Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt ett tyg som är en ullblandning. Tyvärr fanns inte lappen kvar på det så vet inte hur det ska tvättas. Tänkte sy en kjol av det och är nu i valet och kvalet om jag ska tvätta tyget eller inte. Tänk om jag tvättar fel och tyget blir förstört.

Har köpt ett tyg som är en ullblandning. Tyvärr fanns inte lappen kvar på det så vet inte hur det ska tvättas. Tänkte sy en kjol av det och är nu i valet och kvalet om jag ska tvätta tyget eller inte. Tänk om jag tvättar fel och tyget blir förstört.
Jag hade kört 30 för säkerhets skull, eller om du har ett ylle program alt handtvätt program på maskinen. Det är dessutom "bättre" om det blir förstört nu än vid det färdiga plagget, ifall du skulle glömma att det inte går att tvätta och sen slänga in det med andra kläder.

Jag hade kört 30 för säkerhets skull, eller om du har ett ylle program alt handtvätt program på maskinen. Det är dessutom "bättre" om det blir förstört nu än vid det färdiga plagget, ifall du skulle glömma att det inte går att tvätta och sen slänga in det med andra kläder.
Ja det är så jag tänkt göra. Det som får mig att fundera på att sy kjolen först är att då kan jag använda den några gånger innan den blir förstörd i såna fall. Men jag tror nog det får bli tvätt först. Hon i tygaffären sa att jag kunde klippa ut en bit, rita av den på ett papper, tvätta och sen jämföra hur mycket den krympt.

Nysydd julklapp till brorsans pojk 🙂
IMG_20221221_210152.webp

Nu har jag äntligen vågat mig på den nya maskinen! Tog en stund att få in trådspänning mm men det var faktiskt inte så svårt, men jag har fortfarande massor kvar jag inte har en aning om 😅
Började lite försiktigt i spets och den tuffade snällt på så jag tänkte att nu jäklar ska jag prova jeanskjolen jag inte ens vågat visa Singern för den hade havererat och spottat nålar över hela rummet innan jag ens tänkt tanken på att börja sy men Alfan bara ”Tjohoo! Äntligen lite rediga grejer!” och inte ens där det var riktigt tjockt (sex lager jeans) tvekade den!
Jag sitter fortfarande med hakan i knäet över hur det är möjligt att det kan vara så lätt att sy!

Jag vet inte hur länge denna kjolen har legat och väntat på att bli klar och det blev nästan precis som jag ville ha den 😃 Och nya maskinen bara gled igenom allting som om det var det lättaste i världen. Min haka är fortfarande vid knäna 🤣 Singern hade troligen havererat totalt och fått slängas om jag försökt sy jeanstyg med den
7D288A5D-37B5-4268-950C-61A7D69B40A7.webp

Jag vet inte hur länge denna kjolen har legat och väntat på att bli klar och det blev nästan precis som jag ville ha den 😃 Och nya maskinen bara gled igenom allting som om det var det lättaste i världen. Min haka är fortfarande vid knäna 🤣 Singern hade troligen havererat totalt och fått slängas om jag försökt sy jeanstyg med den
Visa bifogad fil 108716
Du ser vilken tur du köpte den ändå 😉 jättefin!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar