Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår dina frågor. Själv känner jag att metoden "nu jäklar ska vi avla barn" är lite oromantiskt - är det bara jag som har den sentimentala föreställningen att barn bara ska komma utan att man riktigt förstår hur det gick till, made-of-love-typ? Men å andra sidan, då får man i alla fall barn när det "passar" för jobb och annat.
tja, vill man att det ska vara så så är det ju bara att aldrig använda p-skydd och ta det när det dyker upp!!
(för övrigt funkade avla-barn-sex skitbra för mig och sambon! )
Funkar inte för mig . Lite för många fel på mig och min man.
Därför kan jag se rätt praktiskt på tex det där med sex. Vilket jag tror (vi får se om jag har rätt) är en fördel när sexlivet ska återupptas när barnet är fött. Om jag/vi bara kommer att gå och vänta på att "känslan" ska infinna sig så är risken att vi aldrig kommer igång igen!! Jag tror på att man måste jobba lite också.
Du är så klok!
Jag kan inte säga att jag ångrar att jag väntade; det handlar ju om så mycket mer än bara mig själv: man vill finna rätt man som pappa, ha en bra relation, ha livet "ordnat" för övrigt.
Alla våra tre barn har varit planerade och jag kan till och med säja säkert vid vilka tillfällen de blev till... (maken har ju varit veckorpendlare och jag kan inte påstå att vi direkt är som kaniner... )Det är så mysigt att läsa allas bäbitrådar, bli så sugen själv!
Men hur pass planerat var ert barn? Vet många som har blivit det av "misstag" i ett förhållande som dock vill satsa på. Men just det att de inte hade sagt till varandra att nu ska vi göra barn. Hur tog ni reda på om ni var gravida? Gravtest eller barnmorskan? Hur gamla var ni när ni blev gravida, hur långt hade ni kommit i ert liv då, hur länge hade ni varit tillsammans, utbildning, boende, inkomst etc? Finns det något som ni ångrar, tex att ni skulle ha väntat lite längre med att skaffa barn med tanke på utbildning eller skulle ni ha skaffat barn tidigare? Det är alltså för- och nackdelarna jag är ute efter.