Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej sytråden!

Om man vill ha ett enkelt och bra mönster på leggings till barn (74 cl och upp) var kan man hitta det? Jag googlade och insåg att syvärlden verkar inte vara lika frikostig med gratismönster som stick-och virkvärlden... och jag vill inte köpa mönster utan att veta att det verkligen är ett enkelt och bra mönster. Det här blir första gången jag syr ett klädesplagg🙂

@Manji går det bra med engelska mönster finns det en del gratis, åtminstone hittar jag från 2 år och uppåt.
Ellie and Mac har ett mönster som just nu är på rea, drag mönster brukar vara bra.

Jag tror att MW patterns har ett gratis mönster, om jag inte minns fel ligger det på hennes Facebook. Tror det finns på svenska.

@Manji håller med om att Ellie & Mac är bra. Jag har också nyss hittat en ny favorit, Lowland Kids, som har bra mönster. Dom har ett gratismönster för leggings, dock är mönstret för ribbad trikå, så ska man använda vanlig trikå så behöver man gå upp 1-2 storlekar (detta för att ribbad trikå stretchar mer än vanlig).

Tack för era svar, MW patterns hittade jag men tyckte sidan var lite skum så jag vågade inte ladda ner, men då vet jag att det är en riktig sida😄

Ska kolla upp Ellie & Mac, engelska borde inte vara ett problem!

Tack för era svar, MW patterns hittade jag men tyckte sidan var lite skum så jag vågade inte ladda ner, men då vet jag att det är en riktig sida😄

Ska kolla upp Ellie & Mac, engelska borde inte vara ett problem!
Ellie and Mac har dessutom mycket bilder så det kommer säkert gå bra :)

Blev en ny myströja idag, sydd av en fleece filt från dollarstore som var på halva priset 😁 utan mudden inräknat har den väl då kostat ca 50 kr i material 😅
IMG_20221007_183134.webp

Någon som har erfarenhet av denna? Min Singer tror att den sitter säkert tack vare söta rosa färg och uppför sig som värsta superprinsessdivan på ärten. Den putsas och smörjs och fjäskas med men inget duger när den bestämmer sig för att sätta sig på tvären och jag börjar tröttna nu

Någon som har erfarenhet av denna? Min Singer tror att den sitter säkert tack vare söta rosa färg och uppför sig som värsta superprinsessdivan på ärten. Den putsas och smörjs och fjäskas med men inget duger när den bestämmer sig för att sätta sig på tvären och jag börjar tröttna nu
Du syr väl en del hundgrejer/selar vill jag minnas? Kolla hur högt pressarfoten går att lyfta, så du inte står där och inte kommer in med något under.
Syr du i trikå och inte har någon overlock skulle jag dessutom rekommendera att du skaffar en maskin som har sömmen som ser ut som en blixt.

Du syr väl en del hundgrejer/selar vill jag minnas? Kolla hur högt pressarfoten går att lyfta, så du inte står där och inte kommer in med något under.
Jag kan inte hitta det någonstans 😕 men med tanke på att det ”funkar” med min Singer och den är en av de billigaste maskinerna som finns så borde pressarfoten på den vara typ grundmåttet, eller hur man ska säga, tycker jag, men jag kan nästan ingenting om symaskiner 😕
Har hittat denna 500kr billigare på en annan sida men en vän har mycket bra erfarenhet av Bernt i Lund så kanske är det värt 500kr extra för att veta att jag får bra hjälp om den skulle börja jävlas.
Min Singer verkar iallafall ha gett upp nu för jag får ingen trådspänning alls 😫

Jag kan inte hitta det någonstans 😕 men med tanke på att det ”funkar” med min Singer och den är en av de billigaste maskinerna som finns så borde pressarfoten på den vara typ grundmåttet, eller hur man ska säga, tycker jag, men jag kan nästan ingenting om symaskiner 😕
Har hittat denna 500kr billigare på en annan sida men en vän har mycket bra erfarenhet av Bernt i Lund så kanske är det värt 500kr extra för att veta att jag får bra hjälp om den skulle börja jävlas.
Min Singer verkar iallafall ha gett upp nu för jag får ingen trådspänning alls 😫
Ja det kanske är någon typ av grundmått 😊 har du kollat på alfa maskinerna hos lisas tyger? Dom har också riktigt bra service. Har själv en alfa smart sen ett par år tillbaka.
Denna är samma prisklass som den du länkade till men med betydligt mer funktioner och sömmar. https://lisastyger.se/symaskiner/al...-symaskin-med-100-sommar-och-forlangningsbord

Ja det kanske är någon typ av grundmått 😊 har du kollat på alfa maskinerna hos lisas tyger? Dom har också riktigt bra service. Har själv en alfa smart sen ett par år tillbaka.
Denna är samma prisklass som den du länkade till men med betydligt mer funktioner och sömmar. https://lisastyger.se/symaskiner/al...-symaskin-med-100-sommar-och-forlangningsbord
Tack för tipset! Den ser dock ut att vara för svår för mig med så många olika funktioner 🙈 Jag kan liksom bara kanske en tredjedel av det lilla som min Singer har att välja mellan:crazy:

Tack för tipset! Den ser dock ut att vara för svår för mig med så många olika funktioner 🙈 Jag kan liksom bara kanske en tredjedel av det lilla som min Singer har att välja mellan:crazy:
Kanske en mekanisk passar bättre än en digitaliserad :) men dom har ju också såna, vet att den modellen som heter Practic används som skolmaskin i Spanien (där dom tillverkas) och är deras enklaste men också slitstark maskin :)

Kanske en mekanisk passar bättre än en digitaliserad :) men dom har ju också såna, vet att den modellen som heter Practic används som skolmaskin i Spanien (där dom tillverkas) och är deras enklaste men också slitstark maskin :)
Ja, jag är så fruktansvärt oteknisk så det behöver vara extra korkskallesäkert :bag:
Oj, den låter ju nästan för bra för att vara sann för det priset! Den måste jag kolla upp mer!

Tack vare en gardin, på gränsen till osund envishet, en j**la massa svordomar och konstgjord andning på symaskinen medelst syrgas och enhörningspruttar är min kjol äntligen klar! Det enda jag har att klaga på är att den rosa tråden tog slut så jag fick sy den sista sömmen med genomskinlig tråd och den kliar. Får försöka lösa det på något sätt
DB0A4A94-EDD0-40BD-8467-A8DDC8BA73AB.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 229
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar