga.. den ar storre an ikea regular, och den knapper ihop ocksa som den gamla ikea gjorde..

jag fick faktiskt en av deras "seasonbags" den ar vit med roda prickar pa.. och sen kopte jag en hog med den bla mindre storleken... bra for 2kg eller sa..

ikea pasar kan man aldrig fa for mkt av.. lol.. i usa anvands de inte tillho sa det var ngt nytt for mig.. jag har nu sant min kompis ellen till ikea i houston och hon tycker de ar great.. aven for tack och sadlar och sant..

igen, intresseanmalan till skagern PLUS prel list for koncentrationcamp i varmland.. ritten 29may-4june camp 25-27 march..
nu skall jag "pillra" mig och sen sova..nattis..

Höökspåsarna kostar 19 spänn, det var dyrt om man jämför :D

Givetvis svindyrt så fort de listat ut att någonting används inom den exlusiva ridsporten. Om IKEA fattade var alla påsar och pallar tar vägen så kan vi nog lägga till en nolla på prislappen :angel:

Vill minnas att du har dykt upp förut..i en av de gammla trådarna. Men mitt minne kan spöka ( som "mannen i stallet"....bhuu.. ;) )

Din sambo:love: Visst finns det såna,men de är få! Heder åt honom!!!

Pållen verkar ok,såvitt jag kan se. Hon stöder på benet som vanligt,har gått med henne fram å tillbaka,men detta underlaget är ju inte det bästa....gick även i stallgången men såg inget där heller.Ingen värme eller svullnad. Men när jag tryckte henne på låret vände hon sej mot mej o surade......! Hon brukar aldrig sura! Så visst har hon fått en ordentlig smäll,typ lårkaka skulle jag tro. Om jag ska nämna något så verkar hon isåfall aningens lite stel då,men det vet jag inte om jag inbillar mej eller om det är så. Får avvakta till imorgon o se.

Jag vet inte, men jag har 4 svarta sen förrförra året och 3 röda från förra.
De är lite stelare och större än ikeapåsar.
Sen har jag 3 nya gröna som ser ut som från ikea men det är nåt ridsportmärke. Gav 75 inkl frakt för 3.

Hade några påsar från när Rusta hade ridgrejer tror jag. De var favoriter för det var nåt slags ståltråd i så att de inte säckade ihop. De hade nån plastficka på sidan så man kunde skriva frukost, lunch osv på.

Hoppas att din pålle inte skadat sig allvarligt Cho3

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
Bara så där på måfå...... För att få hjälp inför beslut (jobb). Vad ska jag välja? Ingen mer info kommer. Jag skulle behöva en så'n där majordesicion.com som i "Interstate 60".

Vad ska jag välja???

1. Same same nästan - men lite mer intressant. Detta KAN jag.
2. Kamikaze-uppdrag. Nytt. Utmaning.
3. Som klippt och skuret. På pappret snyggt. Tråkigt?

Hoppas det "bara" är en "lårkaka". Själv blir jag så himla orolig när det kommer hältor och skador.

Fick själv en mystisk hälta på Kelly i höstas på ett framben. Under två dagar var hon jättehalt under vissa rörelser. Men efter en vecka var hältan nästan borta. Var på vippen att åka iväg med henne men eftersom hon blev bättre för varje dag försökte jag ha is i magen. Och bra blev hon tack och lov :banana: Misstänker att hon fått en smäll av fölis som under den tiden var väldigt kaxig och bockig i hagen mot de stora. Det var precis innan hullet började vända tillbaka och fölis hade betat av hela hennes långa tjocka och lockiga svans :cry: Hon såg så bedrövlig ut att jag skämdes. Denna häst som bara 6 månader tidigare varit så sagolikt vacker haltade runt som ett sklett utan svans!!

Kan bara säga vilket jag inte skulle ta. Jag är en såndär tråkig trygghetsmänniska som gillar vanor och rutiner så nr 2 hade gått bort.

Har du nytt jobb på g eller? Ja, varför inte testa och kasta dej ut i tomma intet och testa nr 2? Annars skulle jag ta nr 1.

Vore spännande att få höra mer men det kanske kommer :D

Hej emmy visst får du va med här, vi är nog inte så vidare händiga vi heller men vi är väldigt trevliga och snälla :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII