Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Testa och lägg handen långt bak på magen när hon dricker,i de lägena på vår så sparkade fölis ordentligt

ola jag hade tankt att ringa dig ocksa.. men annars lordagen den 25 march.. snart alltsa.. och snalla ta med dig chainsagen och utrustning, tran skall ned. och sa far du hjalpa till att bryta upp golvet ocksa.. och mat far du med.. ja du hittar hit, vore skoj om jag kunde fa presentera dig till alla tanter..

jag ringer i nasta vecka ngn gang och forstas ar du jattevalkommen.. OCH har du egg ta garna med, mina hons ar pa strike och lagger inget..

Och där dök det upp en ny gubbe:eek:!

Hej,hej och välkommen hit:)!Kliar det i fingrarna när du hör att det är rivningstjohej på gång:laugh:?

Funkar det fast hon inte dricker kallt vatten eller? Det vi såg i dag såg ut som om nån knackade försiktigt inifrån några gånger, plus att det är större rörelser som är mer böljande. Det är absolut inga andningsrörelser utan det är nåt annat. Hoppas du förstår hur jag menar. Jäklar va det är svårt att förklara :confused:

Det här har utvecklats till en ren pina ju!

Senast ändrad:

Gissa tre gånger vad jag har gjort med hästarna idag?

Just det!Ut på promenad igen:D.

Ledig dag men gick upp alldeles för sent och så låna traktor och byta ensilagebal,den förra ratades totalt,och så förberedelser inför pubkvällen som jag är med och arrangerar i morgon.Orkade inte släpa ut allt som behövs för ridtur.

Nu har jag precis gjort en stor laddning pizzasallad till pizzabitarna som vi säljer i morgon.

Bilen står fullastad med varor från bolaget,det brukar gå åt en del:D.

Här hemma är det blåis öööööverallt nu så vi gick promenad i hagen :D Men det gick bra det med och dom tyckte det var urkul att bralla runt i snön med matte ;)

Ingen ridning idag heller, ingen sol, blåsigt som attan, riktig ruggigt :(
Blir så trött på detta eviga kalla..

Vill verkligen ha lite vårkänsla nu, få känna solen värma, känna att glädjen kommer tillbaka över att få vara ute utan att frysa.
Längtar efter känslan att rida ut och att det är enkelt..allting

Slippa se skare och isfläckar, slippa att pålle får styltor på skogvägarna.

Kära vintern, jag önskar att avsluta vårt förhållande, vi måste göra ett uppehåll iaf.. på minst 10 mån, sen får vi se.. :cool:'

Våren är så härlig när man är hästvän :laugh:

och det bästa är.. det händer något ..snart... :banana:

KL*

Här har inte hänt så mkt idag,
Har varit totalseg med huvudvärk och ont i hela kroppen. Och grått och lite regn.
Bara mockning och ingen ridning tyvärr. men det blir imorgon, då kommer solen.

Blev lite shopping idag, en ny sopborste till stallet :p och en gethårsborste till Trullan. Tror inte hon gillar när jag borstar hennes fällande panna med hovborste :)

Köpte nytt våffeljärn som invigdes, så nu mår jag illa :grin:

Hittade ett ställe 10 min härifrån, i skogen som har rid och helgläger, samt ger privatlektioner. Så kanske jag testar en lektion där med Trullan. Så kan bonusdottern följa med och låna en av deras hästar.
Hon vill rida med ut på Lasse, men behöver lära sig mera grunder då han kan vara lite skvättig och springig.

KL

Brimmis Men gud så spännande! fast Nachtman är ju en ängel till hingst, jag var inne i boxen och pratade med honom i Ebbs förra våren, han blev ju 4:a i sin klass :bow: Men ett oplanerat föl kan ju ge lite schemaändringar förstås.

Väntar med spänning på resultatet av blodprovet; ökad giva eller minskad, det är frågan;)

Lobell Du tog en dust som du vann genom att du inte gav efter utan satt kvar och tog det lugnt :banana: Du kan om du vill :bow:

Och sen har jag läst en massa som jag redan glömt:o Men har en känsla av att det är dags för :banana::banana:på många kanter, ta för er:p

KL mig själv (eftersom jag är för frikostig med smilies blir jag alltid stoppad innan jag är klar)

Hos oss går allt sin gilla gång, träningen löper som den skall. Eftersom jag är lite av en strukturfascist så vill jag ha rutiner och bestämda mål :o

I alla fall, vi har konditionsträningar på helgerna, och lite "lättare" träning på veckodagar när man måste hinna jobba också. Jag har nu testat den bomlösa sadeln ett antal gånger, och skillnaden jag märker är i galopparbeten och klättring, som om hon tar för sig mer än i bomsadeln. Men sen testade jag klättring barbacka - hon var guld:bow: Mitt enda problem var att sitta kvar:rofl:

Så utvärderingen fortsätter, men måste säga igen, min prinsessa är verkligen en prinsessa, lite petig, men är hon på min sida kan hon gå genom eld och vatten:love:

Kat - är det ok om jag tar kökstjänst? ;) Är nog bättre på det än att bygga stall...

McMarco - hoppas ni får en riktigt trevlig helg!

Kul att läsa om era bravader:) Själv har det inte blivit nåt hästande öht idag. Har varit i Gbg med dottern och shoppat, sen After Work med några arbetskamrater och nu jag krupit i min nya OnePiece:love: Vilket underbart plagg! Den får nog följa med till tantcampen.

Nä men hej Idavallen, de va ett tag sen. Jo du, Nachtmann är en riktig pärla till hingst, både till sättet och utseendet :love:Jag gillar honom skarpt men nu är det drygt att vänta ända till onsdag :crazy:

Men jag är kluven till det hela. Är det fölis så är det urkul och är det inte så är jag nöjd med de, men hur som helst är det olidligt spännande :D

Åhhhhh har du en Onepice :crazy: Nu vart jag avundsjuk ordentligt!! Mathilda o Melvin (mina barnbarn) har en varsin som deras farmor köpte när hon va i turkiet. Halva priset mot här.

Ja, men jag är så rik så jag köpte till både mig och maken;) (Stående skämt i familjen när vi vill ha något...)

Kan vi inte få se en bild på din OnePiece ? :D
Med gällivarehäng och allt...
Verkar så himla sköna, och riktigt snygga.. de flesta :angel:

Tror inte att det har ngn betydelse om det är ljummet vatten,
japp olidlig väntan,kan man dra fram klockan:D
Känner igen det där med vågor,i slutet gick hela magen i det på vårat sto.

Samma väder här,grått,ingen sol och en jä.... blåst.
Blev att pälsa på sej en massa sen blev det först lite intervallträning och sedan dressyr med båda pållarna.Men blev varm av ridningen:D

Godkväll på er!
Tänkte att jag skulle få till något klokt o bra o kanske trevligt oxå men när jag började skriva så bara försvann allt:crazy:
Kanske beror det på att jag gick av nattpass i morse o inte har sovit idag??

Mockat som vanligt,dragit av lite päls från lille nsv,han ser rolig ut nu! Fällt ur hals,bogar o halva magen,resten spretar åt alla håll o kanter!! Han har ett tjusigt getskägg just nu :D

Kom sedan på mej själv med att stå å dum glo på en hästmage...måste ha gått i sömnen:angel: för jag vaknade liksom till där o undrade vad jag glodde på.....! Inte såg jag nått inte..... Jag vill oxå se något!!!
Nåja,kanske det är lite tidigt ännu......

Nä det är nog bäst att krypa till kojs! Natti

KL

Va! En gubbe till :eek: Helt plötsligt har gubbsen förökat sig med 200%. Hoppas det inte händer oss tanter får då spårar tråden ur.

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka