Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack vare en gardin, på gränsen till osund envishet, en j**la massa svordomar och konstgjord andning på symaskinen medelst syrgas och enhörningspruttar är min kjol äntligen klar! Det enda jag har att klaga på är att den rosa tråden tog slut så jag fick sy den sista sömmen med genomskinlig tråd och den kliar. Får försöka lösa det på något sätt
Visa bifogad fil 102603
Snygg!

Tack vare en gardin, på gränsen till osund envishet, en j**la massa svordomar och konstgjord andning på symaskinen medelst syrgas och enhörningspruttar är min kjol äntligen klar! Det enda jag har att klaga på är att den rosa tråden tog slut så jag fick sy den sista sömmen med genomskinlig tråd och den kliar. Får försöka lösa det på något sätt
Visa bifogad fil 102603
Snygg kjol!

Fick äntligen färdigt ett babynest ikväll :)

C2745EF5-0A15-48BB-B1F6-2F42A468C239.webp

Tack, vad fina ni är! 😍❤️

Jag har haft sån ångest för vilka jag välja, men det känns som att det ändå slutade i bra blandning. 😅
Du gör väldigt fina tyger! Vill ha flera stycken men vettefan om jag har råd :cautious:
Ska du vara med på mässan i Stockholm sista helgen den här månaden?

Du gör väldigt fina tyger! Vill ha flera stycken men vettefan om jag har råd :cautious:
Ska du vara med på mässan i Stockholm sista helgen den här månaden?
Åh tack snälla! 🙏 Nej tyvärr ingen Stockholmsmässa för mig i år, det blir för dyrt helt enkelt. Det är mitt mål till nästa år istället! :D

Gjort klart förklädet och 1 av 4 tjocktröjor till lilla E. Bara tre tröjor kvar, som förhoppningsvis går snabbare nu när jag sytt alla stegen en gång, sen ska jag börja sy med alla mina fina tyger från @Nixehen :love:
Sen att det till en början ska massproducerad 6 pyjamasar är lite tråkigt, men sen ska jag utvidga syprojekten, efter att vi rensat ut alla kläder som blivit för små och sett vad som behövs, så får vi se om jag hinner klart innan de nya tygerna kommer :D

Ska försöka få till bild när de andra tröjorna är klara

Alla tröjor klara, är två i det gröna tyget och två i det blå. Halslinningen blev lite konstigt då jag behövde förlänga den för att dom skulle gå över huvudet på barnet, dom som gjorde mönstret hade tydligen stretchigare sweatshirt tyg än jag.Visa bifogad fil 102768
Jättefint! 😍 Vad har du för mönster till förklädet? Jag har en liten köksmästare här hemma som definitivt skulle gilla ett nytt förkläde! 🧑🏼‍🍳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 226
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar