Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Aj..! Vad i hela friden har du gjort i knäet?? Har jag missat något??
Det låter inte bra iallafall! Ta det lugnt o sköt om dej!!

Tack för erbjudandet :)

Jag ska kolla runt lite om jag hittar en tränare som verkar passa mej.
Sambon ska gå med mej imorgon med pallen, och om/när hon vänder så får vi ta henne lite längre bort och hoppa upp och se om jag kommer vidare.

Ibland ångrar jag mej att jag inte behöll d-ponnyn som ju var utbildad MSV. Hon var iofs ett tjurigt sto hon oxå :) men inte lika envis som denna.
På henne kunde jag slappna av och hon och Lasse gick väldigt bra ihop så hon skulle aldrig tänka sig att gå ifrån honom :)

Men, får jag ordning på Trullan så tror jag att det kan bli väldigt bra. Vi har ju kommit över många saker i hanteringen som inte funkade så bra i början. Och när hon vill, så är hon en väldigt charmig och mysig häst.

Ja, ponnyn rider jag inte med mer.
Såg ju aldrig vad som hände, men tydligen hade hon vänt rumpan till så fort de kom ikapp och toksparkat efter Trullan utan förvarning.
Så det sällskapet hoppar vi över :)

Det verkar vara praxis i Sverige att vaccinera och avmaska fölston 1-2 mån före fölning just för att få maxdos av dessa ämnen i råmjölken för att fölungen ska få ett skydd.

Ja, det ska bli spännande när vet kommer fast jag är nog ganska övertygad om att hon är tom men man kan ju alltid hoppas ändå :laugh:. Hon har ju faktiskt ändrat sej så in i norden den senaste tiden.

Hon vill inte ens leka längre utan blir bara så tvär när Winnie kommer ett steg för nära eller bjuder upp till bus o lek och det är inte likt henne.

Förresten så var jag frisk som en nötkärna, det blev en OK-stämpel i röva :D

Gott att vara stämplad som frisk :)

Idag ska sonen kolla på lägenhet som jobbet har fixat. Eller lägenhet, rum kanske det är. 27 kvm , men det blir perfekt för honom att börja med.

Och nu blev bonusdottern hemskjutsad av fd grannen som undrade om jag ville haka på en tur med deras nya islänningar.
Kan ju bli spännande och se om det duger som sällskap åt Trullan :)
De bor en 30 min skrittväg härifrån så om det funkar, kan vi ju rida ihop i sommar då och då.

Hoppas det funkar :)

Blir tomt där hemma när sonen bär i väg. Men kul för honom!

Och skoj för dej, hoppas det funkar bra med madam surkart och isisarna :D

Tomt vet jag inte . Vi har 4 till :)

Han har bara bott hos mej sista året. Innan bodde han hos sin pappa, men visst vänjer man sig.

Det blir bra för honom att stå på egna ben. V har haft lite diskussioner ang hur man beter sig när man är 20, så jag tror det blir bra för honom att få lite mer eget ansvar.
Sen ville han att vi skulle åka och storhandla ihop och att jag ska lära honom laga mat, så vi lär träffast en del ändå :)

Nu blev jag nästan lite nervös för att rida iväg med 2 okända hästar, men det blir nog bra. Hoppas Trullan sköter sig så jag får en riktig ridtur nu :)

KL

Här har vi + 6 grader och sol idag. ÄNTLIGEN :banana: Stallisen och jag sadlade våra ystra bushästar och tog en härlig ridtur. Som min stallis sa: Det luktar svett häst och svett käring :D Och som ni ser så blev det väldigt svettiga hästar trots att vi nästan bara skrittade och så lite trav. Men äntligen är min underbara häst tillbaka. Inget trams. Justerade tränset lite och släppte ner remotgrimman ett hål till och det gillade hon. Kanske har det klämt lite :confused:

Hemma så åkte pållarna ut i snön som nakenfisar och det var väldigt uppskattat vill jag lova. Solen värmde jättegott i hagarna och det var vindstilla.

Kelly snöbadar:
188304_203757636303344_100000073277627_823826_5547989_n.jpg

Dysvettig häst. Men visst börjar hon se okej ut i kroppen???
188345_203757752969999_100000073277627_823828_5123023_n.jpg

188489_203757806303327_100000073277627_823829_7774653_n.jpg

Och så har vi Busen själv :)
190405_203757969636644_100000073277627_823830_3009673_n.jpg

Morsor är bra att ha fast man är 20 år och flyttar hemifrån :D

Vilka härliga bilder på Kellykorv :angel:

Lika underbart väder här oxå och jag väntar o väntar..

morsor är alltid bra att ha särskilt när de handlar om mat.....:laugh:

grattis inte alla som har papper på att de är friska...:laugh: o stämpel på skinkan med klass 1.....:p

men nu får väl vetskrället sluta fika o komma o kontrollera vet ja....vi kan inte ha de så här ju....:D

Haha...det blev ett uselt kort på honom. Tyvärr. Han ÄR faktiskt urläcker under ryttare. Men han är faktiskt till salu fick jag veta idag. men bara till rätt hem osv... Annars behålls han.

Men har inte Kelly något som börjar likna normalhull?? Muskelfattig, jag vet men hon är inte mager i alla fall tycker jag....

nej fasen,....skulle ju ta tur nr 2 med springaaren ju.....inte sitta här o häcka men nyfiuken på Brimmis baby ju......

dags o lyfta på akterkastellet o ge sig iväg......tallyhooooooooooooo

hullet är ingen fara på Kelly...men jag skulle inte dra ner på proteinet på henne...

vad spännande om det blir en liten! :bump: Jag väntar oxå!

Här är det plusgrader och sol, och så blåser det utav bara f-n. Skönt att sitta inomhus och titta ut.

Inget stall idag, men jag laddar för stalljour hela helgen. Men då blir det definitivt ridning. :) Hoppas bara det slutar blåsa.

lobell, vi hade också en väldigt trist period men våran nordis i början när vi hade honom. Det var krig varje gång. Men dom enda gångerna han testar lite numer är när det blir längre mellan gångerna jag eller sambon rider. (Han trilskas aldrig med medryttartjejen.)

Jag har inte ändrat något i foderstaten ännu. Dock så får hon inte lucernhack 7 dagar i veckan längre utan ca 4-5. Låter det vara så till gräset kommer. Hon behöver ju proteinet till att göra tjusiga muskler av ;)

Hahaha, vetten ringde före 15 och hade då 2 besök innan mej så det dröjer väl inte sååå himla länge innan hon är här.

Uppfödarpappa har varit hit och fikat i dag och han är övertygad om att det blir fölis om ett tag :laugh: Vi får väl se....

jag har tagit pic of madeiras mage idag och lagger upp pa gruppen pa fb om ngn vill flytta hit.. alltsa 7 1/2 vecka kvar.. ungefar...

Spänningen är ooooooooooolidlig :eek:

Och inte fick vi veta nåt heller men nu är det blodprov taget och svar får vi i mitten på nästa vecka.

Och hon förstog varför hon var utkallad för provtagning. Hon tyckte att Ina var gigantisk hon med :angel:

Så nu får vi ge oss till tåls ett tag till men det är på G iaf.

Ska kolla på Madeirakorten få se hur hon ser ut om magen.

Det är precis så där Inas mage ser ut så nu får vi vänta och se om det är bantning eller fölning som står på agendan framöver :rofl:

Jaa ni, hur ska man nu stå ut till nästa vecka!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka