Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Fast nu är jag bara less på skiten.
Jag vill ha en häst som VILL gå iväg med mej, som tycker att det är kul när man rider ut, med och utan sällskap.
Börjar bli så trött på att kämpa och hela tiden veta att man inte kommer nånstans.
Det är snart 1 år sen som jag red på en riktigt lång tur med henne och jag börjar bli riktigt trött på detta.

Jag är inte duktig på att rida, jag kan inte så mkt, men hur svårt kan det vara att bara ta en tur på grusvägen eller i skogen?
Jag bytte ut segponnyn för att få en utmaning, men detta börjar kännas löjligt.

jag trodde han var sald?? du vet vart han akte// cool beans.. kanske du kan kopa honom nu hehehe

Han är såld - tillbakalånad då (inte helt säkert än, men jag håller tummarna).
Nej - inte till salu - men vi har ju en haflingerbebis på gång i tråden :)

Lobell........ suck ja. Man vet att det går upp och ner, men det är hemst att behöva gå med klump i magen och jag förstår mycket väl att du deppar.
Jag kan peppa lite grann genom att säga att du ska tänka på de framsteg du har gjort istället (och som vi fått dela med dig), men jag tror att deltagande bättre beskriver det jag känner. Så - STOR tröstkram och lite pepp....

Jag tycker inte heller hon ser dräktig ut men jag har ofta fel i gissningstävlingar.
Det som skiljer på bilderna är att hela mittpartiet sjunkit ner, både ryggen och magen. Kan ber på litet föl men också mindre ridning. Det är svårt att säga hur bred hon är på bilderna men den som lever får snart veta. Spännande!

Jag TYCKER du är duktig! Men jag känner oxå med dej......Första två åren med min nordis grät jag nog nästan varje dag....Inte ville han gå från gården själv o när vi hade sällskap så skenade han...... Ge inte upp,det kommer att funka!

Tycker inte heller att du ska ge upp ännu men jag har full respekt för att du tappar både sugen och självförtroendet. Du har ju försökt så in i bänken hemma på egen hand. Jättemodigt och envist av dig. Men det kanske är dax att tackla problemet på nytt håll. Att ta ut en tränare till dig och Trullan som du nämnde tror jag vore kanon för att få bukt på era gemensama problem. Men sen kanske det inte vore helt fel att ta några ridlektioner i en vuxengrupp på ridskola på trygga ridskolehästar för att få igång självförtroendet igen. Bara tills du känner att du och Trullan börjar komma nån vart och suget är tillbaka.

Shit, du har ju kämpat dig av både stallplanen och förbi soptunnan och ut på vägen. Värdefulla metrar. Varje meter är en seger. Förr eller senare så går det. Pepp..pepp... ;)

Nu har jag en urkonstig häst. Förut idag var hon som vanligt. Lugn, go och samarbetsvillig. Det stod på min lott att ta in dem ikväll. De kom in i vanlig tid. Nu var hon mer i trädtopparna än på backen :confused:

Men tack och lov så blir hon inte stark i grimmskaftet lägre. Det var rena dressyruppvisningen med sammlad travjogg på stället, och kort, kort samlad galopp i knappt sträckt grimmskaft :eek: Några volter fick jag göra med henne när hon kom före mig för det var ju så halt att jag fick tassa fram. Men hon joggade stadigt på med sina broddar och hade jättefint shvung i steget :D Fick lust att sitta på henne när hon var så fin i formen!

Kokko men kul häst. Ibland förstår jag mig inte på henne alls....

Nu har pappa uppfödare varit här och kikat och han frågade om vi börjat tänka på namn. Han tyckte att allt tydde på att hon är dräktig men som han sa, säker kan man aldrig vara förrän vetten sagt att det är så.

Han kände på juvret men det var tomt däremot vart hon jätteirriterad när han kände där. Bäckenbanden är inte släppta.

Det är ingen ide att spekulera själva utan vi ringer vetrinär Torkel så får han komma ut och titta.

Han måste ju iaf hit och ge stelkramp och avmaskning om hon är dräktig och är hon inte det så får han kolla i fall det är nåt annat fel på henne för hon är inte alls som hon brukar.

Här behövs det en hel drös med gröningar :bump::bump::bump::bump:

Fy va ni har det jobbigt!!

Men tror du inte att det vore bra om ni fick hjälp av nån tränare?

Och jag faller in i dom andras spår jag med: Du ÄR ju duktig och har gjort såå många framsteg så det är inte klokt!

ermm hon ar 3 ar, man rider inte en 3 arig kallblod.. sheeesh.. ok kanske vissa gor, men tror brimmis har mer vett an sa.. sorry hade to comment..

vad sa pappa uppfodare om NAR?? om det ar mindre an 6 veckor skulle jag inte vaccinera for tetanus och avmaska.. da ar det battre att vanta tills baby ar fodd i stallet. forstar inte varfor vet skall komma ut for tetanus och worming, det kan du val gora sjalv?? spar pengar kvinna lol..
vad sa pappa uppfodare om potential father of the baby?? hade han nagra forslag och vad om ersattning for allt? for du skall ju inte behova betala sprangavgift, penalties och sant.. och ar folet ditt eller hor det till uppfodarna?? tur i oturen hon ar sa ung, da ar hon redo att ridas in nar baby skall avvanjas (eller tidigare). sa nu sitter vi alla pa nalar och vantar pa nasta update...

Jag anar hur du känner dig.Har varit där och är det fortfarande ibland även om det blivit mycket bättre.Man är så ridsugen och tänker på hur kul det ska bli att komma iväg och så blir det bara fel allting.Istället för den härliga lyckokänslan när man kommer tillbaka efter en fin ridtur så trycks man ner i skorna och känner sig både arg och värdelös.
Hoppas ändå att du inte ger upp innan du har prövat med en utomstående som kan ge dig råd.Och du har inte nämt något om promenader?Kan i alla fall vara värt att pröva att träna från marken,tror du inte det?

Har du barnvakt denna vecka så passa på så mycket du hinner.Önskar all lycka till:).

Ja,inte har det blivit mycket ridet här heller senaste dagarna men jag har gjort försök:crazy:.

Igår kom äntligen stocksadeln som jag beställde i december(!).Var ju sugen på att pröva den så efter jobbet så skyndade jag mig att få in envisa hästen och efter en hel del joxande satt delarna på plats.

Ut med pållen och pallen,är på väg upp med en fot i stigbygen när jag kommer på att man sitter MYCKET säkert i en stocksadel.Kommer jag att komma av utan hjälp?Vågar inte pröva så istället för ridning blev det promenad igen,hå hå jaja:grin:.

Så efter jobbet idag gjorde jag ett nytt försök.Först ta in trilskande donna:

32159703.jpg

Sen ringa brorsdotter så hon finns på plats när jag rider förbi hos dom så jag får kolla att jag kan ta mig av.

Sen på med sadel och drog sadelgjorden så hårt jag kunde men hade ju inte koll med ny sadel vilket hål som måste till så när jag kommit några hundra meter så glappar gjorden farligt mycket.Vågar inte dra uppifrån med risk att lösa den ännu mer om hon inte står still.Får ringa Frida så hon kommer och möter mig och drar åt den:).

Dessutom var lädren så långa att jag precis nådde med fötterna så när jag skulle av höll jag på att fastna.

Blev till att gå hem:grin:.

32160509.jpg

ja de är inte lätt ibland...:) de flesta är oroliga för om de ska hålla sig kvar i sadeln men du är orolig om du ska komma ur den....:laugh: Fast av o ner kommer man alltid frågan är hur ....men de blir säkert bätre ju mer du rider o blir van vid sadeln....

Hon ser fin ut damen .....ser ut o röra sig bra...o vovven mums.....får man låna den....:laugh:

Hon ser riktigt tjurig ut när hon inte vill gå in....men visst är hon söt....:laugh:

hade hon gjort så där för mig hade jag bundit henne kort där hon stod o sedan hade hon fått stå där tills hon va urless ....:laugh: men man ska väl inte göra så kanske ....:angel:

nåja....du får vänja dig vid nya sadeln o få lädren lagom så blir de där riktigt bra....fin är hon....:laugh:

ähummm nu ska tant cho inte vara sån :D då blir de ingen semla o kafferansonering på stört...:laugh:

Jaa du Kat, va sa han. Han hade inte så mycket koll på när det skulle kunna ha hänt. Är ju trots allt nästan 1 år sen men frun och jag tog till uteslutningsmetoden och vi kom fram till att har det hänt så är det gjort nångång före mitten av maj, cirkus ungefär mellan tummen o pekfingret.

Och nej, jag behöver inte betala nånting dom har till o med erbjudit sej att ta hand om fölet om det skulle vara så att vi inte vill ha nåt eventuellt föl. Dom fixar alla papper och allt sånt som hör till, om det skulle vara föl på g.

Än så länge är det ju bara spekulationer därför tar vi ut Torkel vetrinär så vi får klarhet i vad det är, OM det är nåt överhuvudtaget. Och anser han att det är så får han ge vaccin men avmaska kan jag göra själv. Har iofs sprutat hästar förut men jag tycker inte om det, gör det hellre på folk :D

Och en eventuell pappa ja det är Winnies pappa, den supervackre Nachtmann!

Fy fabian vilken fin dag de varit.....strålande sol o varmt ju....efter ett tufft arbetspass på skogsvägar som inte plogats o en dyblöt häst vid hemkomst....satt jag o tog en mugg av livets smörjolja vid stallväggen i bara t shirt........riktigt skönt faktiskt...

finns nog hopp om livet i år med......:laugh:

Hahaha! Gör inget.....sitter o vräker i mej nybakta kanelbullar o kaffe,i lönndom......
Har överträffat mej själv o bakat 150 bullar,nyss klar:laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2