Precis så känner jag också.Det hade jag också gjort. Hen hade ju varit mitt älskade barn lika mycket som mina levande barn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis så känner jag också.Det hade jag också gjort. Hen hade ju varit mitt älskade barn lika mycket som mina levande barn.
Jag ska ta bort ena hunden ikväll och min syster frågade om jag kunde ta en änglabild på henne. Alltså efter att hon somnat in.. Vilket jag såklart kommer göra för hennes skull, om jag känner att jag orkar när stunden kommer. Men jag började fundera på om det är vanligt?
Jag själv skulle inte vilja ha en bild på henne när hon är borta. Förstår att det säkert är något slags sorgearbete men det känns främmande för mig.
Har ni tagit "änglabilder" på era djur? Eller känner någon som gjort det?
Hade jag fött ett dödfött barn så hade jag också tagit kort på det och ramat in. Hade hängt på väggen bredvid våra andra barn.
@cirkus: Fast det är ju skillnad på att visa bilder för de närmaste och att lägga ut dem på ett öppet forum. Jag är som sagt försiktig att vara kategorisk i frågan för det är inte okomplicerat men att lägga ut dem öppet utan varning tycker jag är för mycket.
Jag har förstått att en del gjort det med döda barn på en del ställen och det är enligt min mening groteskt, ok om man vill visa det privat men inte helt offentligt.
Jag ska ta bort ena hunden ikväll och min syster frågade om jag kunde ta en änglabild på henne. Alltså efter att hon somnat in.. Vilket jag såklart kommer göra för hennes skull, om jag känner att jag orkar när stunden kommer. Men jag började fundera på om det är vanligt?
Jag själv skulle inte vilja ha en bild på henne när hon är borta. Förstår att det säkert är något slags sorgearbete men det känns främmande för mig.
Har ni tagit "änglabilder" på era djur? Eller känner någon som gjort det?
Det är rn rätt intressant förskjutning i diskussionen, vilket är okej iom att det är just ett diskssionsforum. Men från att ta bilder för eget bruk till att publicera bilder på döda på öppna forum är ganska många steg tycker jag. Likaväl som det är många steg mellan att kalla sitt döda barn för kadaver och att sätta upp en bild på sitt döda barn.
Varför är folk egentligen så rädda för det som är dött? Varför är det å ena sidan bara ett kadaver och å andra sidan makabert?
Jag måste nog tänka på den en stund
Samma här. Ett dödfött barn, som till och med ramades in.
Jag tyckte det var makabert och osmakligt. För mig är det döda just ett ..kadaver.