Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
En Romy från Tilly and the buttons.
IMG_20220828_190457.webp

Blev nog lite fel, för ryggen glappar. Men det gör inget. Det blev rätt snyggt ändå.

Sjukt mycket sömnad dom senaste dagarna, men tyvärr inte så mycket åt mig själv. Så imorgon tänker jag bara sy till mig själv om jag hinner. Vill göra en pyjamas i yllejersey för jag är så jäkla frysen. Tänker också försöka göra en sån här (inringd fast med raka ärmar), den kan vara ett alternativ när jag ska sova då jag fryser men egentligen inte gillar att ha kläder på mig när jag ska sova. Bilden är från Greenstyle, mönstret ultra crop top.
IMG_20220902_233049.webp

Dagens pyssel! Jag har inte sytt kläder på över 25 år, jag slutade för att det var för tålamodskrävande. Nu tänkte jag att det var en lagom utmaning för min utmattade hjärna att fokusera och vara strukturerad, och för att vara ännu mer utmanande sydde jag i stretchsammet med paljettbroderier. För mycket länge sedan gick jag kurser i både sömnad och mönsterkonstruktion och jag kände att handlaget fanns kvar. Är väldigt nöjd med mig själv idag😀
CD2380BC-3DEA-44B8-ACD4-8588D36AEF1A.webp

Behöver lite input. Mätte mannen och fick från 111/105/104 cm (bröst, midja, höft).. 176 cm lång
Vad blir bäst, att gå på 3xl rakt av, och bara korta mönstret till hans längd? (Översta raden är kroppslängd, sen bröst, midja, höft). Jag tycker dessutom måtten ser nästan lite kvinnliga ut, eller inbillar jag mig?
Skärmklipp.webp

Behöver lite input. Mätte mannen och fick från 111/105/104 cm (bröst, midja, höft).. 176 cm lång
Vad blir bäst, att gå på 3xl rakt av, och bara korta mönstret till hans längd? (Översta raden är kroppslängd, sen bröst, midja, höft). Jag tycker dessutom måtten ser nästan lite kvinnliga ut, eller inbillar jag mig?
Visa bifogad fil 99891
Gjorde en snabbgoogling på storleksguide herr, och det är svårt att säga om det är lite kvinnligt, för de ställen jag kollade (h&m, kappahl och ellos) har inte stuss med alls I tröjor + att han hamnar i strl XL hos alla dom. Vissa (bonprix) hade bara bröstomfång med I sin strl tabell
🤷🏼‍♀️
Jag hade nog åtminstone smalmat av 3xl över höfterna, eftersom det är ganska stor skillnad på 104 och 118 cm. Men vet inte vad det är för plagg/material du ska sy i?

Gjorde en snabbgoogling på storleksguide herr, och det är svårt att säga om det är lite kvinnligt, för de ställen jag kollade (h&m, kappahl och ellos) har inte stuss med alls I tröjor + att han hamnar i strl XL hos alla dom. Vissa (bonprix) hade bara bröstomfång med I sin strl tabell
🤷🏼‍♀️
Jag hade nog åtminstone smalmat av 3xl över höfterna, eftersom det är ganska stor skillnad på 104 och 118 cm. Men vet inte vad det är för plagg/material du ska sy i?
Just det, det glömde jag nämna. Det är en väst. Den kommer inte gå ner över höfterna, så egentligen är väl inte det måttet relevant.
Tycker nog mest 3xl låter så mycket..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar