Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

och er kara undertecknade har faktiskt haft han har pa torpet sagade ner lite trad.. och hanbor sadar ett par mil pa andra sidan klatta. det finns bade en och flera gubbar pa buke, de bara haller sig undan haha..
skall val se om han tors komma nar tanterna kommer.. och pa tal om tanter.. vem ar det lobell skall aka med? och tant tajger du far vara i koket sa mkt du vill.ha kaffehyrran gaendes ar en viktig sak..
det ar mitt i natten, jag sov men nu ar jag vaken igen grrrr

Nu blev jag förvirrad:confused:!En gubbe ökar till två gubbar-är inte det en ökning med 100%?

Ja nog tror jag att det är 100% allt :rofl: Välkommen hit förresten nya gubben :D

Jösses vilket blåsväder vi har, men solen vräker sej i allra högsta grad på himlen.

Tur vi har höet i nät annars blev dom nog utan mat i dag :D Tror vi tar en promenad i hagen i dag med för det är blankpolerad is över hela gårdsplanen nu när snön börjat smälta undan.

Var så god! En del av er har redan sett på Fb:)

Foto0724.jpg

Är det konstigt att man inte vill ta på jeans och behå och sån skit?:)

Ser betydligt mer klätt ut än fe långkalsonger och pyjamasjacka jag brukar promenixa omkring i.

Här strålar solen oxå och jag har hängt ut tvätt på tork. Så skönt att kunna tvätta igen efter fyra veckor med frusen ledning och söndersprängd koppling i tvättstugan. :mad:

I dag planerar vi att köra till Bruces skog och rida en runda. Hjälp kan inte bestämma vilken nödbroms jag ska sätta på hästen. Han är överpigg och väldigt bockig just nu och mina händer är sämre än nånsing. Jaja det löser sig nog.:idea:

Bruces skog är ett stort skogsonråde där det bla anlagts helt perfekta ridstigar. :D

Sen håller jag på att förvandlas till smurf, just nu är bara händer och fötter blå men jag misstänker att det sprider sig. Haha.

Va försöker du gömma undan gubben till fig själv?

Välkommen Ola önskar tant Anita från Skåne

världens säkraste nödbroms ,,, svtsa en ögla på ena traktarmens bakkant....kroka fast ett rep i öglan o håll i de med ena handen vid ridning...

blir pålle överjäklig dra rejält i repet o pålle garanterat tvärstannar:laugh:

såg en sådan sko i en gammal bok om verkning av hästar....användes vid skenande hästar:laugh:

kanske int så bra vid ridning förstås , ryttaren lär ju fara som en raket över pålle :o

joho...:laugh: hästen lär bergsäkert tvärnita i alla fall.....:p resten är delfråga två.....:angel:

Länge sen man var här !! Känner nu idag att våren är på väg..kanske det kan bli mjukt så man kan rida ordentligt.
Ska skritta ut med två hästar.
Hur går det för er andra orkar ni hålla igång ?

Här strålar solen oxå och jag har hängt ut tvätt på tork. Så skönt att kunna tvätta igen efter fyra veckor med frusen ledning och söndersprängd koppling i tvättstugan. :mad:

I dag planerar vi att köra till Bruces skog och rida en runda. Hjälp kan inte bestämma vilken nödbroms jag ska sätta på hästen. Han är överpigg och väldigt bockig just nu och mina händer är sämre än nånsing. Jaja det löser sig nog.:idea:

Bruces skog är ett stort skogsonråde där det bla anlagts helt perfekta ridstigar. :D

Sen håller jag på att förvandlas till smurf, just nu är bara händer och fötter blå men jag misstänker att det sprider sig. Haha.

Du måste ha underbara ridvägar där du bor.....(kommer ursprungligen därifrån)

Jag fick på D selen och har varit ute och "kört".Tur vi höll oss på en väg för det där med att styra så långt bakom hästen får jag träna på.Vi vinglade en del om man säjer så:D!

Planeringen är en ridtur på H också,här är soligt men blåsigt:crazy:.

Här har det inte varit ngr problem med att hålla igång.
Snö på fälten så det har gått bra att rida,sett ut som en michelingubbe bara:D

KL*

Idag när jag vaknade var jag helt mörbultad med världens huvudvärk :(
När jag ramlade på isen hoppade en kota sned i ryggen och sambon har försökt trycka den på plats. Antagligen hoppade den ur igen när vi hade vår rodeo häromdan.
Sambon gav mej en jättemassage och det knakade som bara den.
Huvudvärken är borta och efter mockningen känns allt lite bättre.

Så om en stund blir det ett försök på Trullan igen. Sambon ska vara med och peppa från marken.

Solen är här, men shit vad det blåser, rena stormen. och en hagelskur kom oxå.

Nu sitter jag här igen men jag trotsade faktiskt blåsten-halv storm nästan!-och kom iväg mina 2 km,grusvägen fram och tillbaka.Blev även några varv på en snöig åker,lite volter,allt i skritt.Hade gärna travat där men hunden var med och trodde det var lek och försökte få med H som visade att hon gärna ville vara med och skutta och rejsa:).Inte min grej precis så jag avbröt och red hem.

KL

Är ff däckad av influensan:(
Här är det +3 och sol, snön smälter:laugh:

Har insläpp idag, så jag ska iväg till stallet vid 16tiden. Mocka, fixa käk och vatten till gubben. Lägga in middag till alla och ta in dem vid 17.30tiden ca. Har farsan med som "assistans" idag, han får byta vattnet och öppna/stänga grinden, mer kan han inte...

Gubben min mår bra. Magen är hyfsad ok nu, helt ok blir den aldrig. Är ff mkt kliig av sig, så på tis blir det en pling till vetten:(

kl

Det verkar blåsa i hela sverige. Men jag har faktiskt ridit en sväng och sen sparkat en timme på isen. Det känns i kroppen.
Nu bakar jag äkta prinsesstårta till kalaset imorgon. Snart dags för insläpp i stallet och sen på årsmöte. Full fart...

Usch för influensa.... krya på dig fort...

Go middag... slinker in en stund och ser hur ni har det...

Idag har jag ägnat dagen utomhus i det vackra vädret. Inne nu för en paus..
Solen skiner som bara den och samtidigt blåser det rejält... Men blåsten är ju en fördel nu för det torkar upp nästan lika fort som det töar just nu...

Jag har ägnat dagen till att röja sly i hästarnas sommarhage... Gör det mesta av jobbet för hand.... kan lova att det är jobbigt.

Att göra det för hand tar längre tid.. men det blir ett bättre resultat och så slipper man alla små vassa stubbar... Vid handröjning kommer man ner i marknivå med snittet...

Damerna har tittat på på avstånd... De var inte intresserade av att göra mig sällskap.. de njuter av att gå ute på vallen och speka i marken som nu sakta tinar och blir mjuk...

I morgon är det planerat att vi skall sätta upp en liten ryttare på Bäcka för första gången.. Vi får se hur det går... Men innan den begivenheten är aktuell skall jag titta på Vasaloppet....

Jag tänkte plocka upp Lobell :D

Och även Grodan, länge sedan hon skrev något här, men hon återkommer säkert snart :p

KL
Här är det sol +2 och blåsigt så in i norden.

Vi var ut på en intervallträningsrunda, galopp och skritt växlat. Vid ett tillfälle blev det nog lite väl djup snö, galoppen blev som att hoppa studs, varje språng var högt;) Så då blev det en kort galopp just där, vilket vi tog igen senare, med långa härliga galopper på perfekt underlag.

Det finns massor av olika vägar att rida här, så det gäller bara att bestämma vad man vill göra:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka