Känner du att detta är något du själv fått med från din uppväxt?Jag ville ge mina barn känslan och vetskapen om att de alltid är älskade oavsett vad. Att de vet och aldrig behöver undra.
Att de vet att jag alltid står bakom och tar emot dem om de faller och att de alltid är välkomna hem.
Jag ville ge mina barn förmågan och styrkan att stå upp för sig själva och det de tror på och att våga följa sina hjärtan oavsett vad det gäller.
Jag ville ge mina barn kunskap om livet. Hur man gör och vad man behöver kunna för att klara sig bra. Det gäller allt ifrån att planera, handla och laga mat, betala räkningar i tid och sköta sin budget, städa, tvätta osv osv. vardagssaker som blir jobbiga om man inte kan eller vet hur.
Jag ville också ge dem kunskapen och förmågan att lita på människor men att inte lita blint.
För mig är varken fortsatt utbildning eller högstatusjobb en sådan fråga som jag har lagt mig i, jag vill att mina barn ska vara lyckliga oavsett vad de väljer att göra med sina liv. Visst är jag stolt över att båda mina barn har bra jobb men det som är viktigast för mig är att de trivs och mår bra i det de gör.
För mig är mina barns lycka viktigast och den viktigaste kunskapen i det är att sin lycka skapar man själv.
Eller är det tvärtom så att du fått den insikten på egen hand?