Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns vinyler som ska ha lägre temp vid press, 120 grader tror jag det är, istället för 140-160 grader. Även om det står att den inte ska strykas kan den mycket väl klara att få vinyl pressad, bakplåtspapper emellan hjälper en del, samt att göra det i korta omgångar, tänkt 5 sekunder i taget eller så :) bästa är ju om du kunnat prova på en identisk tröja, alternativt prova med något mindre tryck där det inte syns, typ insidan av tröjan.
Tack!

Jag har äntligen fått hem silikonresår så så fort jag kan kämpa emot ångesten som hindrar mig från att sy så ska jag fixa ordentlig resår på alla mina overkneestrumpor! Har en hel låda full 😅

Pyjamasarna klara!
DSC_0814.webp

Hemma efter några timmar på symässan :) mycket folk och inte så mycket bra fyndpriser. Men det blev lite iaf. Svårt att få till färgerna på korten bara. Överst på bilden är quilt tyger jag ska ha till företaget och sy spishanddukar av. I vä hörn lila mudd, ljus petrol/pistagegrön mudd (inte så turkos som den ser ut, den passar väldigt bra till både det enfärgade och mönstrade), 2 bitar tencel trikå, 1 bit trikå och sen 2 trosresår (petrol och vinröd). Hö bild 4 stuvar kabelstickad trikå och en mönstrad trikå.
IMG_20221028_192508.webp

Hemma efter några timmar på symässan :) mycket folk och inte så mycket bra fyndpriser. Men det blev lite iaf. Svårt att få till färgerna på korten bara. Överst på bilden är quilt tyger jag ska ha till företaget och sy spishanddukar av. I vä hörn lila mudd, ljus petrol/pistagegrön mudd (inte så turkos som den ser ut, den passar väldigt bra till både det enfärgade och mönstrade), 2 bitar tencel trikå, 1 bit trikå och sen 2 trosresår (petrol och vinröd). Hö bild 4 stuvar kabelstickad trikå och en mönstrad trikå. Visa bifogad fil 104073
Dessa två 😍😍
D1BF95C5-1B1E-4ACE-898F-285DF5F76CAF.webp

Hemma efter några timmar på symässan :) mycket folk och inte så mycket bra fyndpriser. Men det blev lite iaf. Svårt att få till färgerna på korten bara. Överst på bilden är quilt tyger jag ska ha till företaget och sy spishanddukar av. I vä hörn lila mudd, ljus petrol/pistagegrön mudd (inte så turkos som den ser ut, den passar väldigt bra till både det enfärgade och mönstrade), 2 bitar tencel trikå, 1 bit trikå och sen 2 trosresår (petrol och vinröd). Hö bild 4 stuvar kabelstickad trikå och en mönstrad trikå. Visa bifogad fil 104073
Älskar tyget med höstlöven ❤️. Alla är ju superfin men just det tyget fastnade jag extra för.

Tycker överlag på mässorna att det varit dåligt med specialerbjudanden. Men samtidigt förstår jag säljarna, de kan inte sänka hur mycket som helst. Och det kostar ju att stå på mässan med.
På samma gång var jag besviken på bristen på "kap" i både Malmö och Göteborg.
---
Fick frågan på jobbet igår var jag hittar mina fina klänningar och toppar. När jag svarade att jag syr själv fick jag ett "men vad gör du här då, du borde starta eget!" till svar. Kul med sån input :)

Jag har bestämt mig för att göra ett seriöst försök på hundtäcke, så nu testsyr jag i fleece bara för att se om mitt mönster alls kan fungera. Unghunden tycker det är mycket kul att vara provdocka :angel:
20221029_183628-01.webp

Jag ska ha på magplatta på det, men annars är modellen inte speciellt avancerad. Frågan är bara hur sjutton jag ska få det snyggt runt bakdelen?! Vill att det ska täcka låren bra och vara viftutrymme för svansen. När hon är glad bär hon svansen rakt upp :p

Jag har bestämt mig för att göra ett seriöst försök på hundtäcke, så nu testsyr jag i fleece bara för att se om mitt mönster alls kan fungera. Unghunden tycker det är mycket kul att vara provdocka :angel:
Visa bifogad fil 104146
Jag ska ha på magplatta på det, men annars är modellen inte speciellt avancerad. Frågan är bara hur sjutton jag ska få det snyggt runt bakdelen?! Vill att det ska täcka låren bra och vara viftutrymme för svansen. När hon är glad bär hon svansen rakt upp :p
Kan du göra det öppet I mitten bar till svansfästet? Och för att "lårbitarna" ska ligga kvar ha bensnören?

Meh :( Det är täcket Anubis från Sofa Dogwear. Dumt att inte bilden vill.
Jag tror det ser stort och sladdrigt ut för dig för att deras material är tjockare (vad jag kan se). Tänk dig skillnaden på ett duntäcke och en filt typ :) sen är din bakdel kanske lite större? Jag hade nog velat "lägga ett veck" mitt på bakpartiet för att minska längden bakåt.

Typ vid mitt orangea streck, göra ett veck på kanske totalt 1,5-2 cm. Eventuellt också "flytta fram" rumpan genom att göra ett liknande veck precis framför smalaste punkten vid ljumsken.
Screenshot_2022-10-29-22-29-37-997-edit_com.android.chrome.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar