Sv: Tant och gubbe traden part 6
Brimmis, vaccinera INTE nu, utan vanta tills folet ar fott (om det ar ett fol). Fol far da skydd genom mamma mjolk. Och vad du an gor worma dem inte heller, det ar ju gift och du vill val inte ta do pa folungen? Tror knappast hon har fatt nagra wormisar over vintern och du kan ocksa worma nar baby har kommit ut.. Ett par veckor spelar ingen roll med det..
Och anledningen ar att jag har forlorat fol dar mamma hast blev wormad och tetanus mindre an 2 manader fran folning, plus mamma hast blev jattesjuk med havandeskapsforgiftning och vi forlorade nastan henne ocksa. Du skall ju borja med grundvaccin pa babies under sommaren i alla fall, hon far skydd fran hon behover fran mamma hast..
Lobell: nej ge inte upp pa ridning. Det var ju inte ditt fel att dumma grann palle sparkade.. Och du satt kvar, sa heja heja till dig och hang kvar. Kom ihag du skall ju med till Skagern, dar vi kommer att lulla fram genom klorofyllen i snigelfart.. Och om trullan inte vill ga, da far du rida Valdemar.. Han gar overallt lol.. Men det skall nog ga bra, sa gor som du sa, ta ut en tranare jobba hemma med saker och snart skall du se kommer ni att galoppera over angarna igen.. \\
Om dina fotter, ja det ser ut som du sitter pa svansen istallet for backenet, och du maste skjuta in andan under dig samt vrida hoften/benet sa att det inte petar ut. vikten skall vara pa fotvalvet men inte pa tan, da spanner du dig och tan aker ut igen.. Jag kan visa dig nar du kommer hit pa tant campen. Har ju bade western (utan horn att fastna i lol) english och good ole Manskaps sadel.. Ngt skall val passa.. Men oroa dig inte for hur dina fotter ar, forst igen ta ut tranare, och arbeta med digoch trullan tillsammans och hall dig borta fran elak ponny om agaren/ryttaren inte kan kontrollera den Det skall ga bra skall du se.
Jaha, jag somnade tidigt, mitt kna ar svullet och bytte bandage och det var geggigt. Inte alls mysigt och sen ar benet svullet, vatten ansamling formodligen. Men det laker med tid ar jag saker pa.. Valdemar har lekt hela dagen med Mirri och mar bra. Ingen halta alls, och aven om han inte sprang in i afton sag jag ingen markering pa den foten. Han fick en dos mer av Bute, som just in case och nu skall han bli bra..
De andra mar bra ocksa.. dock lyste solen med sin franvaro har.. Kanske i morgon???