Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från en köpt klänning strl 36 till en hemsydd klänning strl 3 år (mönster Roanoke från little lizard king). Kommer aldrig mer sy i "balklänningstyger" 🙄

Bifogade filer

• IMG_20221119_142132.webp
    IMG_20221119_142132.webp
    75,9 KB · Visningar: 77
@Lyan vet inte om du sett detta eller redan fått information, tänkte om din maskin kanske är där :) såg att lisas har stängt idag, deras personal kunde inte ta sig till jobbet pga att all kollektivtrafik i Vänersborg är inställd 😳 snökaos tydligen.
Screenshot_2022-11-21-12-38-44-979-edit_com.facebook.katana.webp

Köpt en del nya tyger nu på reor i veckan. Fick hem 3 paket igår varav ett från Elvelyckan. Köpte 2 hemliga 2a sort. Paket för 199 kr st (ord 399). Men jag är inte särskilt nöjd måste jag säga. Det är ok för det priset jag gav, men hade inte velat betala fullpris. Kunde inte se mer än på ett tyg att det var hål och ojämna färger, men kanske 75% av bitarna var 10-30 cm stora, både trikå och mudd.. Fick änden på en badlycra, där det var 15 cm vitt och kanske 15 cm mönster. Vad tusan gör man med 15 cm x fb I badlycra?! Mudd går ju ändå att använda. Men badlycra 😒

Köpt en del nya tyger nu på reor i veckan. Fick hem 3 paket igår varav ett från Elvelyckan. Köpte 2 hemliga 2a sort. Paket för 199 kr st (ord 399). Men jag är inte särskilt nöjd måste jag säga. Det är ok för det priset jag gav, men hade inte velat betala fullpris. Kunde inte se mer än på ett tyg att det var hål och ojämna färger, men kanske 75% av bitarna var 10-30 cm stora, både trikå och mudd.. Fick änden på en badlycra, där det var 15 cm vitt och kanske 15 cm mönster. Vad tusan gör man med 15 cm x fb I badlycra?! Mudd går ju ändå att använda. Men badlycra 😒
Men vad kasst! O_o

Men vad kasst! O_o
Ja det tycker jag med. Fick 10 bitar mudd, varav 4 i "sage" och 2 bitar I nån lilabrun nyans. 4 bitar under 15 cm, 1 ca 70 cm, övriga typ 30 cm. Fick en större bit pippi tyg, kanske 70 cm så det var väl bra, tur jag har ett brorsbarn jag kan använda det till. Sen 3 bitar ribbad trikå 15-30 cm, 1 bit ullmix eller nått 25-30 cm, ca 50 cm softshell med brun botten och vita blommor, 3 bitar tråkig vävd bomull, 3 bitar trikå och 1 French Terry 15-25 cm stora. 2 viscose trikåtyger varav den bruna har hål och färgskiftningar och den gröna med valar är snedklippt så kanske 35 cm på smalaste 🙃
Hade ju kunnat köpt betydligt roligare tyger för 400 kr än dessa 😂🙈
IMG_20221124_135543.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 406
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar