Sv: Tågarp!

Men herregud! det är ju samma trappa som när vi var där på ponny-tävling 1985 :D:D;)

Kan hålla med om att hinderdomarna är dumt placerade och det är inte vanligt att de blir tillsagda var de skall sitta nånstans, däremot hur det är lämpligt att sitta brukar man gå igenom innan

kl

jag tycker mej dessutom se att en av dem är veterinären? Iaf lördagens veterinär tycker jag det är men är inte helt säket, tur att inget hände denna gång iaf!

kl

jag tycker mej dessutom se att en av dem är veterinären? Iaf lördagens veterinär tycker jag det är men är inte helt säket, tur att inget hände denna gång iaf!

Jo, det stämmer. Det var veterinären.

Appropå det så har vi väl aldrig tidigare vet besiktigat någon häst inför en SITTANDES veterinär (i motljus), som gav muntlig instruktion om att ställa hästen si och så och bara visa från sidorna. Ingen palpering överhuvudtaget...

Jo, det stämmer. Det var veterinären.

Appropå det så har vi väl aldrig tidigare vet besiktigat någon häst inför en SITTANDES veterinär (i motljus), som gav muntlig instruktion om att ställa hästen si och så och bara visa från sidorna. Ingen palpering överhuvudtaget...

Jodå. Def inget ovanligt. :laugh:
Det står inte i reglerna att det ska röra hästen. Smittrisken är stor även med handskar... Däremto ska de se hästen röra sej. Ur djurskyddshänsyn ska hästen vara ok.

I vårt land är vet.bes ngt överskattat och dyrt.:devil:

Nej palpering är man nästan aldrig med om. Tack och lov för att slippa den smittspridningen (om man inte byter handskar mellan varje häst).
Men för dom priser man betalar för den sk vetrinärbesiktningen, så kan dom ju åtminstone resa sig upp och titta på hästen.

Synes terrænbanen så fin ud, men fik aldrig startet i terræn, da vi valgte at køre hem efter hoppningen pga en diskution med dressyrdommeren.

Synes normalt det er nogle fina tävlingar i Tågarp, men gider ikke tävla der hvis den dommer er der igen :mad:

Synes terrænbanen så fin ud, men fik aldrig startet i terræn, da vi valgte at køre hem efter hoppningen pga en diskution med dressyrdommeren.

Synes normalt det er nogle fina tävlingar i Tågarp, men gider ikke tävla der hvis den dommer er der igen :mad:

Ok, det här får du nog utveckla :eek:

Dressyrdommeren ville diskvalificere os pga hun mente min häst ikke travede jämnt på bagbenene. Han er fuldblod og har inte en fantastisk trav.

Det blev hun ved med påtrods af at veterinären godkendte ham 3 gange. Veterinären så mig springe med ham, ride ham m.m

Så havde en mycke interessant kritik med 4 for traven og 8 for galopdelen.

Blev så irriterede over forstyrrelserne så vi kørte hem.

har du någon sida där man kan titta om man blev fångad?

ingen aning om vem dom andra va?

såg nu att det var du som skickat länken redan :D

där fanns jag inte med, hade ponny :cry:

Jag var där bara på söndagen så jag vet faktiskt inte om där var några fotografer på lördagen. Vet att många tycker det är kul att få vara med på bilder så jag hoppas du hittar ngon mer som fotat.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
792
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka