Tankar om gravididet - dela med dig.

Sv: Tankar om gravididet - dela med dig.

Faktiskt inte kollat så noga (=blivit helt snurrig på olika pluggsiter och inte hittat behörigheterna)

Vad är behörigheterna för sjuksköterskeprogramet?

Gå in på t ex KI (karolinska institutet) och kolla på sjuksköterskeprogrammet. Där står bla följande;

Studieform 100%
Antal platser 160
Anmälningskod KI-02006
Sista anmälningsdag 2007-10-15
Studieort Huddinge
Särskild behörighet Ma B, Sh A och Nk B (alternativt Fy A, Ke A samt Bi A) med lägst betyget Godkänd/3.

Urval Betygsurval 60 %, högskoleprovsurval 40 %.


Till barnmorska;


Studieform 100%
Antal platser 32
Anmälningskod KI-52004
Sista anmälningsdag 2007-10-15
Studieort Solna
Särskild behörighet Av Socialstyrelsen utfärdad legitimation som sjuksköterska.
Sjuksköterskeexamen om 180 högskolepoäng (120 poäng) eller kandidatexamen i omvårdnad om minst 180 högskolepoäng (120 poäng).

Urval Rangordning sker efter antal verksamma år som sjuksköterska i intervaller om 2 år. Bifoga tjänstgöringsintyg (anställningsbevis och matrikelkort godtas inte).


Vill själv läsa vidare till bmsk, är ssk nu!!! Tror dock att det är bra att jobba FLERA år, så man har vana att t ex sätta nål mm i stressade och pressade situationer. Men det är ett toppenjobb, det är jag övertygad om. Har massor av arbetskamrater som gått vidare till bmsk, (jobbar på gyn), och de rekommenderar det verkligen, även om alla förlossnigar tyvärr inte får det utfall man önskar...

Lycka till iaf!
 
Sv: Tankar om gravididet - dela med dig.

Vill själv läsa vidare till bmsk, är ssk nu!!! Tror dock att det är bra att jobba FLERA år, så man har vana att t ex sätta nål mm i stressade och pressade situationer. Men det är ett toppenjobb, det är jag övertygad om. Har massor av arbetskamrater som gått vidare till bmsk, (jobbar på gyn), och de rekommenderar det verkligen, även om alla förlossnigar tyvärr inte får det utfall man önskar...
Lycka till iaf!

Måste man inte jobba i alla fall något/några år som ssk innan man FÅR läsa vidare på någon special utbildning?
 
Sv: Tankar om gravididet - dela med dig.

Bebben som växer i min mage nu blev till väldigt fort, snabbare än vi kunnat tänka oss. :-D :love: H*n är planerad. Slutade med p-pillren i mitten av juli och fick ett starkt plus på graviditetstestet sista veckan i augusti. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 687
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 080
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 682
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp