Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
*kl*
Jisses, Piraja va snö ni har... jag som är så glad att jag sett en fjäril och en fluga
idag när jag var ute och red i vårsolen på älskade Vita Lurvbollen.
Dottern låg sjuk (igen!) så hennes kompis fick följa med på Gamle Man. Tog lite galopp i backarna och sen in i skogen på en traktorväg. Lite geggigt här o var och några läskiga rotvältor efter vinterns stormar. En av dem va riktigt läskig o det tyckte även min lilla pålla, för hon gick som en slingrig orm förbi och blängde på rötterna
Tajger, ett glas vin verkar toppen för att få tanter att slappna av, kanske något inför nästa hopplektion?? he he....
På söndag ska vi skicka iväg 3 åringen på inridning. Ska bli gott att få iväg henne, dels för att hon ska få se mer av världen och framför allt lära sig att man kan gå utan mamma eller Gamle man i sällskap.
Jo, hon har varit på sommarbete själv i 2 år och varit på löshoppning etc i ridhus, men det kan nog vara bra att tränas i annan miljö. Och av någon som kan unghästar. Vi har fått lära oss efter hand, även om det gått ganska bra tack vare att hon är en trevlig pålle, om än så jä**a envis!
Trimning för 3 års test och sen försäljning
Vill inte sälja, men jag kan inte heller samla på "för små" ponnyer som vi ej kan rida på.
Nä, nu är jag verkligen göör-trött som vi säger i Göteborg. Go natt!