Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började rita av mönstret till min och makens julpyjamasar, och upptäckte att herr mönstret blir längre i de större storlekarna, medium räknade de var för 174 cm och large för 180 cm. Men dam mönstret var minsann för 168 cm i alla storlekar, för inte finns det väl kvinnor längre än det :mad:
Så nu har jag mött och trixat för att lägga in förlängningar och hoppas det ska passa okej.

Kan också konstatera att jag verkligen borde köpa mönsterpapper. Smörgåspapper funkar okej till barnkläder, men till vuxenkläder måste man tejpa ihop allt för att får tillräckligt breda papper.

Började rita av mönstret till min och makens julpyjamasar, och upptäckte att herr mönstret blir längre i de större storlekarna, medium räknade de var för 174 cm och large för 180 cm. Men dam mönstret var minsann för 168 cm i alla storlekar, för inte finns det väl kvinnor längre än det :mad:
Så nu har jag mött och trixat för att lägga in förlängningar och hoppas det ska passa okej.

Kan också konstatera att jag verkligen borde köpa mönsterpapper. Smörgåspapper funkar okej till barnkläder, men till vuxenkläder måste man tejpa ihop allt för att får tillräckligt breda papper.
Mönsterpapper är guld värt!

Nu har jag börjat få in snitsen på projektorn och ritar inte av lika mycket längre (tack @Trott för att du övertygade mig) men till pappersmönster är mönsterpapper ett måste!

Jag använder typ byggplast :) Smidigt!

Beslutsproblem! Ska det här tyget bli en Lucid (likadan som @Trott gjort här ovan) eller en Magical twirl från Ellie and Mac?
16698941722463377776723057774810.webp

Nu kommer han med en massa svåra krav igen. Han vill ha ett "spännislinne" (vad det nu innebär...). Jag har luskat ut att det är ett linne med smal brottarrygg och rejält urringade ärmhål.
Någon som sett ett sånt mönster nånstans? Jag har googlat en del men hittar inget bra..

Nu kommer han med en massa svåra krav igen. Han vill ha ett "spännislinne" (vad det nu innebär...). Jag har luskat ut att det är ett linne med smal brottarrygg och rejält urringade ärmhål.
Någon som sett ett sånt mönster nånstans? Jag har googlat en del men hittar inget bra..
Kolla hos Greenstyle, vet dom har någon typ av sånt linne för kvinnor iaf, så dom kan ha till män med.

@sthu jag var tvungen kolla, det var detta jag tänkte på, men dom hade det inte för män. Men det kanske kan hjälpa dig att rita om ett befintligt tank top mönster, alternativt köpa den för kvinnor och göra rakare bara.
Screenshot_2022-12-03-09-57-20-105_com.android.chrome.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 223
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025