Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tror ni om denna? Låter ju bra att det är overlock i den. Den verkar lite avancerad för en korkskalle som mig men jag syr så enkla saker så jag borde kunna lista ut hur det jag behöver funkar efter ett tag

Vad tror ni om denna? Låter ju bra att det är overlock i den. Den verkar lite avancerad för en korkskalle som mig men jag syr så enkla saker så jag borde kunna lista ut hur det jag behöver funkar efter ett tag
Jag känner mig tveksam. Du kommer inte få lika resultat av den där pressarfoten som en overlock. Men det beror väl på hur mycket du har tänkt använda den.

Jag känner mig tveksam. Du kommer inte få lika resultat av den där pressarfoten som en overlock. Men det beror väl på hur mycket du har tänkt använda den.
Jag kommer inte att använda overlocken jättemycket tror jag. Någon tröja eller leggings här och där. Det syr jag med sicksack nu så även om overlocken suger så klarar jag mig ändå bara resten av maskinen funkar. Den kan ju omöjligt vara värre än den jag har men den måste ju ändå klara lite tuffare grejer än bara jersey och bomull

Jag kommer inte att använda overlocken jättemycket tror jag. Någon tröja eller leggings här och där. Det syr jag med sicksack nu så även om overlocken suger så klarar jag mig ändå bara resten av maskinen funkar. Den kan ju omöjligt vara värre än den jag har men den måste ju ändå klara lite tuffare grejer än bara jersey och bomull
Jag säger fortfarande alfa 😅
Men har du kollat på Janome easy jeans eller singer heavy duty?

Jag säger fortfarande alfa 😅
Men har du kollat på Janome easy jeans eller singer heavy duty?
På Facebook var det några med rätt dåliga erfarenheter av den från alfa 😕 Janome easy jeans är tyvärr för dyr och jag vet inte om jag vågar mig på ännu en Singer då detta är den andra som inte funkar

På Facebook var det några med rätt dåliga erfarenheter av den från alfa 😕 Janome easy jeans är tyvärr för dyr och jag vet inte om jag vågar mig på ännu en Singer då detta är den andra som inte funkar
Vad var det som de sade var dåligt? Jag hade litat mer på @Trott än på random facebookfolk om det inte är något specifikt som många påtalat och som är av stor betydelse för dig.

Ja jag såg det, men det är faktiskt första gången jag hör att någon säger att de inte fått hjälp av lisas eller att maskinen är skit. Jag är med i flera av "lisas tyger" grupper på fb (hon har en för företaget, en för allmän "visa vad du syr", en för deras symaskiner) och har aldrig sett att någon bett om hjälp men inte fått det eller varit så pass negativa som i det inlägget :)

Vad var det som de sade var dåligt? Jag hade litat mer på @Trott än på random facebookfolk om det inte är något specifikt som många påtalat och som är av stor betydelse för dig.
Att den var alldeles för svag för att kunna sy så tjockt som det stod att den kunde och en som började lukta bränt. De jag frågade syr hundgrejer

Ja jag såg det, men det är faktiskt första gången jag hör att någon säger att de inte fått hjälp av lisas eller att maskinen är skit. Jag är med i flera av "lisas tyger" grupper på fb (hon har en för företaget, en för allmän "visa vad du syr", en för deras symaskiner) och har aldrig sett att någon bett om hjälp men inte fått det eller varit så pass negativa som i det inlägget :)
Oki! Kanske ska satsa på den ändå då 🤔 Varför måste det vara så svårt 😫

Jag har en singer heavy duty och lagar hästtäcken. Är nöjd. Men den "tar i för mycket" så jag fick komplettera med ren lite klenare maskin också, för att kunna sy i tunna tyger.

Gå med i lisas tyger symaskiner och sök på alfa heavy där så är det många som skriver om just hundgrejer :)
Har ansökt där nu ☺️
Jag har en singer heavy duty och lagar hästtäcken. Är nöjd. Men den "tar i för mycket" så jag fick komplettera med ren lite klenare maskin också, för att kunna sy i tunna tyger.
Då blir den alldeles för stark för det jag syr. Tack, då kan jag lägga en åt sidan 🙂

Åh jobbigt! Men grattis till ny maskin! Kände du att du fick en annan bild av maskinen nu? :)
Mm. Jag vill alltid ha allt NUNUNU 😅 Ja, där verkade vara väldigt många som var nöjda och såg att den passade både till tuffare och vanliga, lite tunnare, tyger. Nu får vi bara hålla tummarna att jag inte får ännu ett måndagsexemplar för jag har haft så mycket otur med mina symaskiner. Utom min första som jag köpte på Lidl eller Netto för 1000kr. Efter jag köpt den så lärde jag känna en vän som är superduktig på att sy och hålla ordning på symaskiner så när den maskinen började låta illa, efter ett antal år, så frågade hon när jag bytt nål, städat och oljat den och jag bara ”Det har jag aldrig gjort. Måste man det?” 🤣 Min vän blev helt förtvivlad över hur jag behandlat den stackars maskinen 😅 Men inte ens hon har lyckats få nuvarande maskin att uppföra sig trots att jag har hållit efter den ordentligt mellan gångerna hon servat den

Gjorde mockup i lakan av pyjamasen idag, och märkte då att de i beskrivningen pratar om hur man ska sy fast infodringen. Men ingen knfodring finns i själva mönstret. Någon som har bra tips på hur man ska tänka om man själv måste ta ut en infodring till en krage?

Gjorde mockup i lakan av pyjamasen idag, och märkte då att de i beskrivningen pratar om hur man ska sy fast infodringen. Men ingen knfodring finns i själva mönstret. Någon som har bra tips på hur man ska tänka om man själv måste ta ut en infodring till en krage?
Har du bild på mönstret? Ibland kan infodringen bara vara utritad på mönsterdelen den ska vara till, och inte som en egen del :)
Lite osäker på hur du menar med infodring till krage?
Ska du rita en infodring till en jacka brukar man göra den 3-4 cm bred, och ha samma form i ytterkanten som det man ska sy fast den på :)
Här har du ett tydligt exempel på hur det kan se ut.
Screenshot_2022-10-13-17-45-52-011-edit_com.android.chrome.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar