Sv: Tankar om drivande säte
Nu var det just inte så att jag skrev att hästen ser mer tillfreds ut för att den hamnar bakom lod
Det handlar mer om ridsystem och hur man gymnastiserar sin häst och framförallt hur man väljer att rida sin häst bakom lod eller ej.
Självklart går hästen mjukare när ryttare rider mjukare och självklart rider ryttaren mjukare om hästen går mjukare.
Angående kommentaren så ser inte jag det som att Hesters häst ser mer tillfreds ut än PKs och hans elev för att Hesters häst går bakom lod utan det handlar om allt annat i Hesters ridning som är trevligare och mjukare. PKs elevs häst har näsan bakom lod ibland (och ibland är den bakom hand dessutom) men inte ser den tillfreds ut. Så det handlar ju inte så mycket om bakom lod eller inte, tyckte du skrev bra om det i ditt förra inlägg.
Nu var det just inte så att jag skrev att hästen ser mer tillfreds ut för att den hamnar bakom lod
Det handlar mer om ridsystem och hur man gymnastiserar sin häst och framförallt hur man väljer att rida sin häst bakom lod eller ej.
Självklart går hästen mjukare när ryttare rider mjukare och självklart rider ryttaren mjukare om hästen går mjukare.