Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klippte ut alla bitarna till pyjamasarna idag. Fick till och med tyg över så att dottern kan få en större pyjamas nästa år :heart
DSC_0942.webp

Någon här som har koll på brodyrmaskiner?
Behöver inte vara nåt fancy, vill kunna brodera större (ca 4 cm) bokstäver framförallt, ska klara bomulls- och nylonband.

Jag vill köpa tyg så jag dels kan prova nya maskinen och dels för att hundarnas nuvarande täcken är lite för tunna, men jag är så kass på att sy hundtäcken så känns som att det bara kommer att bli fel och bortslösade pengar 😕

Sytt en raglantshirt till systersonen. Tog ungefär en halvtimme inklusive att klippa tyg med efterhängsen katt i vägen :D Snabba projekt ger mersmak.
Någon som sitter inne på ett bra mönster på trikåbyxor för barn? Inte så tajt som leggings tänker jag mig, kanske med resår nertill? Jag vet när jag ser det :p

Sytt en raglantshirt till systersonen. Tog ungefär en halvtimme inklusive att klippa tyg med efterhängsen katt i vägen :D Snabba projekt ger mersmak.
Någon som sitter inne på ett bra mönster på trikåbyxor för barn? Inte så tajt som leggings tänker jag mig, kanske med resår nertill? Jag vet när jag ser det :p
Lowland Kids släppte nyss ett nytt mönster, youth lounge sweats. Cut and sew (Elvelyckan) har också nyss släppt ett, Bobby tror jag det heter.

Hur stort barn? Jag gillar Jubel & Balubas Happydays (heter de väl? Totalt hjärtstillestånd här..)

Sista julmarknaden för den här säsongen imorgon, har legat sjuk i covid förra veckan så låg efter med min planering (och innan dess fullt upp med beställningar, marknader och bröllopskläder), även mycket beställningar precis innan jag blev sjuk. Så igår och idag har jag sytt 70 plagg dockkläder, typ 7 tröjor, och några mössor. Helt slut nu.

Någon här som har gjort egna bivaxdukar? Jag har massa bommulstyg till ändamålet, och har köpt hem vax. Men funderar på kanterna. De man ser på reklam är ju inte fållade, men kanske ofta klippta med zickzack-sax? En sån har jag inte, men kanske inte är risk för upprepande av tygerna iom vaxet ändå?

Någon här som har gjort egna bivaxdukar? Jag har massa bommulstyg till ändamålet, och har köpt hem vax. Men funderar på kanterna. De man ser på reklam är ju inte fållade, men kanske ofta klippta med zickzack-sax? En sån har jag inte, men kanske inte är risk för upprepande av tygerna iom vaxet ändå?
Jag har gjort utan någon söm alls. De har inte repat upp sig nämnvärt. Vaxet gör sitt och jag brukar toppa upp vaxet bara när de blir slitna (vilket de sällan blir i kanterna till att börja med utan mer där de viks).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 223
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar