Sv: Våra mål för det nya året 2013
2012
Jag har en 01:a och en 08:a. 01:an, Saga från Lund, är en lättriden fyrgångare som har gångarterna på plats. Traven är dock sämst och minst tränad, så att få den att rulla på är ett mål. Sen måste vi jobba mer med samling, jag måste våga samla henne mer. Hon är en väldigt självbärig häst, men hon skulle nog få mer gång med mer samling. Mer vilja och glädje är dock det som är det viktigaste just nu för att kunna lyfta hennes potential så långt det går.
2013
Traven är tvåtaktig men påskjutet och hennes vilja att trava oftast sådär. Men med mer lösgjordhet lär det bli bättre. Fyrgångaren har blivit femgångare och det ska vi jobba med under året, hon är lättlagd men orkar inte så långt. Mer vilja behövs fortfarande mer av, men vi jobbar på det.
2012
08:an, Embla från Åsberg (kallad spöket) e. Svadilfari. Är riden 10 ggr under hösten och kan gå fram för skänkel, stanna och svänga. Går att "åka häst" på henne. I början av sommaren vill jag att hon ska vara ridbar i vettig form i grundgångarterna och att sidoförflyttningar sitter. Tölten tar vi till hösten. Hon har så mycket av det så det är ingen stress. Funderar på att betäcka henne, men med tanke på marknaden så får vi se...
2013
Hon går i bra form i skritt och trav och inte helgalen i tölt och galopp. Töltar hundra meter ca. Kort tölt på G. Skänkelvikning, öppna är inga problem. Gångarterna, som var bra från början, har förbättrats med mer styrka. En underbar häst både i rörelse och temprament. Åker iväg på visningsträning till en landslagsryttare from vecka fyra och stannar till i sommar.
Sen får vi se. Vet inte om jag kommer behålla, låna ut till tävling ell. betäcka. Sistnämnda känns mest osannolikt.