Saeta
Trådstartare
Nej det behöver det inte vara.
Vad kan det vara då, menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det behöver det inte vara.
Undrar du vad det är eller vad det kan vara för jag kan inte bestämma att "det här är det, alltid".Vad är det då?
Undrar du vad det är eller vad det kan vara för jag kan inte bestämma att "det här är det, alltid".
Men vad fyller det för funktion att jag ska sitta och gissa vad andra kan ha för anledningar? Jag är rätt säker på att det inte bara behöver bero på fetthat men utöver det så är det väl upp till varje individ vad deras anledning är.Vad kan det vara då, menar du?
Men vad fyller det för funktion att jag ska sitta och gissa vad andra kan ha för anledningar? Jag är rätt säker på att det inte bara behöver bero på fetthat men utöver det så är det väl upp till varje individ vad deras anledning är.
Ja det stämmer men det betyder fortfarande inte att det MÅSTE vara enda bakomliggande anledningen.Säkert inte medvetet. Jag är alltid väldigt naiv och tror gott om de flesta. De flesta vill ju inte vara elaka eller trycka ner andra. Men fetthatet är så djupt inbäddat i oss att vi inte ens är medvetna om det.
Och jag tycker att hon är jättevacker utan att sluta tänka att jag behöver gå ned i vikt för hälsans (och klädstorlekens) skull Men däremot känner jag mig gladare över att kanske kanske inte anses så äcklig som man själv tror.
Åh jadå, jag såg och kände doften av drypande ironi gick inte att missa!jag hoppas du läste ironin i mitt inlägg. Det var en reaktion mot "om man ser tjocka förstår man inte faran".
Ja det stämmer men det betyder fortfarande inte att det MÅSTE vara enda bakomliggande anledningen.
Men vad fyller det för funktion att jag ska sitta och gissa vad andra kan ha för anledningar? Jag är rätt säker på att det inte bara behöver bero på fetthat men utöver det så är det väl upp till varje individ vad deras anledning är.
Nej jag säger INTE att det INTE är fetthat jag säger att det inte MÅSTE vara det. Vad som ligger bakom att en individ kommenterar får individerna själva svara för men det MÅSTE inte vara fetthat.Fast det var du som påstod att det inte är fetthat och då är jag nyfiken på vad det kan vara som driver folk att kommentera att folk är tjocka och ge dem råd hur man går ner i vikt. Du börjar med att säga att det INTE nödvändigtvis är fetthat men nu vill du inte gissa på vad det kan vara.
Hur kan du veta det?Nej jag säger INTE att det INTE är fetthat jag säger att det inte MÅSTE vara det. Vad som ligger bakom att en individ kommenterar får individerna själva svara för men det MÅSTE inte vara fetthat.
Hur kan man veta att det måste vara det? Det verkar osannolikt för mig att fetthat alltid är anledningen för alla och om jag inte vet att så är fallet så ser jag inte heller någon anledning att påstå att det måste vara det. Vad finns det för fördelar med att anta att det måste vara det?Hur kan du veta det?
Nej jag säger INTE att det INTE är fetthat jag säger att det inte MÅSTE vara det. Vad som ligger bakom att en individ kommenterar får individerna själva svara för men det MÅSTE inte vara fetthat.
Spelar det någon roll vad det kan vara istället? Räcker det inte med att föreställa sig att möjligheten finns? Det blir rätt märkligt och onödigt för mig att försöka konstruera exempel för något och om jag kommer med något exempel oavsett vad så kommer du fortfarande ha din syn på det hela eller säga att du inte tror det. Vi får agree to disagree helt enkelt och om du nu hellre vill tro att det alltid måste vara fetthat som ligger bakom så är det helt ok med mig jag håller helt enkelt inte med.Eftersom du är så himla säker på att det inte måste vara fetthat så undrar jag vad det kan vara istället, jag må vara fantasilös men jag kan inte komma på nånting
Spelar det någon roll vad det kan vara istället? Räcker det inte med att föreställa sig att möjligheten finns? Det blir rätt märkligt och onödigt för mig att försöka konstruera exempel för något och om jag kommer med något exempel oavsett vad så kommer du fortfarande ha din syn på det hela eller säga att du inte tror det. Vi får agree to disagree helt enkelt och om du nu hellre vill tro att det alltid måste vara fetthat som ligger bakom så är det helt ok med mig jag håller helt enkelt inte med.
Jag kommer inte komma med några exempel.Du får gärna komma med exempel eftersom det var just du som hävdar att det inte alltid är det strukturella fetthatet som @FrauleinLeo beskriver.
När du kommit med dina exempel som jag kommer förkasta så kan vi agree to disagree