Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rusta hade 149 kronor metern för sitt jultyg igår. Så jag köpte 4 meter och klippte ut en tunika åt min tränare resten fick pryda bordet.

Bifogade filer

• 106F6569-D34E-498E-B393-D3A290F4C3D7.webp
    106F6569-D34E-498E-B393-D3A290F4C3D7.webp
    140,6 KB · Visningar: 86
Jag ska köpa en symaskin! Lite trist att det inte är någon direkt rea på någon jag vill ha, alltså priset har varit samma under hela november när jag kollat. Typiskt. Men jag ska passa på att beställa nu ändå, det blir en Singer tror jag att jag bestämt mig för. :)

Har tittat allt för mycket på duktiga sömmerskor på youtube, istället för att sy själv…

Men blev extra inspirerad av den här, och jag har ett tyg som skulle kunna passa, men var hittar man mönster? Kvinnan i filmen använde magi (=superior pattern making skills) som jag inte har.

Har tittat allt för mycket på duktiga sömmerskor på youtube, istället för att sy själv…

Men blev extra inspirerad av den här, och jag har ett tyg som skulle kunna passa, men var hittar man mönster? Kvinnan i filmen använde magi (=superior pattern making skills) som jag inte har.

Kvinnan i filmen har givit ut en bok! Tänkte faktiskt försöka se om biblioteket kan köpa in den innan jag gör det själv. Tror inte det var några mönster i den, men en introduktion till mönsterkonstruktion. Gillar patterns of fashion (tänkte spara ihop och köpa några när jag känner mig rik nog) ^^

Jag fick också mina jultyger idag och är så taggad :heart
8 meter juldinos är ett rejält paket, vi får se om jag hinner mer än pyjamasarna innan jul, har ju fortfarande inte gjort tröjor och byxor av förra omgången tyger. Tur jag inte bryr mig om dottern går i höst- och jultyger under vår/sommar :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V