Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ vid mitt orangea streck, göra ett veck på kanske totalt 1,5-2 cm. Eventuellt också "flytta fram" rumpan genom att göra ett liknande veck precis framför smalaste punkten vid ljumsken. Visa bifogad fil 104165
Hm.. Är inte riktigt säker på vad du menar med att göra veck... Men det kan mycket väl vara att en hel del av "problemet" löser sig med bättre material. Kanske också minska längden bakåt. Vill dock inte "dra ner" täcket mer pga svansen. Sådär som det brukar vara på whippettäcken tex är inget för en glad Lilysvans :D

Det här är hur det ser ut just nu när jag tar upp svansen och hon har täcket på sig. Känns inte som jättemycket marginal.
313225413_1115904829053070_1821075373077572763_n.jpg

Hm.. Är inte riktigt säker på vad du menar med att göra veck... Men det kan mycket väl vara att en hel del av "problemet" löser sig med bättre material. Kanske också minska längden bakåt. Vill dock inte "dra ner" täcket mer pga svansen. Sådär som det brukar vara på whippettäcken tex är inget för en glad Lilysvans :D

Det här är hur det ser ut just nu när jag tar upp svansen och hon har täcket på sig. Känns inte som jättemycket marginal.
Tänker inte dra ner, utan att du minskar vidden, så det inte blir lika långt på längden :)

Alt.är ju att göra en dragsko vid svansen,det är det på mina rukka täcken

Jag tänker som @Trott att det är bra att sy in över låret, det har jag gjort på mina täcken av samma slag för att få till rundningen :) Jag har dock inte gjort det riktigt lodrätt som Trott ritade, utan mer diagonalt..

Jag behöver en ny symaskin. Men jag vet inte vad jag ska välja! Min gamla krånglar mer än den fungerar.
Ska man ha en mekanisk eller datoriserad? Jag har en overlock. Drömmer om en cover.. så vad behöver då hushållsmaskinen ha? Vill enkelt kunna byta sömmar och använda bandkantaren på den. Vill inte lägga en babiljon kronor heller eftersom jag ännu inte syr så mycket men det kan ju ha och göra mer med att den krånglar så förbannat den jag har att det tar bort all glädje...

Jag har för övrigt fått för mig att jag ska sy dockkläder av mitt spill till nästa julmarknad som är den 11-12/11 :cautious: Det här innebär att jag har gått igenom ALLA kallaxlådorna (utom 1 med jogging, men det kommer nog :meh: ) och hitintills klippt ut 173 plagg fördelat på mössor, trosor, tröjor, tshirt, byxor och klänningar. Detta innebär att istället för 5 Proppfulla kallaxlådor + 1 120 liters plastback med spill, har jag nu bara 1,5 kallaxlåda med tyger, en med större stuvar som ska bli mössor och trosor, och en med plagg som ska återanvändas till annat! Känner mig jävligt stolt :D

@Trott visst har du en Alfa maskin? Vilken är det du har? Du syr ju mycket, skulle du rekommendera den till en nybörjare? Jag vet inte riktigt vad jag ska kika på för att hitta en maskin som är bra men inte alltför dyr.

Jag har för övrigt fått för mig att jag ska sy dockkläder av mitt spill till nästa julmarknad som är den 11-12/11 :cautious: Det här innebär att jag har gått igenom ALLA kallaxlådorna (utom 1 med jogging, men det kommer nog :meh: ) och hitintills klippt ut 173 plagg fördelat på mössor, trosor, tröjor, tshirt, byxor och klänningar. Detta innebär att istället för 5 Proppfulla kallaxlådor + 1 120 liters plastback med spill, har jag nu bara 1,5 kallaxlåda med tyger, en med större stuvar som ska bli mössor och trosor, och en med plagg som ska återanvändas till annat! Känner mig jävligt stolt :D
Wow! Det förstår jag verkligen att du är stolt över!!

Här är en till med tusen projekt som aldrig blir klara 😑 Jag väntar fortfarande på min nya symaskin så får väl ta och maila och fråga var den tagit vägen för den skulle kommit i slutet av oktober.
Idag fick jag dock äntligen klart hundarnas selar! ”Bara” halsbanden kvar, vilket nog tar en tio timmar eller eller mer :crazy: Orkar inte masa mig upp för att fota just nu men det är sådana här fast rosa
9CB4619A-F0BF-41C5-AC13-83B67C23CBE9.webp

@Trott visst har du en Alfa maskin? Vilken är det du har? Du syr ju mycket, skulle du rekommendera den till en nybörjare? Jag vet inte riktigt vad jag ska kika på för att hitta en maskin som är bra men inte alltför dyr.
Jag har en Alfa Smart och jag är väldigt nöjd :) har väl haft den i närmare 2 år nu kanske? Syr otroligt mycket och tycker den funkar till det mesta! Den är ju datoriserad, men väldigt enkel! Man ser på pekskärmen alla sömmar, och det är bara att trycka på vad man vill ha, och behöver man ändra stygnbredd, stygnlämgd eller trådspänning gör man det med direkt på skärmen :) det finns även en "idébank" med enklare projekt med instruktioner, till exempel pennskrin och förkläde om jag inte minns fel.

Här är en till med tusen projekt som aldrig blir klara 😑 Jag väntar fortfarande på min nya symaskin så får väl ta och maila och fråga var den tagit vägen för den skulle kommit i slutet av oktober.
Idag fick jag dock äntligen klart hundarnas selar! ”Bara” halsbanden kvar, vilket nog tar en tio timmar eller eller mer :crazy: Orkar inte masa mig upp för att fota just nu men det är sådana här fast rosa
Visa bifogad fil 104511
Gud fattar inte att du orkar 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar