Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSC_0785.webp

:love::love::love::love: @Nixehen

Dottern som ska få kläder i tygerna var också mycket nöjd, satt en lång stund och tittade på dem och pekade ut djur. Och tog sen tyget med igelkottar och gick sin väg :rofl:

Jag kommer nog aldrig mer i hela mitt liv sy det här mönstret. Muse playsuit från Stitch upon a time. Den blev asgullig, det är inte det. Men banden som är runt stämmer inte i längd dom är ungefär 2" för korta och ja, jag har dubvelkollat, det är 1/2" sömsmån (varför ska dom jäkla jänkarna använda 1/2"?!? Folk syr väl för fan med ol där borta med och då vill man ha 1/4"/6mm!) och det var skits vårt att få till "gusset"... Jag vill påstå att jag kan sy bra, men den här har nog tagit mig 6-7 timmar att göra pga allt sprättande. Definitivt inget jag tänker sy och sälja I butiken...
IMG_20220930_192504.webp

Ikväll har det blivit lite Provsömnad av ett kommande mönster från SoSewMe.
Handledsvärmare!
Jag har rätt stora händer så dessa i strl dam är något tighta, men det var snabb sömnad och jag lär sy ett gäng par i lite större storlek framöver!
847394F3-DE5D-4128-AB74-ECBE9DCE7AE8.webp

Jag kommer nog aldrig mer i hela mitt liv sy det här mönstret. Muse playsuit från Stitch upon a time. Den blev asgullig, det är inte det. Men banden som är runt stämmer inte i längd dom är ungefär 2" för korta och ja, jag har dubvelkollat, det är 1/2" sömsmån (varför ska dom jäkla jänkarna använda 1/2"?!? Folk syr väl för fan med ol där borta med och då vill man ha 1/4"/6mm!) och det var skits vårt att få till "gusset"... Jag vill påstå att jag kan sy bra, men den här har nog tagit mig 6-7 timmar att göra pga allt sprättande. Definitivt inget jag tänker sy och sälja I butiken... Visa bifogad fil 101849
Säg till om att banden är för korta. Kanske är nåt fel på mönstret som de kan rätta till.

Sjukt störigt med 1/2", det håller jag verkligen med om!

Säg till om att banden är för korta. Kanske är nåt fel på mönstret som de kan rätta till.

Sjukt störigt med 1/2", det håller jag verkligen med om!
Mönstret är gammal, sen typ 2016, och det är mååånga i deras fb grupp som frågat vad man gör för fel när den blir för kort. Det unison svaret från folk är "se till att inte sy fast mellanlägget, då kan du stretcha ut det tillräckligt". Men inget från mönsterskaparen att dom ska se över det 🤦🏼‍♀️

Mönstret är gammal, sen typ 2016, och det är mååånga i deras fb grupp som frågat vad man gör för fel när den blir för kort. Det unison svaret från folk är "se till att inte sy fast mellanlägget, då kan du stretcha ut det tillräckligt". Men inget från mönsterskaparen att dom ska se över det 🤦🏼‍♀️
Men så dåligt! Även om mönstret har några år på nacken borde de ju i alla fall kommentera det..

Hittat ett mönster jag vill ha. Egentligen är det onödigt för jag skulle kunna rita det själv. Men det är ju så smidigt att köpa färdigt :angel:

Men nej, jag ska inte ha fler mönster nu. På ett tag i varje fall.

Beslutsångest. Ska sy en klänning till systerdottern, hittat massor med fina mönster. Frågan är vilket jag ska välja.. Hmm. Alltid lika svårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 229
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 441
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar