Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så fin! Och vad kul att du tycker om tygetPyjamas 2 klar, och tyget till dom andra 4 är utklippt. Tog ca 4 timmar att sy denna, mycket snabbare än första. Antagligen för att jag gick tillbaka till min ovana att inte nåla ihop innan jag syr, tycker det är sånt dubbeljobb och drygt, så gör det i princip bara första gången jag syr ett mönster.
Älskar, älskar det här tyget och har ca 1 meter kvar, så planerar att göra en klänning till dottern i det när jag är klar med pyjamasarna. Så nu måste de bli klara nästa vecka om jag ska få gjort klänningen inför släktkalaset första helgen i november Visa bifogad fil 103585
Jag och mamma ska också dit på fredagenLaddar för sy och hantverksmässan i Stockholm på fredag. Har tagit semester och tänker hänga på låset 10:00.
Kanske ses vi där!
Är så ledsen över att jag inte kan åka, men jag är hundvakt över helgen och kan inte lämna henne så länge själv (tar ett tag för mig att ta mig till mässan också...).Laddar för sy och hantverksmässan i Stockholm på fredag. Har tagit semester och tänker hänga på låset 10:00.
Kanske ses vi där!
Tack så jättemycket!@Trott wow va mycket fint du hunnit med att göra! Och mycket också.. inser att det mesta tar väldigt lång tid för mig att göra. Jag hade nog på en helg bara hunnit med ett litet gäng trosor och sen hade nog tiden tagit slut så mycket imponerad att du hunnit med så mycket och olika saker
Åh, Mumin!Eftersom mamma fyller år imorgon har jag varit ute i god tid och sytt en present *host host idag* skitdåligt lyse 22.30, men botten är mörkgrön, likaså fodret. Fickor på insidan i samma tyg som utsidan. Handtagen är svarta.
Visa bifogad fil 103825
Ja visst är det! Hon älskar mumin och har nyss köpt en gul jacka, så tänkte att det här blir perfekt!Åh, Mumin!
Vilket fint tyg
Finns vinyler som ska ha lägre temp vid press, 120 grader tror jag det är, istället för 140-160 grader. Även om det står att den inte ska strykas kan den mycket väl klara att få vinyl pressad, bakplåtspapper emellan hjälper en del, samt att göra det i korta omgångar, tänkt 5 sekunder i taget eller så bästa är ju om du kunnat prova på en identisk tröja, alternativt prova med något mindre tryck där det inte syns, typ insidan av tröjan.Ni som är bra på det här med tyg och en del gör även tryck.
Om man har en tröja man vill lägga till ett tryck på men tröjan får egentligen inte strykas, hur gör man då?
Tröjan är en träningströja så funktionsmaterial och har redan ett tryck på som var vid köpet.