Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du bild på mönstret? Ibland kan infodringen bara vara utritad på mönsterdelen den ska vara till, och inte som en egen del :)
Lite osäker på hur du menar med infodring till krage?
Ska du rita en infodring till en jacka brukar man göra den 3-4 cm bred, och ha samma form i ytterkanten som det man ska sy fast den på :)
Här har du ett tydligt exempel på hur det kan se ut. Visa bifogad fil 102901
Här är bilderna på mönsterbitarna i litet format, kan ta en bild på de utklippta mönsterbitarna sen om du vill.
Pyjamasen består av två bakstycken (2 på bilderna) och två framstyckena (1), som efter att ben och gren som sytts rynkas och sys fast i ett ok (6 resp 8). Sedan ska en krage (9) sättas runt halslinningen. Enligt beskrivningen ska man "....sy och vänd kragens kant. Tråckla på kragens båda delar mot halsringningens rätsida. Vik infodringarna mot rätsidan. Sy hela halsringningen och vänd infodringarna mot avigsidan. Vik sömsmånen nedåt runt resten av halsringningen och sy fast den med en maskinstickning från rätsidan i den tidigare sydda sömmen."
Och det är enda gången infodringarna nämns i beskrivning eller mönster. Även när de pratar om vliseline så nämns det bara till kragen själv. Antar jag hade kunnat göra en efter hur oken ser ut?

Bifogade filer

• DSC_0799.webp
    DSC_0799.webp
    136,1 KB · Visningar: 77
Här är bilderna på mönsterbitarna i litet format, kan ta en bild på de utklippta mönsterbitarna sen om du vill.
Pyjamasen består av två bakstycken (2 på bilderna) och två framstyckena (1), som efter att ben och gren som sytts rynkas och sys fast i ett ok (6 resp 8). Sedan ska en krage (9) sättas runt halslinningen. Enligt beskrivningen ska man "....sy och vänd kragens kant. Tråckla på kragens båda delar mot halsringningens rätsida. Vik infodringarna mot rätsidan. Sy hela halsringningen och vänd infodringarna mot avigsidan. Vik sömsmånen nedåt runt resten av halsringningen och sy fast den med en maskinstickning från rätsidan i den tidigare sydda sömmen."
Och det är enda gången infodringarna nämns i beskrivning eller mönster. Även när de pratar om vliseline så nämns det bara till kragen själv. Antar jag hade kunnat göra en efter hur oken ser ut?
Ja det var ju jätteknepigt att dom inte hade dom delarna med!
Ja men rita en egen infodring efter oken, följ halsringningens form, och gör den så bred som det känns bra.

Behöver hjälp!
Dottern önskar sig en Timon dräkt och så långt är jag med gjort mönster för onepiece och sätter dragkedjan i ryggen men snygga tassar hur får jag till det. Tänk tofflor med tassar och fingrarna.

Har ni något bra gratismönster tycker jag har lagt mycket tid på googling

Behöver hjälp!
Dottern önskar sig en Timon dräkt och så långt är jag med gjort mönster för onepiece och sätter dragkedjan i ryggen men snygga tassar hur får jag till det. Tänk tofflor med tassar och fingrarna.

Har ni något bra gratismönster tycker jag har lagt mycket tid på googling
Jag hade nog bara gjort ett par tofflor i samma tyg som one piece, och sen klippt ut "klor" i filt tyg och antingen limmat/sytt dom direkt på tofflorna, eller klippt ut och sytt ihop "klor" och fyllt dom med lite vadd innan jag sytt på dom för att få 3D effekten. Gjort ungefär samma på ett par vantar utan fingrar.

Ibland önskar jag att jag haft barn eller syskonbarn bara för att kunna sy såna här söta plagg. Vad duktig du är! Oerhört söt pyjamas 😍

Men så fiiiiin! :love: :love::love::love::love::love:
Tack så mycket :o
Kan erkänna att jag svurit en del åt mönstret på vägen, och sömmarna på slutet blev så där snygga, för jag hade lovat den till läggdags och det var på håret den hann bli klar :rofl:

Den här mamman har idag freestylat ihop en tigerdräkt åt den här tigertokiga ungen. Utan mönster, med en lycklig unge som var tionde sekund ropar ”ÄR DEN KLAR NU?! 😍😍” samtidigt som han hoppar jämfota intill mig.. ja.. det är inte mitt mest välsydda projekt - men Alfred är nöjd, så då är jag också det! 😁🐅🐯
5638BDFF-8D76-49F5-9882-B4107A01183C.webp

Förbereder för fullt inför helgen, ska iväg på 2 dagars sylan och åker hemifrån på torsdag morgon.
Tänkte försöka testa mig igenom lite mönster jag inte sytt förut åt mig själv förutom några mönster jag brukar använda. Hitintills har jag klippt ut 3 t-shirt i viscose jersey (mönster jag brukar ha), 1 fall in love sweater, 1 breezy dress, 1 par good vibes joggers, alla tre från Ellie & Mac och för mig oanvända mönster :)

Jag har fått några hundtäcken över som jag har mätt fel på så de passar inte mina hundar. Regnreflextyg med ullfoder så bra material men inte perfekt sydda. Rygglängder 27-31cm. Vad tycker ni känns som ett rimligt pris? Jag har alltid skitsvårt att lista ut bra priser :crazy:
3BE45A27-55F2-48FB-A13C-EF840226B36D.webp

Jag har fått några hundtäcken över som jag har mätt fel på så de passar inte mina hundar. Regnreflextyg med ullfoder så bra material men inte perfekt sydda. Rygglängder 27-31cm. Vad tycker ni känns som ett rimligt pris? Jag har alltid skitsvårt att lista ut bra priser :crazy:Visa bifogad fil 103281
Svårt att säga. Du är ju privatpetson, så material + lite för besväret? Jag som företagare försöker sälja mina Whippet täcken för 650 kr, men för mig försvinner ju nästan hälften tack vare moms, skatter och avgifter..

Svårt att säga. Du är ju privatpetson, så material + lite för besväret? Jag som företagare försöker sälja mina Whippet täcken för 650 kr, men för mig försvinner ju nästan hälften tack vare moms, skatter och avgifter..
Ja, det är det verkligen. Det är ju som sagt fint material men jag är inte så duktig på att sy så det är inte helt rakt och jämnt och kantbanden är inte heller så snygga. Kanske 100kr/st? Det är ju ändå supermycket reflex på dem
Dina täcken är tokfina!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar