Sv: Ta reda på kön?
Nej du får ju göra som du vill, men jag har gjort 2 Ul och var runt v. 17-18 grymt nyfiken på könet och nu i v.23 så otroligt j*vla glad att jag inte frågade. Därför tycker jag du ska lugna ner dig lite med just könet för att se hur det känns efter ultraljudet.
I princip alla jag känner frågar vad det är för kön och vissa tror t.om att jag ljuger när jag säger att vi inte vill veta Hallå det är ett friskt barn där inne, ingen snopp/snippa.
Och visst får du shoppa om du vill, men så mycket som vi fått och så fort som en bebis växer och så dyrt som barnkläder är Ska man nog akta sig för att shoppa för mycket.
Läste på familjeliv om en som hade sån ångest för de handlat prylat för över 10.000kr, konstigt när de köpte allt nytt Visst vill man köpa nya saker, men inte allt, De är ju inte direkt bara 1cm/månad de växer
Och idag finns det faktiskt unisex även på barnkläder. Och så som barn rör sig och leker. Är nog inte kjol/klänning det absolut bästa i alla lägen.
Vad vill du ha sagt med allt detta? Att jag inte ska ta reda på könet därför att vi kommer få massa saker av barnets mor och farföräldrar?
Inte för att det är relevant, men det finns en morförälder och that's it. Våran familj/släkt är inte så enorm som du tycks tro, och varför du antar det är en mycket bra fråga.
Oavsett hur mycket presenter och gåvor denna ensamma morförälder tänker ge oss, så behöver vi köpa saker själva. Hon kommer absolut inte stå för färg och tapeter till barnkammaren t ex.
Saken är den att jag faktiskt vill köpa sakerna själv. Och då vill jag, som jag sagt femtioelva gånger tidigare, slippa köpa könsneutrala saker.
Varför stör det dig så enormt att jag vill veta könet? Och tror du allvarligt att jag ska sluta vilja det på grund av dina argument?
Jag tänker inte tvinga dig att ta reda på könet, du får göra precis som du vill. Och det får även jag.
Jag startade inte denna tråd för att få allas godkännande om hurvida jag ska ta reda på könet eller ej. Om du läser mitt allra första inlägg ser du vad tråden egentligen handlar om.
Nej du får ju göra som du vill, men jag har gjort 2 Ul och var runt v. 17-18 grymt nyfiken på könet och nu i v.23 så otroligt j*vla glad att jag inte frågade. Därför tycker jag du ska lugna ner dig lite med just könet för att se hur det känns efter ultraljudet.
I princip alla jag känner frågar vad det är för kön och vissa tror t.om att jag ljuger när jag säger att vi inte vill veta Hallå det är ett friskt barn där inne, ingen snopp/snippa.
Och visst får du shoppa om du vill, men så mycket som vi fått och så fort som en bebis växer och så dyrt som barnkläder är Ska man nog akta sig för att shoppa för mycket.
Läste på familjeliv om en som hade sån ångest för de handlat prylat för över 10.000kr, konstigt när de köpte allt nytt Visst vill man köpa nya saker, men inte allt, De är ju inte direkt bara 1cm/månad de växer
Och idag finns det faktiskt unisex även på barnkläder. Och så som barn rör sig och leker. Är nog inte kjol/klänning det absolut bästa i alla lägen.