Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

de där var fullständigt onödigt o tala om:mad::devil: kanelbullar o chokladmjölk...suck....fy bubblan på dig...nu fick jag ju ett trauma....:cry:

Oj oj här har man varit borta ngr dagar pga jobb o så har det hänt massvis.

Spännande snart kanske du är lycklig ägare till 3 pållar:D
Ser fram emot fortsättningen

Hmm när älgarna kom så hade jag då inga problem med att komma av,låg ju på backen innan jag hann blinka:crazy:

Det går sådär...:)!

Kl
Mina hästar är ruggigt dammiga!Skulle vara bra med ett varmt vårregn snart så de frächas upp:).
Jag borstar dom inte särskilt mycket på vintern,dom behöver väl vad det nu är dom har i pälsen för att hålla värmen,men nu ser dom lite trista ut.Har börjat fälla men inte speciellt mycket.

Ska strax ut och se om de har ätit något.Förra ensilagebalen var den bästa på hela vintern,nästan hö,och de gillade den verkligen.Den jag fick hit igår var precis raka motsatsen,blöt och just nu frusen,gillas inte:(!Men det är ju inget fel på den annars så antar att de äter när de blir hungriga,men inte så roligt att servera.

Stackare! Trauma,DET är inte att leka med...:D

PM din adress så skickar jag över några :laugh:

KL
Hej på er!
Det var väldigt vad ni skriver :laugh: Inte lätt att hänga med i svängarna.

Kan tala om att här är det inte roligt, jag har en fruktansvärd tandvärk som inte vill ge med sig.
Och bilen har något konstigt fel i framvagnen som dunkar och börjar slänga sig ibland :confused:
Och sen har jag börjat att äta GI och där igår inget godis så deppig är jag för det också.

Men något som är roligt är att jag fick frågan om att rida min väns häst framöver när hon skulle operera sig. Så det ser jag fram emot.

Sen sken ju solen idag när jag kom hem från jobbet :D Det var riktigt skönt.

Känns igen......Här nöts inte borstarna ut i första taget :o
Fy på mej..!

jaha...gamla bullar de unnar du mig :mad: de hinner ju mögla innan posten får fram dem till den här sidan ju.....näää kanelbullar ska vara färska aningens ljummna .....suck....

Annars så skaffar man sej en lätt ryktad häst:angel:
DSC02534.jpg

Ja,mina är det utom en viss herre på våren,ja nu då.:crazy:

Hade ett fölsto här som såg bedrövlig ut när hon kom. Ägarna var o hälsade på o undrade hur länge jag ryktat henne innan de kom....... Inte alls,sa jag,hon får mat......:angel:

Ja,fast pga att de inte begrep vad jag menade,de tyckte att hon var perfekt när hon kom hit,dock ngt matt i pälsen då,men hade hon ju alltid varit.....;)
Så att hon var blank o fin berodde på att jag nött borste,INTE på att hon fick mat..... Dessutom var hon ju alldeles för fet...... medan jag tyckte hon hade fått superbra hull för att kunna fö det föl hon redan hade o det som låg i magen.
Men,men alla är vi olika.....

Känns igen......Här nöts inte borstarna ut i första taget :o
Fy på mej..!

Borsta??? Vaddå borsta...ska man göra det :o ...ha ha ha, här dras det några tag så det inte ligger nåt under sadel och gjordar. Ändå är dom blanka och fina :)

KL
Hej på er!
Det var väldigt vad ni skriver :laugh: Inte lätt att hänga med i svängarna.

Kan tala om att här är det inte roligt, jag har en fruktansvärd tandvärk som inte vill ge med sig.
Och bilen har något konstigt fel i framvagnen som dunkar och börjar slänga sig ibland :confused:
Och sen har jag börjat att äta GI och där igår inget godis så deppig är jag för det också.

Men något som är roligt är att jag fick frågan om att rida min väns häst framöver när hon skulle operera sig. Så det ser jag fram emot.

Sen sken ju solen idag när jag kom hem från jobbet :D Det var riktigt skönt.

*Tipsar* Du får ta en bit mörk choklad och med de sorter som finns nu är det nästan som vilket godis som helst:idea:. Rekommenderar den 70% med sesamfrön...HIMLA GOTT!!!

Mindre kul med krånglande bilar dock...det du beskriver låter som om ett hjul är löst. Har du känt på muttrarna???

Solen värmer gott nu...den är så välkommen :)

KL*

Har suttit och kollat lite kort nu, och måste fråga en pinsam fråga :)
Varför sticker mina fötter ut så himla mkt ? I alla sadlar jag haft..
Är fendrarna för långa eller korta?

Jag tycker alltid de känns för långa, sambon tycker de är för korta.
Jag kan precis få emellan en näve till sätet.
Sambon tror att det kan bero på att mina ben är korta och Trullan så bred, så att jag inte når runt , utan får spjärna emot utåt.

Ser inte klokt ut ialla fall.

32152633.jpg

Här har jag inte ens sadel, utan gjord

31964421.jpg

Stocksadeln

29286133.jpg

Senast ändrad:

Hej!

Det jag kan tänka mig att du gör omedvetet är att spänna dig i höften och låren. Det kan bero på att du inte riktig slappnar av i sadeln och då kniper du med låren. Då vrids foten utåt, försök att vinkla in knäna så de är raka, mot färdriktningen och att ha fötterna raka, tårna rakt fram. Nu är ju din pålle lite rund, så detta kan kanske inte går. Tänk att du ska slappna av så du får lååååånga ben! Jag har haft samma problem och jobbar fortfarande med detta, dock är det bättre men min tränare brukar säga att jag inte kör en HD utan rider på en häst!!

S.

Haha, den var lite rolig :)

Jo, det kan nog stämma. Jag försöker verkligen slappna av och ha tårna framåt, men ändå åker de ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka