Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så BRA jobbat lobell!! :banana: :banana: :banana: :banana:

Envisheten lönade sig, och ni vände ju inte förrän DU ville det. :banana:

Äsch,en hel del av dom har säkert någon stalltjej/kille som gör alla förberedelser och skrittar hästarna före och efter.

Garanterat slipper de släpa all utrustning mellan bostad och stall på hala gångar.Jag VILL ha en uppvärmd sadelkammare.Finns tyvärr ingen plats till det.Hallen är full av prylar.

Har förresten hämtat mer läder att smörja, på posten idag.Har köpt en komplett (sele,baksele,tömmar och huvudlag) jättefin sele till ett bra pris.I rätt storlek denna gång:grin:.Nu ska den bara sättas ihop...mycket remmar!

:)sadelkammare ...hmm va ä de..:) sadel o träns hänger i stallet orkar inte släpa varje dag....:) är de bara välsmort far de inte illa ...om ventilationen är okey...

ahaa ny sele....spännande de ska bli körning av då...:) nja så mycket remmar är de väl inte....brukar vara lättare o få ihop de om man kastar på den på hästen , man ser bättre då.....

lok eller bröstsele......gissar på bröstsele...

vill se bild på pålle iklädd nya munderningen vid tillfälle... :D

om hon brunstar eller ska o pälsfällning ovanpå de kan jag tänka mig kan bli jobbigt

Humm....där har vi ju Kelly i ett nötskal. Kanske därför hon har lite rabiata stunder numer :angel:

ja de är många om och men rörande de här med att rida.... lång förberedelser ...

undrar hur de där som rider en 5-6 hästar varje dag gör....

De hinner för de har inget socialt bukeliv de stackrarna :cry:

Lobell- Hejja bruden! :banana: Envisas vinner. Var nykissad, mätt och utsövd till nästa gång så du kan sitta där halva natten om så behövs ;) Du kan ju t.o.m ta med termos med varm oboy och mackor samt bära blöja då kommer du vinna till 100%

Brimmis-Det här blir ju en riktig nagelbitare tills du får besked. Oavsett svar så verkar du ha extrajobb framför dig. Banta och motionera häst eller ta hand om linten fölis. Men jag tror du ska fundera på hingstnamn ;)

Det här med medryttare går ju vääääldigt bra för mig, NOOOT:crazy:

Har lagt ut två annonser här på buke. En är visad 160 ggr och den andra 208. Inte ett enda mail. Jag annonserar på medryttare. se- inte ett enda svar där heller. Jo från en som savarde på fel annons och frågade var i Mark ponnyn stod.....

Ridskolan är lappad sen ett par veckor tillbaka. Ingen som ringt. Där är jag väl lite fundersam om det inte är så att Kellys rykte har satt käppar i hjulet. Hon stod ju i privatstallet där och levde rövare. Satte inte ut namnet på henne av den anledningen men träffade en tidigare ryttare till Kelly när jag var där och satte upp lappen så det kan ju ha kommit ut.

Jag har lagt ut krokar bland hästfolk jag känner.

Nu vet jag inte vad mer jag kan göra...Tips är välkommet:confused:

Har funderat på blocket men inbillar mig att hästfolk läser buke lika väl och blocket läser alla möjliga jeppar...

Har inte annonserat i våra tre matbutiker men känner lite samma som blocket där. Men kanske ska jag testa och se vad det ger i alla fall??

Funderar på att lappa ridskolan i Uddevalla i alla fall. Den där taket rasade in på ridhuset förra vintern. Den ligger bara 15-17 min från vårat stall.

Men så är det ju ingen panik heller. Nu har vi ju kommit igång Kelly och jag nu när vi fått ljuset på eftermidagarna. Känner att jag har ända fram till nästa vinter att leta efter en bra medis. Men var hittar man dem???

Fy ska man behöva gå i spänning hela helgen:crazy:

Grattis till stämpeln förresten

Yes ,bra jobbat nu är det bara att fortsätta och visa att du är envisare,många :banana::banana::banana: till dej.

Gubbtjuv Hmm har ju haft som mest 3 stycken att rida +unghästen så det räknas väl inte :D Gäller bara att se till att man har mkt fritid så fixar man det;)

hoppas bara det inte ar skjutpractice den dagen.. och alla gubbar i jaktlaget kor forbi.. lol de vet jag ar "annorlunda" men ser de det har kanske jagblir utslangd fran laget lol.. they fear for my sanity...

0132am fran 0845pm.. wow inte daligt.. nu skall jag aterga till schlafen for mer snoos forhoppningsvis

hoppas bara det inte ar skjutpractice den dagen.. och alla gubbar i jaktlaget kor forbi.. lol de vet jag ar "annorlunda" men ser de det har kanske jagblir utslangd fran laget lol.. they fear for my sanity...

0132am fran 0845pm.. wow inte daligt.. nu skall jag aterga till schlafen for mer snoos forhoppningsvis

Godmorgon alla.

Här vaknar man utsövd och pigg till en tredagarsledighet! Inte illa eftersom solen verkar lysa. Det blir nog mycket dripp-dropp idag också. Härligt, det börjar anas att det kanske finns en vår som väntar på oss :)

I eftermiddag rullar familjen iväg dryga trettio mil söderut i landet. En riktigt efterlängtad helg med våra bästa vänner väntar. Vi är tre familjer som försöker umgås när vi lyckas få till det. Inte alldeles enkelt när vi bor i Enköping, en familj på Visingsö och den tredje i Lund. Det finns en fjärde också, de bor i Visby men lyckas så otroligt sällan tajma in oss, speciellt inte under hockey-säsong då deras pojkar är ute mycket på olika cuper och sådant. Så att vi ändå fick ihop ett gäng i helgen är bara SÅ kul :bump: Jag har sett fram emot den här helgen något så otroligt. Kalendrarna ska med, för tanken är att vi ska försöka planera in en weekendresa fram i vår. En budget-budget till någon trevlig stad i Europa. Dublin eller Edinburgh skulle det kunna bli. Men det spelar inte så stor roll, bara vi hittar en glugg då vi alla kan.

Hästarna har vi ordnat för med våra snälla stallkamrater. Vovven ska vara stadshund hemma hos vår dotter i helgen, och katter och marsvin blir tillsedda av en annan dotter.

OT

TANTCAMP information:

Nu ar det bestamt, jag skall riva ut boxarna i ladan och lagga en cementplatta dar och sen bygga 3 boxar dar i stallet for endast de tva jag har nu. Sa golv skall brytas upp, ta med er BRACKJARN/KOFOT om ni har.. och glom inte arbets handskar.. Tiden tickar ivag och snart ar det dags for den stora ansamlingen... Ar ni alla redo?? Jag forsoker stada har fortfarande.. ALLT har en hinna av sot pa sig sa det ar lite hopplost for ogonlocket.. Koket maste skuras ner totalt.. Inte skoj..Men det gar framat.. Jag har fonster kvar, dock vantar nog med det tills ni alla kommer lol.. Kom pa att jag skall nog hanga blomlador ocksa.. Har lador, fasten och behover endast inhandla blomster.. Far nog vanta med det tills vi har frostfritt pa natten ocksa..
Det finns mat i frysen, rum for madrasser och jag har hittat min luftpump.. livet ar underbart..

Jag trodde meningen med campet var att VI skulle jobba ihjäl oss, inte du :confused:

Kompanidans....... Gillar bristen på inlevelse hos hon i vita blusen. Har hon verkligen roligt? :rofl:

Line dace bananas :banana: :banana: :banana:

:rofl: full koncentration kanske. Bäst att hålla tungan rätt i mun :rofl:

Linedance är faktiskt jäkligt kul, när man fått till koordinationen :D

Det blev ingen sol idag som utlovat. Enligt yr skiner solen här jusst nu men jag ser då bara grådis. +3 grader så det töar på men det blåser en rätt kylig nordanvind så det känns rätt ruggit ute.

Trotsade vindar och dis och stack ut på en tur med stallis och Busen. I nära två timmar var vi ute på Ödeborgsfjället och rekade nya vägar. Har hittat en helt underbar ny väg som visade sig leda direkt från stallets baksida ända upp till den sjö vi brukar runda. Det är en tur som man kan hålla trav och galopp på i stort sett hela vägen och är lite över milen lång. Tack vare den försvinner nu 20 min skritt på landsväg för att komma upp till sjön. Härligt att se vad som gömts under snön :p

I morgon ska Kelly få vilodag. Jag jobbar. Kommer nu den där utlovade solen eller bara råheten i luften upphör så ska hon få gå nakenfis hela dagen. Nu fäller hon som bara den. Stod och skrapade med ryktstenen i dag och det fanns inget slut på löshår. Men fåglarna lär blir glada över pälsen på dyngstacken. De kan bygga ett helt slott nu :D

Hej tanter och gubbe. Nu sitter jag i Gränna hamn. Båten går om en kvart. Kompisarna från Skåne kom just inrullande i bilkön de också, men vi har inte varit och hälsat på varandra. Det blåser så jämrans kallt. Så vi sitter och skickar sms till varandra mellan bilarna :)

Ha en trevlig helg allihop, det tänker jag ha :banana::banana:

Senast ändrad:

Ha en kul resa vart du nu ska :D

Nu i kväll har jag och min goa gubbe varit ner och installerat en webkamera inne i ligghallen. Han är en riktig tekniknörd :laugh: Så nu kan vi sitta och titta när dom snarkar o sover :angel:

Usch va jag längtar till nästa vecka :grin: Vi stog i dag och tittade stint på magen och vi ser båda två hur det rör sej men vad som rör sej det vet vi ju inte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka