Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här som har gjort egna bivaxdukar? Jag har massa bommulstyg till ändamålet, och har köpt hem vax. Men funderar på kanterna. De man ser på reklam är ju inte fållade, men kanske ofta klippta med zickzack-sax? En sån har jag inte, men kanske inte är risk för upprepande av tygerna iom vaxet ändå?
Har inte gjort själv men sett att folk rekommenderar sick sack sax ☺️

Jag har gjort utan någon söm alls. De har inte repat upp sig nämnvärt. Vaxet gör sitt och jag brukar toppa upp vaxet bara när de blir slitna (vilket de sällan blir i kanterna till att börja med utan mer där de viks).

Har inte gjort själv men sett att folk rekommenderar sick sack sax ☺️
Tack för era svar! Får se om jag vågar testa helt utan då, så får jag väl köpa mig en ny sax om det inte funkar 😅

Bifogade filer

• D3B2EB6C-5ED6-4876-B2BA-5B2571E80507.webp
    D3B2EB6C-5ED6-4876-B2BA-5B2571E80507.webp
    54,2 KB · Visningar: 99
Någon här som har gjort egna bivaxdukar? Jag har massa bommulstyg till ändamålet, och har köpt hem vax. Men funderar på kanterna. De man ser på reklam är ju inte fållade, men kanske ofta klippta med zickzack-sax? En sån har jag inte, men kanske inte är risk för upprepande av tygerna iom vaxet ändå?
Jag rekommenderar mycket varmt att tvätta tyget först. En kollega gjorde inte det och bivaxdukarna luktade nytyg på ett otäckt sätt. Vissa bomullstyger har ju ngt slags yta nästan innan de är tvättade.

Jag rekommenderar mycket varmt att tvätta tyget först. En kollega gjorde inte det och bivaxdukarna luktade nytyg på ett otäckt sätt. Vissa bomullstyger har ju ngt slags yta nästan innan de är tvättade.
Tack för tipset! Tror de flesta bitarna redan är tvättade då det är stuvlådan jag ska rejda, men bra att ha i åtanke :)

Tittatitta vem som har blivit inkopplad :bump: Jag håller även på att sortera och städa hela rummet. Alla tyger och projekt är undanstoppade i ordning och på rätt plats. Tråd, nålar och lite annat småplock som ska ligga i sybordslådan också. Rätt mycket kvar men nu går det faktiskt att se golvet och det är ju en bra start iallafall!
BEF3F939-CF66-4C78-BE9F-4FC3CE0024F5.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar