TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag hoppas verkligen att jag får dom att tänka om för snart är det studiedags igen och då är jag inte hemma för att ta hand om några rymlingar:crazy:.

Tralala-piller är läskiga!!! Fick såna utskrivna och jag blev helt knall :o . Efter axeloperationen fick jag Oxycontin och dom var ännu värre...vägrar ta dylika saker igen :eek: . Kan tro att tant Kat slocknade...jag hade inte gått att väcka alls :o

Helt rätt!! Bara ge igen! Du får knöla ner en halsduk oxå så han inte kommer åt att stoppa ner snö i halsöppningen.....!

Jodå, jag kom hem! Men skulle ett ärende till och då började det glida i backen så jag hamnade halvvägs på tvären:crazy: Bara 50 meter hemifrån, så maken, som var hemma som tur var, fick ut med traktorn och dra loss bakänden. Jaja, nån gång ska vara den första, har ju bott här i 8½ år och klarat mig.

Kan säga att alla traktorer i bygden verkar vara i full gång;)

Brimmis, vi har en fyrhjulsdriven Audi också, och jag har en liten framhjulsdriven. Den andra var så klart med sonen ute och körde...

Piraja, fint staket! Stannar de inte där vet jag inte vad som hjälper:crazy:

Nu bakar jag lite gott bröd, får sällskap till middagen i kväll av trevliga grannar, tillika döttrarnas fd dressyrtränare och hennes man:)

Har faktiskt aldrig provat tralala-piller eller ngt liknande! Men de är ju rättså poppis bland våra klienter så jag kan tänka mej att de har effekt:D
Men om man verkligen behöver och de hjälper så kan de väl vara lite bra iallafall:p

Nä nu får pållarna stanna där de ska vara! Inte roligt att få telefonsamtal om hästar ute på bygden:crazy:

lobell det later skoj pa satt och vis med snofight men for ngn anledning, ja jag har aldrig enjoyed sno sa mkt.. man blir blot och sno i oronen och nej, tyckte aldrig om att aka skidor heller..
men vad ar det med den dar snoslungan? den ar ju alldeles nyinkopt? ta tillbaka reklamera.. den maste ju fungera sa hubby kan slunga en ridbana till dig lol..

cho, vem har sagt fardtjanst har fatt korlektioner i snokorning?? du vet val att du skall bo sa de inte behover gora ngt mer an oppna dorren och kora in stolen och sonen? extra saker ar extra betalt lol.. nej forlat, manga ar jattebra, just sett de som kor i karlskoga och far anvander..de kan inte ens hjalpa honom med pasar till dorren.. gar inte ens ur bilen..

har fortfarande inte ont har, men mina enda par av vinterstovlar ar genom sura.. yep de dar uggs ar allt jag har.. sa nu ar det gummistovlar.. tack och lov for varma ullthermosockar (65 for tva par pa GrannG).... skall val ut sedan jag inte har ont, och gora klart for kvallen. och honorna skall fa ost.. har en hel ost som blev dalig.. mums sager de.. snon kommer fortfarande ner, och inte ar det ngn lattnad.. toots

Jo jo, man kan ju inte ha tur jämt:p säger jag som ska ut kl 21 ikväll å jobba....

Nybakat bröd,mmmmm,vad gott!!:laugh:

jag fick dessa nar jag skadade mig tidigare och har kvar.. DA skulle jag ta 4 om dagen, alltsa 400 mg per 24hr och jag var helt borta, och detta gjorde jag for 2 manader straight. Sen sa doc sluta ta dem och tala om withdrawal.. Det ar inte ett piller jag tar normalt, men tyckte jag behovde detta och de holl med pa VC sa skall ta till weekend sen far det vara nog.. Jag har en hotwaterbottle och hog smarttroskel sa.. Och jag kan ju ga har och klaga for mig sjalv.. lol.. ingen som hor..
Nej, piller skall endast tas nar det ar panik, men det ar kanske svarare for vissa an andra nar det galler..

Nä,ibland blir jag alldeles svettig när jag ser hur de krånglar till det när de ska vända här uppe på gården.....:o Ibland får jag till och med vända åt dom....Å vad de ska upp i snödrivorna utmed husväggarna å göra samt köra fast där,begriper jag inte heller:confused:
Jag klarar att vända bil o hästsläp här,då ska de väl klara en liten färdtjänstbuss???!

De är skyldiga att hjälpa honom,iallafall in i trappen/trapphuset!

Jag tycker faktiskt att det är helt ok att ta piller när man har så ont!
Och du har djur som måste skötas,hö som ska in osv.
Vissa saker måste man ju göra,ibland går det bara inte utan smärtlindring....
Men som du säger,man ska nog vara väldigt försiktig!

Cho-hooo vad pållarna hispade runt i hagen:(
Bestämde mej för att ta in dom,då de förmodligen varit i närkontakt med ett lejon eller något liknande....
Då händer det......4 åringen sticker (numera 5 åring,svårt med nytt år!) å drar rakt in i stallet och går omkull....:mad:
Det verkar dock ha klarat sej,kan inte se något för stunden iallafall,så håll tummarna att det inte svullnat när jag går ut o tittar till om en stund!!

Visst är det bra att det finns tralala-piller, bara jag som inte fixar att ta dom :o ...även när jag skulle behöva. Gillar ju inte att bli "yr i mössan" liksom...

Nu har jag sovit säkert 1 timme. Det var skönt. Hoppas jag kan sova inatt också.

Usch, sånt där är otäckt! Minns med fasa när Rocket skuttade över boxdörren och landade hårt på cementgolvet...har nog aldrig rört mig så fort någon gång men han verkar ha klarat den bravaden bra. Han var knappt året då...

KL

Då var hö hämtat och kaffet uppdrucket (och lite sött för volangerna :d) och stallet klart.

Har suttit och räknat på alla "Kellykostnader" i eftermiddag. Nu när nya året drog igång så ska jag skriva ner varje krona jag lägger på henne. Vore intressant med ett cirkasnitt för vad hon kostar i månaden.

Tog mig en rejäl funderare på vad hon kostade innan flytten och kom fram till att allt som allt kostade hon 4600 i månaden :eek:

Enligt den budget som vi håller nu med mat, strö, skor, stallhyra och bensin så ligger jag på 2500 i månaden :banana: Av de skilnaderna i kostnaderna står fölis för ca 1500 kr.

Älskar mitt stall och allt där till. Trivs så bra. Det gör Kelly med. Inget mer trams i stallgången. Hon går lungt med både in och ut, är alltid cool och jag har varken hört henne skrapa med hovarna i boxen eller slå med frambenen i boxdörren som hon alltid så otåligt gjorde förr. Hennes humör och boxsurhet är förbättrat med määängder. Jag har fallit pladask igen för min pålla:love:

Ja,förlåt,jag har glömt att jag lovade att kolla lite på vad det kostar extra med föl (ja,rent allmänt då,det är ju väldigt varierande beroende på individ) Jag kan tänka mej att det landar någonstans på runt 1500 i mån,förutsatt att vi då inte räknar extra arbete,verkningar av föl,vaccinationer,chippning/konturdiagram/registrering o såna kostnader.Det förutsätter jag att ägaren fixar....
Ja,förutom extra jobbet då,det verkar ju du fått tagit hand om:D

voffie.. jag tror helt fult och klart att kelly trivs battre for att hon har smartare hastar runt sig, inte bara en otack folunge som star och biter henne i tuttarna och en annan som kanske bara har killar i skallen.. Hon far ut mer av den har bunchen of pallar.. Och sa star de och tjotar hela natten och ar for trotta for att hitta pa bus dagtid..
likasa med stallgangen, det var sakert den lokala tomten som var dar och stallde till bekymmer..

Med tanke pa 1500 per manad i x antal manader, yep du har betalat for din hast och mer.. men skriv up.. intressant att se, jag skulle gora men har inte gjort..

sotsaker till volangerna ar bra sa lange det inte ar mina volanger.. de ar sota nog som de ar lol..och med tanke pa att de ar 14 veckor till skagern behover de bli mindre och sa for valdemar.. sa fort jag kan blir det hardtraning woohoo.. en smal valdemar, en smal mig, det vore en syn..

och for de som ar intresserade att vara med pa skagern ritten, snalla sand mig intresse anmalan igen.. jag ar virrig och kan inte hitta mina papper. ritten ar 29 may till 4june.. pris ca 3000.00 including allt.

calendarn blir nog inte, jag har fatt in 6 bilder endast. det ar 12 manader pa ett ar.. jag sparar garna bilder for senare tillverkning.kanske halvarscalendar??

Appropå tralala-piller. När jag bröt handleden så fick jag Tramadol utskrivet och jag åt maxdos + panodil maxdos i 4 veckor och jag mådde finfint och slapp värken. När jag var inlagd i Uppsala så fick jag Tradolan direkt efter op och efter en halvtimme började jag spy som en gris :eek: Dan efter fick jag vingla ner till apoteket och ta ut mina egna Tramadol och ta dom istället och vips mådde jag finfint igen, fast dom båda ska vara identiska med varandra :cool: Knepigt men det är väl nån liten skillnad på dom.

Det snöar igen här och det ska tydligen kunna komma upp emot 2 dm till i morron kväll. Ska gå ut till pållarna om en stund och titta hur dom har det. Jag antar väl att dom är blöta men dom verkar inte frysa, dom har då iaf inte gjort det än men jag får väl slänga på dom täcken om det fortsätter med det här snöandet så dom får torka.

Snöat av o till hela dagen så i eftermiddags när vi kom till stallet så stod det 3 hästar vid grinden o gnäggade.Japp jag vet att de är bortskämda:)

Ska försöka få till bilder nu när saker lugnat ner sig och jag har stallisar som kan hålla i kameran. Pratade jusst i telefon med min kompis Jess som har en "riktig" kamera och som lovat att fota mig sen i höstas. Det blev ju dock aldrig av pga Kelly blev halt, föll ur hull (inget man ville ha kort på) och sen kom snön så paddocken blev oridbar.

Men nu så!!

Vi skulle ju gjort det förra veckan men shit så stressig den veckan blev. Nu är ju den vackra pudersnön borta. Bara kompakt tösnö kvar. Dock mängder av den varan....Hoppas på mer finsnö för det blir ju finare kort. Har spanat in en stooor äng med orörd snö 200 m från stallet som jag tänkte tramsa runt på så Jess fick fotat. Hon nämnde själv idag att vi måste få till det nu. Tyvärr jobbar hon alla vardagar och då är det ju mörkt när hon kommer hem. Jag jobbar var annan helg så det finns så få alternativ. Men lite trams-kort i stallet ska väl någon av stallisarna kunna ta med min simpla kamera. Ett "hemma hos-repotage" från Kelly och mig kanske ;)

Min sambo kör färdtjänstbuss varannan vecka, och har med sig en skyffel och skottar åt gamlingarna när han hämtar dom :)
men han är inte den lata typen och tycker synd om en del.
Ibland får han bära ut en del till bussen för att det är så svårt att komma fram.

Nu är vi äntligen hemma!
Sambon valde den "snabba" vägen till affären, och då hade det förstås hänt en olycka så vi fick sitta still en timme på mororvägen
Som tur hade jag hämtat ut en ny pannlampa jag köpt, så 4-åringen fick sitta och leka med den. Annars hade det blivit ett j-la ylande.

Gott och va hemma så man får i sig kaffe :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar