TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ja där har de full koll på allt även om de vilar ...sol ...o fritt runt om

den där bilden är för jädra söt ....sickan sötnosar gillar den skarpt :laugh:

Ja, dom har lika bra uppsikt från matplatsen och när dom står där ute så vänder dom ju röven mot vinden och huvet hänger halvvägs ner mot marken och dom ser då inte ut att ha nån som helst koll, fast det är nog bara vad jag tycker det ser ut som :angel:

Ja det här kan man nog fundera på i evigheter och aldrig få nåt rätt och riktigt svar men det var bara nåt jag funderat på.

Jag tycker det har varit så helt stick i stäv med varandra att "stall-hästar" promt ska in och "lös-hästar" promt ska stå mitt i skiten.

*KL*

Suuuuuuuck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Behöver väl inte gå in på vad jag gjort nu sent ikväll:cool:

Den här gången TROOOOR jag att någon av hästarna kommit åt nya tråden, fått en stöt och studsat över den andra tråden och kommit ut på tomten och därefter knatat över till grannen. Hoppas, hoppas och hoppas ännu mer att dom bägge fått så pass med stöt att dom håller sig ifrån den där sidan nu...

...vettetusan om jag törs sova inatt:crazy:

Näää.fy vad tråkigt!! Nä jag förstår att du inte törs sova i natt! Är det tredje gången idag???? Vad är det som lockar på andra sidan?

Vilken jättehärlig bild,o vad söta de ser ut att vara:love:

Usch ingen rolig situation,fattar om du inte törs sova.Vilka busar du har.

Men fy vad jobbigt :(
Du får snart bygga en labyrint runt dom .

Nån som håller på med klickerträning och kan ge tips?
Ska ju testa nu att få Trullan att gå genom att berömma och ge godis när vi rider.
Började ikväll när vi tog in. Jag brukar träna på att få henne att stanna genom att säga STANNA och sen berömma, då hon gärna har bråttom in. Hon stannar jättefint och nu fick hon beröm och morotsbit.
Imorgon ska jag prova att ge henne morotsbitar från ryggen så länge hon går framåt. Hoppas att det funkar :laugh:

Hoppas verkligen det funkar! Det funkade inte med godis på min nordis,han ville bara ha godis.I början tog han några steg,stannade fick godis osv. Till slut kom han på det,tog bara ett steg och sedan vägrade han gå,bara tiggde. När han då inte fick något vände han på huvudet o bet mej i tån!!:crazy:

Haha, jag trodde du menade när du gick, och funderade på hur han fick tag i din tå :rofl:
Jo, jag kan tänka mej att det ev kan bli så här med.
men jag får testa allt jag kan komma på nu.

Näää.fy vad tråkigt!! Nä jag förstår att du inte törs sova i natt! Är det tredje gången idag???? Vad är det som lockar på andra sidan?
Jepp, 3:e gången...och det finns inte nåt på andra sidan som dom inte har i hagen...attans odjur!
Usch ingen rolig situation,fattar om du inte törs sova.Vilka busar du har.
Ska ut nu och kolla dom...
Men fy vad jobbigt :(
Du får snart bygga en labyrint runt dom .

Det blir nåt åt det hållet...upptäckte att jag har en massa lastpallar och dom ska nu anordnas som avskräckande staket...:cool:

Släng upp några McDonaldsskyltar i avskräckande syfte :)

Släng upp några McDonaldsskyltar i avskräckande syfte :)

:rofl:DET kanske funkar:idea:

Nu har vi ställt upp lastpallar vid tråden där dom gick ut senast, ser närmast ut som ett kravallstaket. Det jobbet fortsätter i morgon, förhoppningsvis är hästarna kvar...men den rackarns Rocket tänkte gå genom tråden medan vi stod där...inte den nya utan där vi nu satte lastpallarna. Kollade strömstyrkan och det är fortfarande full styrka men jorden är ledd i elband och det hinner inte "ta" innan han forcerat hela stängslet...ska byta till tråd i morgon:cool:

Usch, vad jobbigt det låter. Man vill ju kunna gå och lägga sig utan att undra om hästarna e kvar i hagen.
Du får linda in han i folie :idea:

lobell, ge henne inte godis nar du ar pa henne.. du far du helvete senare, med begging hela tiden. nar jag inte far mina att ga fran garden, da blir det backa, om sa vi skall backa fran har till dar och tillbaka.. vander de och vill ga framat, da ar det bara sa. och det skulle inte skada med whopper emellanat, just att markera du ar den som bestammer.. att halla pa att gulla med dem hjalper inte, for hon gor det inte for att hon ar radd, hon ar stubborn. och som du gjorde forut, stannar hon far hon sta dar, inte rora sig eller forsoka ga hem och sant.. uta sta dar bara med henne.. det fungerade ju forra gangen.. SEN nar ni kommer hem for gott, da far hon godis.. men igen det ar din hast.. du for vad du vill..

*Planerar inköp av stora mängder folie* .....:D

GOD morgon...den är extra god för att den där Rakethästen och hans följeslagare Rödhättan var i sin hage vid morgonfodringen:bow:...Har knappt sovit en blund inatt p.g.a. oron över dessa varelser men dom såg ju ut att ha sovit gott. Dom vaknade när jag kom...

Tar mig nu en kopp kaffe med hembakt fralla sen slocknar jag en stund i soffan...och fortsätter sen med hagbygget...kravallstaketet...:o

Hoppas att du kunnat sova inatt.
Se nu till att vara försiktig så att det inte händer ngt ,och överansträng dej inte.

just ja, vaderrapport fran de varmlandska granarna. -8 och det ar pissemorkt ute. skall hobbla ut till stallet och slappa ut de dar monstren.. tack och lov behover jag bara leda ut de unga.. bullarna gar av sig sjalva..ibland gar de rakt till hagen, ibland tar de en tur. Tack och lov har jag inte dina problem Piraja, och onskar dem inte heller.. Manborde tycka med all den strommen de far i sig att de skulle lara sig.. jag hoppas kravallstaketet kommer att fungera for dig..

annars inget nytt pa torpet.. min plogbil kommer precis nu sa jag kan komma ut woohoo. har inte tagit ngn rolig piller an idag da jag maste kora till stan och hamta pengar.. men det blir en nar jag kommer hem igen.. jag kan kanna jag har en rygg.. j*drar anama..men som sagt tidigare, det gar over med tiden..

alla ha en bra dag

sov som en gris nar jag hangde up phonen, till 5am lol.. banken har visiterats, allt skall vara dar, aven de 8 kronorna lol.. ha skoj sjalv med dagen.

Hmm måste ta ett tag med mina dammråttor nu,de har en förmåga att bli stora,inte skojigt men det blir bättre i eftermiddag då ska vi ut i snön med pållarna,Kör försiktigt här har vi isgata på många ställen:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar