Gabby_Ossi

Trådstartare
Tågarp har väl ingen tråd än? Någon mer som ska dit?

Jag ska rida årets andra FT med ponnyn, och den stora gula ( Molinna ) ska göra sin första FT-start på... 3 år! Shit vad tiden går :eek:
Dock inte jag som rider nu heller, hon har en ny juniorryttare :)

Sv: Tågarp!

jag ska debuter lätt denna gång, är redan nervös inför dressyrprogrammet (A);)

Eftersom jag bor på i princip rullavstånd, får man fråga vad den lilla bruna heter? Tänkte cykla dit o titta om jag hinner innan Sydslätten.

OK :p
För även P80 är väl Lätt - ibland - jag ska iaf rida Lätt-programmet i P80.
Blir lite rörigt nu när Debutant kan vara både P70 och P80 och Lätt också kan vara P80, men även P90 :crazy:

Någon som vet om det finns några riktilinjer för vilket dressyrprogram som ska användas i P80? Eller är det bara upp till arrangörerna att bestämma?

Vi har startad P80 några gånger nu, när programmet varit just Debutant.

Eftersom dressyrprogrammet är Lätt för P80 denna gång, kunde vi likabra ta P90 eftersom det är dressyrprogrammet vi har mest problem med (han blir vääldigt stark i galoppen ibland) så tyckte jag det skulle bli kul med lite större- och annorlunda hinder i terrängen då maci har tagit alla moment i terrängen plättlätt..

samt att det blir väl vår sista start tsm då jag är 18 och om vi fortsätter blir det ju för storhäst (som då lättast är 90..)

När jag pratade med en arrangör i Hermanstorp sa hon att det var upp till arrangörerna att välja dressyrprogram till P80..
De senaste jag varit på har det nog varit lokalt om P80 haft debutantprogrammet och regionalt vid Lätt, inget jag vet med säkerhet att det måste va så dock.

Ja, när jag ridit 80 innan har det nog varit debutantprogrammet. Jag är bara glad att det är Lätt nu, förvänd galopp är vår starkaste sida :angel:

Hoppas bara att det blir en rolig 80-bana, inte bara "70 plus 2 hinder som är lite högre" som det var någon gång i Tågarp :p

Vi ska dit.
Dottern ska rida sin första fälttävlan för året. Hästen ska debutera i fälttävlan, så det ska bli spännande. :)

Den lilla bruna heter Verona.
Och det är INTE jag som rider även om jag önskade att jag var lika duktig som hennes pilot !

Jag laddar termos full. Anro är väl också fikasugen kan jag tro hehehe....fast hon har det lite körigt att serva två hästar.....hmmm...mer hästskötare....vi ska ju bara filma och fika...:D

Jag laddar termos full. Anro är väl också fikasugen kan jag tro hehehe....fast hon har det lite körigt att serva två hästar.....hmmm...mer hästskötare....vi ska ju bara filma och fika...:D

näe, vi tar bara med en till tågarp. Men jaa tack, full termos ändå tack!

planen var att säsongsavsluta i tågarp men jag har avanmält :(
jag har inte börjat nöffa och böka ännu men den infektion som däckat mig vägrar att släppa taget och jag kan inte rida i morgon.
hästarna är säkert glada ingen av dem har behövt göra något annat förutom att gå i hagen och moffa i sig gräs den här veckan. jag har inte ens orkat vara ute i stallet utan min man har fått sköta kusarna - mycket populärt :angel:

Jag tror jag såg din terräng: Om det var du som red lite vilse :angel:

Min dag vet jag inte hur jag ska sammanfatta: blandad är nog rätt ord :p

Dressyren var hemsk. Bakbenen 2 meter bakom hästen och vinglade hit och dit. Har aldrig varit så missnöjd med en dressyrritt tror jag. När mamma sa att vi fick 52 trodde jag hon menade procent - det hade varit mer rättvist dömt enligt mig...
Men det räckte iaf till 2a plats som blev till 3e plats efter ett nedslag i hoppningen.

Sedan gick ponnyn helt fantastiskt i terrängen :love: Superbra flyt, jättefina språng, inte en tvekan någonstans! Red i mål hur glad som helst tills jag hörde speakern nämna torrgraven... Som jag missat :eek: Så otroligt klantigt, jag bara galopperade rakt förbi utan en tanke på den... :grin:

Så utesluten blev resultatet, men det vet ju inte ponnyn om :angel:, han var superduktig.
Men retligt, missade troligtvis en 2a-placering och Utesluten ser ju aldrig roligt ut i resultatlistan...

buhu, vad onödigt och tråkigt :(

jäpp, de va jag, och jag va sååååå arg:devil:

direkt efter min banhoppning hade jag slängt över hästen till mamma så jag kunde va med på banvisningen och inte missa något viktigt.
Och hon som visade sa att; ja här kommer dom ta bort staketet så ni rider vidare till banken, och inte f*n var det någon om sa att det skulle finnas två ingångar, självklart red jag på fel, men det var liksom antingen eller..
och när jag fick stanna och vända om så förstöde hela rytmen och gaah :devil:
och ja va ju inte ensam men nån häst hade gått ner på knäna och skrapat sej för hon stannade och se vart hon skulle, och då var de väl bättre att jag red fel än det, låg ändå inte på placering..

sammanfattning av dagen; dressyren gick bra enligt mej, vi är inte så starka där än, men det går iaf framåt för varje gång, och till våren är oslagbara :p dock som storhäst..
banhoppningen en rivning, så kan det gå..
terrängen fick ett stopp, på det jag tyckte var det lägsta och det var väl därför det blev ett stopp.. sen den dära misslyckade avspärrningen jaa, det är glömt idag, och det var vår första lätt så jag är såååå nöjd över världens finaste ponny:love::love::love::love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
792
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka