Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som vet vad ett twillband är?

Jag ska sy en omlottklänning och enligt mönstret och instruktioner ska halsringning kantas med ett sånt som kantband samt att man sen använder det att knyta med.

Frågade på tygaffären men de visste inte vad det var för typ av band.
Jag är nog iof inne på att använda ett sidenband ton i ton med tyget men blev nyfiken på vad det är för något man använt på originalmönstret.

Är det någon som vet vad ett twillband är?

Jag ska sy en omlottklänning och enligt mönstret och instruktioner ska halsringning kantas med ett sånt som kantband samt att man sen använder det att knyta med.

Frågade på tygaffären men de visste inte vad det var för typ av band.
Jag är nog iof inne på att använda ett sidenband ton i ton med tyget men blev nyfiken på vad det är för något man använt på originalmönstret.
Kan det vara samma som twill tape? I så fall är det ett slags bomullsband, tror det kallas kypertvävt på svenska (herringbone på engelska).

Hmm.. vet inte om jag blev nöjd.
16640318863945501471671802015668.webp

För stelt mellanlägg tror jag. Äsch, duger att ha hästgodis i!

Sytt en kjol. A-line button up från Ellie and Mac.
16641065986541510588933891888541.webp

Skojade till det lite med fickorna.

För övrigt,
Tips på tyger som passar en fullvuxen karl? Hittar typ bara blommigt eller med barnvänliga motiv. Jag vill ha något mönstrat för vuxna män! Enfärgat är så tråkigt att sy i.

Sytt en kjol. A-line button up från Ellie and Mac.
Visa bifogad fil 101331
Skojade till det lite med fickorna.

För övrigt,
Tips på tyger som passar en fullvuxen karl? Hittar typ bara blommigt eller med barnvänliga motiv. Jag vill ha något mönstrat för vuxna män! Enfärgat är så tråkigt att sy i.
Fin!
Tänker du på trikå? Kolla SoSewMe, har för mig hon har lite andra tyger.

De har varit lite dåliga med marknadsföringen dessvärre 🙈
Uppsala är lite långt borta, men passade på att köpa av bitarna som kom upp på hemsidan. Har tittat på några av trycken flera gånger men missat förbokningarna :)
Vet inte om jultygerna kommer komma upp igen? Juldinosaurierna är nog det ända tyget jag kan övertyga maken om att ha matchande julpyjamasar i :D

Uppsala är lite långt borta, men passade på att köpa av bitarna som kom upp på hemsidan. Har tittat på några av trycken flera gånger men missat förbokningarna :)
Vet inte om jultygerna kommer komma upp igen? Juldinosaurierna är nog det ända tyget jag kan övertyga maken om att ha matchande julpyjamasar i :D
Åh! Tack så hemskt mycket för din beställning! :love: (Jag har ingen aning om vem du är, men TACK! 🙏)

Jultygerna kommer upp på en förhandsbokning inom en snar framtid, dinosaurierna kommer att vara med där. :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar