Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Hörredu gubbtjyv, kan inte du utnyttja din yrkestalang och gå in på SLU i början på veckan och kräva ut resultatet :idea:

visserligen var de ju väntat men ändå en antiklimax:laugh:

spänningen fortsätter o vara oliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilig :laugh:

Ja tror du!!

Ja är hon inte dräktig så är de nå annat fel för jösses vilken drake hon börjar bli :eek: Hon ändrar beteende så det är inte klokt!

ja just ja:idea: känner ju de flesta veterinärerna på ambulatoriska yrkesmässigt ....:laugh: tål att funderas på de där...:laugh:

hur har hon varit när hon brunstat ??? vet flera damer som är drakar nu o inte normalt i deras fall.....vet inte om brunsterna är värre i år än vanligt ...

om hon brunstar eller ska o pälsfällning ovanpå de kan jag tänka mig kan bli jobbigt ......jajja...spekulera går ju ,,,får vänta o se ...jädra skit:laugh:

blodprov???? va i hela friden, vet skulle ju komma och gora en pregcheck inte ta blodprov?? Sager du till mig att hon kom och drog blod men inte gjorde en rectal palpation>?? vad ar det for vet ni har dar uppe??? Hur skall du da kunna veta om on hon ar prego eller inte utan att vanta en vecka eller tva??? och sen tappar de bort provet och far gora allt igen.. jadrans amateurer sager jag.. Nej ring tillbaka och krav att hon kommer och gor en palpation av din marr.. nagot sa silly har jag aldrig hort i mitt liv.. sheeeeeeeeesh...

Det blev ingen rektalundersökning för att jag inte har nån box. Dom gör aldrig sån undersökning i det fria så att säja och det har jag full förståelse för.

Blodprovet ska vara lika tillförlitligt som en rektalundersökning eftersom hon i så fall är så långt på väg redan.

Jaa du, hur hon är när hon brunstar?? Ärligt talat så har jag ingen aning för när jag tänker efter så har det inte varit några brunster sen hon kom. Inga tydliga iaf och hon brunstar inte nu heller.

Men för att inte bli allt för besviken så intalar jag mej att hon bara är tjock o fet :grin:

KL*

Jaha. Grannen med isisar kom , vi red iväg. Trullan såg lite nyfiken ut, i 5 minuter, sen vände hon hem.

Men matte tyckte att det var fint väder så jag vände henne åt vägen och satte mej bekvämt, och väntade, och väntade.
Tills slut blev det tråkigt tyckte Trullan och ville gå in på stallplan. Så vi snurrade runt ett par varv, och sen tillbaka till vägen.
Det enda jag tänkte på var: Tyngden i foten :)
Sen satt vi så i 45 minuter. och jag var kissenödig redan när grannen kom.

Sen tröttnade matte att vara rädd för hal väg och diken, så jag tryckte fram henne, och hon vände. Jag tryckte fram henne och hon vände.
Till slut tvingade jag henne att gå rakt in i en stor snödriva och det var inte kul.
Sen vände jag henne och drev fram henne , och hon gick!
Sen satt jag bara och sa " Gå Trullan gå."
Hon försökte vända, och jag fick fram henne och hon gick och en stor frust.
Sen försökte hon igen och jag fick fram henne , och en stor frust.

Driver hästkräket med mej :devil::D

Vi kom längre än vi gjort med sällskap i vinter, sen var jag så kissenödig så vi vände.
Sen stod hon nästan och sov på stallplan när jag snackade med en granntjej, så det var lite jobbigt tror jag.

Så, jag är ganska nöjd. Nu tar vi nya tag och fortsätter ensamma som vi gjorde i somras.
Grannen med isisar har oxå en envis kallblodstant, så hon sa att hon ska hjälpa mej om jag fastnar.

dar ser du. du maste vara mer envis an trullan.. och ge dig inte.. hon maste lara sig att hon inte kan gora som hon vill utan att det ar du som bestammer.. du ar bossen dar, och du kan fortfarande vara hennes van.. men du bestammer..
och en annan sak, innan du rider ut, sista du gor ar att ga pa toa.. haha, bind upp trullan och anvand hastbox om nodvandigt.. och drick inte en massa kaffe innan du travar ut.. Men du fortjanar massor av bananer idag.. se det gar, du kan ....

Ja, jag skickade sms till bonusdottern om hon kunde komma ner snabbt och stå med Trullan , så jag kunde kissa innan de kom. Precis när hon kommer ner så kommer de förstås.
Jaja, jag kissade inte ner mej iaf :)

yihaaaaa Lbell....du fixade de :bump::bump::banana: helt perfekt....inte undra på trullan blev trött i skallen....så har ju aldrig matte gjort...:laugh:

helt rätt metod o va duktig du var som inte gav dig utan vänta ut henne...

ta en sväng likadant i morgon om du kan...så de inte blir så länge emellan o trilskas hon kör samma koncept så är ni snart över alltihopa....

bra jobbat tjejen.....:bow:

TJIHOOOOOOO va du är bäst :bump::banana::bump::banana:

Du fixade till en stoooor seger över madam vrångmaja :bow:

På na igen innan hon hinner tänka efter för mycket.

Va duktig du är :banana:

Tack tack :)
Ja, jag sa till henne att imorgon och hela helgen ska vi göra samma sak.

Jag får sluta vara rädd för allt och bara koncentera mej på oss och skita i resten.
Fast jag märkte att det underlättade att jag visste att grannrjejen stod vid stallplan och tittade på mej. Då visste jag att jag inte är ensam om nåt händer.
Så i helgen får sambon vara med och kolla mej. Så får han rida Lasse själv.

I somras gjorde jag ju samma sak och när jag väl fick iväg henne ensam, så gick hon även med Lasse.

Vad trött jag är nu ! Jag och Trullan kommer sova gott inatt :)

Senast ändrad:

Vet hut människa!! Sådana där frestande bilder klarar jag inte av att titta på.. jag bara dör av akut chokladsug. Och nu är den där chokladpuddingen slut :cry:

Underbart lobell:banana::banana:!Suttit på hästen och väntat har jag också gjort-senast igår faktiskt,när vi skulle förbi en gödselhög som dykt upp sedan senast vi gick där.Man blir van och nu för tiden brukar det inte ta 45 minuter men det har det gjort(nåja:angel:in i stallet bakvägen kan fortfarande ta längre tid än så).

Bara att förbereda sig,nykissad och mätt och varm är bra att vara:).

Väntar med spänning på morgondagens rapport,häng i nu:bump:!

Så härligt det ser ut, med snöbad. Tänk så skönt väder det varit idag!! Jag har jobbat, men stuckit ut näsan i solen ett par gånger. När jag åkte jag hem hade det plötsligt blivit flera stora snöfria fläckar vid kyrkmuren, och på ett par ställen tittar gruset fram på vägen. Det smälter verkligen jättefort nu! Tala om att få vårkänslor :love:

Jamen asch då! Jag som läste mig fram i tråden, det ena inlägget efter det andra och väntade på att hitta det där du berättade om det är fölis på väg eller inte. Och så får vi vänta i måååååånga dar till :eek:

kl

Här är Kats Valdemar:

183763_10150114269883766_694213765_6381616_3026163_n.jpg

och här är Madeira:

183404_10150114268308766_694213765_6381587_1995300_n.jpg

ja de är många om och men rörande de här med att rida....:laugh: lång förberedelser ...

undrar hur de där som rider en 5-6 hästar varje dag gör....:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring