Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Det måste varit jättejobbigt för dig Mirameja att strida så mycket för att ens kunna börja :( Kanon att det gått framåt, snart kommer den dagen när hon är före dig in i stallet :laugh:

Vi har varit ute på skritt turer enbart ett tag nu, jag gör sällskap med min stallis som skall sätta igång sin efter en tids vila pga sträckning - och skrittarbete är ju kanon så det är nyttigt för Prinsessan också :p Vi kör lite dressyr på grusvägarna, tempoväxlingar, övergångar och sidvärtsrörelser, sen tränar vi på hönor :eek: som är hemska djur :p

Vårt insläpp är nog lite annorlunda - jag gick in i stallet för att ställa in pallen och möts av två hästar som kommer i gången och snällt ställer sig på sina platser och väntar. Stallisen hade öppnat dörren:rofl: Jag tror de ville ut och leka :love:

Jag är jättenyfiken på Working Equitation – nån som testat?- och jag avgudar iberiska hästar. Det är förstås önskedrömmen; att någon gång i livet få äga en PRE eller Lusitano! I väntan på det så klurar jag på om jag ska våga gå en kurs i WE och/eller kanske åka på någon ridresa och rida iberiskt…
Ja, vi får se vad det blir!

Det där skulle jag ha kunnat skriva! :) Jag har bra tips på ställen i Portugal med fin-fina lusitanos.

Lägger till att jag verkligen gillar WC!

Jag skickar ett PM med lite länkar - fast inte ikväll.

Det där skulle jag ha kunnat skriva! :) Jag har bra tips på ställen i Portugal med fin-fina lusitanos.

Jag gillar också WC, är inte alls så förtjust i torrklosetter;)

:D
....tänkte inte ens på det. Näbbgäddor. Men misstänker att iaf Mona förstår att jag menade welsh cob...... Hon har ju en irish.

Förlåt, kunde inte hålla mig (vitsigt, va, i toadiskussionen...)

En fd arbetskamrat hade en skojig berättelse som hon brukade läsa för pensionärerna om just WC. Om ett missförstånd i en brevväxling, där ena parten tror att WC betyder Wood Chapel, och andra just toaletten...Hur ofta man går dit, hur länge man brukar sitta, om man föredrar att vara ensam eller ha sällskap osv:)

”En engelsk dam skrev och frågade om inackorderingsrum i Sydtyskland. Hon undrade också om där fanns WC. Den som svarade hade dåliga kunskaper i engelska och frågade byprästen vad denna förkortning betydde? När prosten hörde att damen var över 50 år, utgick han från att det var en from människa som ville veta var kyrkan låg – på engelska Wood Chapel, eller förkortat WC. Den engelska damen fick därför följande svar av Pastor Schultz:

Min nådiga, WC ifråga ligger ca 10 kilometer från den plats Ni får hyra rum. WC är beläget i en vacker skogstrakt och hålles öppet varje tisdag och fredag.
Detta kanske förefaller Er olämpligt ifall Ni planerar regelbundna dagliga besök. Det kommer dock utan tvivel att glädja Er att många människor medtar matsäck och tillbringar hela dagen där, för att njuta av den härliga utsikten.

Vi rekommenderar Er därför att vara ute i mycket god tid. Utrymmet räcker dock i allmänhet till, då det finns 80 sittplatser. Skulle Ni någon gång bli försenad kan Ni dock räkna med ståplats och om vädret tillåter brukar man hålla till på ängen utanför.
Klockan ringer 10 minuter innan WC öppnas och vi kan rekommendera Nådig frun att komma på fredagarna då vi har orgelackompanjemang. Akustiken är förträfflig och även de svagaste ljud hörs. Dessutom på fredagarna brukar officerarna på den närbelägna garnisonen infinna sig och naturligt och ogenerat deltaga i det allmänna nöjet.

PS Min hustru och jag har tyvärr inte haft tillfälle att besöka WC den senaste månaden, vilket Ni förstår vållat oss stor smärta. DS”.

Precis den! Tyvärr gick min arbertskamrat bort i ALS några år efter pensionen, men den här och en sång som börjar "Himmel vad du är blå..." var hennes signum:)

kl
Idag gick det bättre!Hon gick in direkt men jag gissar att hunger var en bidragande orsak:D.Iallafall så blev det ridning efter att hon få stå i boxen och äta en stund.

Är det tjatigt att höra mina rapporter?Hoppa då vidare till nästa tant eller gubbe:)!

Idag tog det visserligen en stund(16 minuter,ja,jag tar tid!)att få in henne men sedan gick ridturen desto bättre,hon var riktigt kul att rida:).

Lite problem är det för tillfället att hon inte står still när jag ska av,jag är beroende av det för jag är inte världens smidigaste:grin:.Jag löser det genom att snurra henne ett varv,kollar om hon står still,gör hon inte det blir det ny snurr tills hon stannar,det fungerar bra.

Kl

Har inte riktigt haft tid i ork att skriva här. För er som inte vet så ligger min man på sjukhus sen snart 2 veckor.
Passar på att välkomna er nya!
När tillvaron förändras snabbt i framtiden är oviss så är det underbart med häst i hund, och jag är såå glad åt mitt hästbyte, jag gillar verkligen min lilla tjej. Hon är så lugn o trivsam att pyssla med och så himla pigg, glad o positiv ute.

Du får skaffa nytt WC, Nobel! Inte bra att vara utan;)

Idag var jag i grannens paddock och red lite dressyr igen. Den är lite större än min egen, så det blir lite mer av det. Pållen skötte sig väl, och vi fick gjort lite. Det låg några bommar framme, så vi passade på att trava över dem också:) Och så gick han över bron! Bild för två sidor sen. Duktig pålle!

Det har blåst rejält kallt här idag, bara ett par plusgrader. Ja ja, nu har snart halva mars gått...

Tusen tack, Ponnytant! Det var verkligen några länkar att "onanera" till - om ni ursäktar uttrycket... :o
Precis vad jag drömmer om!

Och tack för välkomnandet, det värmer! Nu är jag ledig ett tag igen så då ska jag försöka greja in bilderna här - tack för tipset mirameja, ska regga ett konto och testa!

:)

Och jag fattade faktiskt WC men har skrattat högt åt toa-missförståndet; det var roligare!!

:rofl:

Snö igen! Nu drömmer man mer än nånsin om en ridresa till det soliga Spanien...

Annars är det ganska lugnt på hästfronten. Vi försöker bygga upp pålle så vi kan börja träna "på riktigt" igen, men man får inte ha bråttom;)

I helgen har dottern hand om pållen, så jag får nöja mig med att rida dressyrträning på lånad häst. (Fast det är fina hästar)

Hej alla nya, gamla och nygamla!

Lillhingsten jag köpte i fjol blev kastrerad i dec och allt gick bra. Tog bort tryckförbandet efter en vecka och veckan efter fick han köras i trav. :)

Tog hem honom till nyår och promenerade honom i 6 v.( kärran var kvar på gamla stället). Systerdotterdottern tyckte det var skoj att vara med, hästskrället hoppade ju både hit och dit:D( men inte i diket). Han är inte rädd för bilar, traktorer m.m som vi har gott om här! Gammelponnyn , som avskyr att nån går nära baken, ska helst vara minst 2 m emellan, har adopterat honom och låter honom gå med mulen i svansen. ................. Kanske han blivit dement:idea:!

P.s. Jag har också en WC, t.o.m haft TVÅ!!

Det bästa har jag sparat till sist................systerdottern ska få andra barnet i juli:banana::banana::banana:.

Vi bor ju grannar, deras tomt är avstyckad från min, så jag är ju med från "tillverkning till leverans" s.a.s och det är ju roligt.

Äldre systerdottern har tre barn så nu blir jag femfaldig.... OBS inte ENfaldig.... gammelmoster:D

Åh, vad mysigt, gammoster! Här hemma har vi en paus nu, yngste sonen har precis flyttat hemifrån, men det dröjer väl några år innan barnbarn börjar dyka upp:) Barnen(ok, de är över 20 allihopa) går i skolor mm, så de är fullt upptagna med att bli vuxna först:)

Idag är det lite regnigt här, men milt och fint, så de där 10 centimetrarna snö som kom häromdan är borta igen. Skönt. Dottern har pållen hela helgen, då blir han ordentligt ompysslad:)

Eftersom jag inte har egna barn så har jag lånat min syskonbarn, mest mina systerdöttrar. När dom var små körde jag dem till klubbar,dagis,gick på julfester, skolavslutningar m.m. Varje dag hade jag ett eller flera barn med till stallet och i ett år har dom bott hos mig ( delat i två perioder ).

Så länge dom bodde hemma umgicks vi nästan varenda dag::)

Den yngsta flickan kallade mig också för mamma:love:. Hon har alltid varit allergisk och på doktorns order ammades hon länge, ca 1 1/2 år, och när hon slutade ammas kom hon i min famn en dag och började gräva innanför min blus. När jag frågade vad hon gjorde sa hon: Mjölken har tagit slut för mamma, har du nån?:rofl:

Det är nåt jag är glad över än idag:) Jag dög lika bra som mamma:love:

Och nu ska jag försöka få till ett lika bra förhållande till syskonbarnbarnen så det gäller att ligga i:laugh:

Och alla ska dom bli hästmänniskor! Två av systerdöttrarna har egna hästar och hundar, den tredje har egna hundar och lånar min WC (:) ) så början är bra!

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 082
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama