Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite mer dockkläder klara :)
IMG_20221106_162202.webp

Var handlar ni tyg från? Både vävt och lite trikå. Jag har ingen fysisk butik att gå till och måste handla från nätet. Har tyvärr inte råd med tyger som kostar 220-250 kr metern när jag syr till mig själv. Att köpa på fb är i stort sett omöjligt eftersom jag behöver bitar större än 1m x fullbredd. Den tyska sidan jag köpt från krånglar bara med leveransen hela tiden så kommer nog inte köpa något mer därifrån. Ohlssons tyger tycker jag har så tråkigt utbud. Har koll på många av våra mindre trikåförsäljare men tycker mest att det är barnmönster och över min budget.

Var handlar ni tyg från? Både vävt och lite trikå. Jag har ingen fysisk butik att gå till och måste handla från nätet. Har tyvärr inte råd med tyger som kostar 220-250 kr metern när jag syr till mig själv. Att köpa på fb är i stort sett omöjligt eftersom jag behöver bitar större än 1m x fullbredd. Den tyska sidan jag köpt från krånglar bara med leveransen hela tiden så kommer nog inte köpa något mer därifrån. Ohlssons tyger tycker jag har så tråkigt utbud. Har koll på många av våra mindre trikåförsäljare men tycker mest att det är barnmönster och över min budget.
Jag tycker ärligt talat det är skitsvårt att hitta bra vuxentyg, om man inte vill ha blommigt.

Skroten är min go-to. Jag åker dit, jag bor ju bara en timme bort, men de har webbshop också. Och ser man något fint på deras sociala medier är de inte omöjliga.

Selfmade (stoff och stil) har ett rejält utbud tycker jag. Åtminstone i butik, borde gå att få tag i det mesta på hemsidan.

På nätet köper jag i stort sett bara från tyg.se men då inte så mycket klädtyg till mig själv, det köper jag snarare i butik, men vävt tyg till babynests eller Jersey till barnkläder händer det att jag köper på nätet.

Jag tycker ärligt talat det är skitsvårt att hitta bra vuxentyg, om man inte vill ha blommigt.

Skroten är min go-to. Jag åker dit, jag bor ju bara en timme bort, men de har webbshop också. Och ser man något fint på deras sociala medier är de inte omöjliga.

Selfmade (stoff och stil) har ett rejält utbud tycker jag. Åtminstone i butik, borde gå att få tag i det mesta på hemsidan.
Selfmade har jag köpt på vid ett par tillfällen. Ska kika på Skroten. Tack för tipset!

På nätet köper jag i stort sett bara från tyg.se men då inte så mycket klädtyg till mig själv, det köper jag snarare i butik, men vävt tyg till babynests eller Jersey till barnkläder händer det att jag köper på nätet.
Det är där jag handlat och leveranserna krånglar, annars har jag varit helt okej nöjd.

Tyvärr har priserna på trikå stigit i höjden väldigt mycket på sistone, precis som allt annat. Men jag brukar köpa från Lisas tyger (allväv, enfärgat. Dom har tråkigt utbud på trikå), nordisk textil, tygdrömmar (många andra stretchigt sorter än bara vanlig trikå vilket är lite kul), Gittes tygkälla har sjukt mycket tyger, både vävt och annat. Dock inte handlat från webbshoppen utan bara i butik. Skroten har en del som tidigare nämnt.
Zannaz har också mycket blandat. Jonic och Jofotex om jag ska ha grejer till hundtäcken.

Tyg.se handlar jag inte ifrån, strulat för mycket med leveranser.

Men ... Tyger pa skroten? Hur gar det till egentligen? Det kan ju inte ha kommit med sopbilen direkt.
Företaget heter Skroten - textil & metallskrot AB. Från början tror jag det var mycket partityger, det ligger i Kinna, strax utanför Borås som förr i tiden var centrum för textil tillverkning i Sverige :)
https://www.skroten.se/historia/
Här kan du läsa om deras historia.

Ahhh ... jag kopte trika som Polarn och Pyret anvande pa -80 talet. "Slutet pa rullarna" saldes i en liten butik i Sodertalje och det var SA vart att aka dit och kopa, de lamnade en hel massa meter pa varje rulle och det var sa super fina monster for inga pengar alls till mina smattingar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar