Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröjor är ju så himla tråkiga att fota, men första plagget på sylanet blev klart innan frukost 😊
IMG_20221022_101515.webp

Pyjamas 2 klar, och tyget till dom andra 4 är utklippt. Tog ca 4 timmar att sy denna, mycket snabbare än första. Antagligen för att jag gick tillbaka till min ovana att inte nåla ihop innan jag syr, tycker det är sånt dubbeljobb och drygt, så gör det i princip bara första gången jag syr ett mönster.

Älskar, älskar det här tyget och har ca 1 meter kvar, så planerar att göra en klänning till dottern i det när jag är klar med pyjamasarna. Så nu måste de bli klara nästa vecka om jag ska få gjort klänningen inför släktkalaset första helgen i november :)
DSC_0813.webp

Pyjamas 2 klar, och tyget till dom andra 4 är utklippt. Tog ca 4 timmar att sy denna, mycket snabbare än första. Antagligen för att jag gick tillbaka till min ovana att inte nåla ihop innan jag syr, tycker det är sånt dubbeljobb och drygt, så gör det i princip bara första gången jag syr ett mönster.

Älskar, älskar det här tyget och har ca 1 meter kvar, så planerar att göra en klänning till dottern i det när jag är klar med pyjamasarna. Så nu måste de bli klara nästa vecka om jag ska få gjort klänningen inför släktkalaset första helgen i november :) Visa bifogad fil 103585
Men så fin! 😍 Och vad kul att du tycker om tyget 🥹

Det är rea på Ohlssons tyger och de har ett joggingtyg jag har tittat på sååå länge som jag vill göra en sweatshirtklänning av men jag har ju köpstopp 😭

2 par good vibe joggers från Ellie & Mac. De lila är i tyg Butter Athletic från Halo Fabric Addicts och de blågröna är yllejersey från Lisas tyger. Förhoppningsvis är de lila sköna på hundpromenaderna och de andra blir lite av pyjamas/underställ.
IMG_20221023_215413.jpg

Yllejerseyn räckte till en ultra crop top från Greenstyle och en fall in love sweater från Ellie & Mac ockdå. Båda tänkt som pyjamas/underställ. En klänning, (breezy dress) och en cuddle tunic (det turkosa med rosor) är båda från Ellie & Mac. Tunikan blev utklippt på lanet, medan alla andra plagg hade klippts ut sen innan.
IMG_20221023_220100.webp

@Trott wow va mycket fint du hunnit med att göra! Och mycket också.. inser att det mesta tar väldigt lång tid för mig att göra. Jag hade nog på en helg bara hunnit med ett litet gäng trosor och sen hade nog tiden tagit slut :p så mycket imponerad att du hunnit med så mycket och olika saker:)

@Trott wow va mycket fint du hunnit med att göra! Och mycket också.. inser att det mesta tar väldigt lång tid för mig att göra. Jag hade nog på en helg bara hunnit med ett litet gäng trosor och sen hade nog tiden tagit slut :p så mycket imponerad att du hunnit med så mycket och olika saker:)
Tack så jättemycket! 🥰
Alla är olika snabba, jag hade ju allt förberett förutom en tröja, allt syddes med svart overlock tråd, mycket syddes med svart tråd i vanliga maskinen med, jag nålar inget (använder limpenna vid fickor och enstaka tillfällen clips). Sånt effektiviserar det hela också 😊 och jag har sytt I ganska många år 😅

Ni som är bra på det här med tyg och en del gör även tryck.
Om man har en tröja man vill lägga till ett tryck på men tröjan får egentligen inte strykas, hur gör man då?
Tröjan är en träningströja så funktionsmaterial och har redan ett tryck på som var vid köpet.

Ni som är bra på det här med tyg och en del gör även tryck.
Om man har en tröja man vill lägga till ett tryck på men tröjan får egentligen inte strykas, hur gör man då?
Tröjan är en träningströja så funktionsmaterial och har redan ett tryck på som var vid köpet.
Finns vinyler som ska ha lägre temp vid press, 120 grader tror jag det är, istället för 140-160 grader. Även om det står att den inte ska strykas kan den mycket väl klara att få vinyl pressad, bakplåtspapper emellan hjälper en del, samt att göra det i korta omgångar, tänkt 5 sekunder i taget eller så :) bästa är ju om du kunnat prova på en identisk tröja, alternativt prova med något mindre tryck där det inte syns, typ insidan av tröjan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar