Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det går fort ju, många blir klara direkt med overlocken 😂 på 2 timmar hann jag räkna alla plaggen, sy ihop typ 5 tröjor och 7 par byxor 😂
Visa bifogad fil 104517
Ja, det är mycket roligare när det går fort! Det är därför jag har skjutit upp selarna så länge för jag blir så frustrerad när jag inte får dem klara på en timme 😅
Jag saknar min overlock 😞 Men kom aldrig överens med den heller så den fick flytta. Aldrig mer Singer!

Jag har för övrigt fått för mig att jag ska sy dockkläder av mitt spill till nästa julmarknad som är den 11-12/11 :cautious: Det här innebär att jag har gått igenom ALLA kallaxlådorna (utom 1 med jogging, men det kommer nog :meh: ) och hitintills klippt ut 173 plagg fördelat på mössor, trosor, tröjor, tshirt, byxor och klänningar. Detta innebär att istället för 5 Proppfulla kallaxlådor + 1 120 liters plastback med spill, har jag nu bara 1,5 kallaxlåda med tyger, en med större stuvar som ska bli mössor och trosor, och en med plagg som ska återanvändas till annat! Känner mig jävligt stolt :D
👏👏👏
Imponerande!

Dom här dockkläderna hann jag klart med idag förutom setet på dockan. :)
IMG_20221103_235617.webp

Håller med om att det går fort med overlocken när allt är utklippt, men muddar tycker jag är meckigt på små kläder. Så imponerad att du får till det så snyggt på dockkläder!
Ja det är fasiken inte lätt när muddarna är i den här storleken 😂 har lite utklippt i en mindre storlek också, men osäker om det går att sy som vanligt på ol eller om jag måste sy på muddarna innan jag syr ihop ärmen.
IMG_20221104_094511.webp

Funderar på att lämna in min gamla pärla på service. Hur ofta "borde" det göras? Vad brukar det kosta ungefär? Jag har ingen aning om när det senast gjordes men som allra minst 5-10 år sedan. Den har mest stått och samlat damm. Den krånglar ingenting vad jag märkt.

Funderar på att lämna in min gamla pärla på service. Hur ofta "borde" det göras? Vad brukar det kosta ungefär? Jag har ingen aning om när det senast gjordes men som allra minst 5-10 år sedan. Den har mest stått och samlat damm. Den krånglar ingenting vad jag märkt.
Jag tänker att jag borde lämna in maskinerna typ varje eller vartannat år. De jobbar ju rätt hårt.
Men i verkligheten sker det aldrig :angel:

Det kostar vanligen mellan 900-1200 kr. Det är helt klart värt att göra det ibland, speciellt om man syr väldigt mycket, eller om den stått väldigt länge. Jag hade in min på service här om veckan, då har jag haft maskinen i 1,5-2 år bara men syr flera timmar om dagen i perioder :) Den funkade också utan problem, men jag tyckte nålstången började gnissla, och med en service smörjer dom ju på fler ställen än man som lekman kommer åt :)

Det kostar vanligen mellan 900-1200 kr. Det är helt klart värt att göra det ibland, speciellt om man syr väldigt mycket, eller om den stått väldigt länge. Jag hade in min på service här om veckan, då har jag haft maskinen i 1,5-2 år bara men syr flera timmar om dagen i perioder :) Den funkade också utan problem, men jag tyckte nålstången började gnissla, och med en service smörjer dom ju på fler ställen än man som lekman kommer åt :)
Åh okej. Tack! Jag syr inte särskilt mycket och inte länge åt gången men jag vill ju gärna att den ska hålla länge. Det får bli en service helt enkelt.

Sytt mig ett par Mila från Tilly and the buttons. Mörk bild, men det är en blåjeanshängslebyxa.
IMG_20221105_162521.webp

Ångrar bittert att jag inte gjorde fickor. Varför gjorde jag inte fickor?!

Mätte dessutom fel på längden så de är fem centimeter för långa. Lätt fixat men just nu nöjer jag mig med att vika upp dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar