sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar att sladda med bilen. :love: Mysigt att få hela bilen att släppa lite i en tom rondell eller avtagsväg
Åker inte pulka men däremot hoppar jag i vattenpölar.
Jag lärde mig köra i en bakhjulsdriven, 4-växlad gammal 240 :love: Framhjulsdrivet är inte lika kul :( För att inte tala om mammas Honda med automatisk 4wd. Dvs du kan inte välja alls när den ska vara 4wd och inte :banghead: Jag har krockat med den två ggr pga det. Fått sladd som jag börjat häva för en vanlig bil och så har 4wd satt in mitt i allt så att bilen tvärställt sig. Man kan inte göra ett skit åt det! :banghead: Avskyr den bilen när det är halt :yuck:

En tingsrätt har friat en man för kvinnomisshandel. Den friande domen baseras på bla:
Kvinnor anmäler män för misshandel för att få en lägenhet.
Han är från en fin familj men inte hon.
Hennes trovärdighet sjunker eftersom hon anmälde mannen till polisen istället för att tala om det för hans släktingar.

Och ja det är i Sverige år 2018 :eek: :eek: :eek:

2 nämndemän ville fälla och två ville fria alltså blev det en frigivning.

De två nämndemän som ville fria är kallade till kvartsamtal hos deras partiledare :meh:

Jag lärde mig köra i en bakhjulsdriven, 4-växlad gammal 240 :love: Framhjulsdrivet är inte lika kul :( För att inte tala om mammas Honda med automatisk 4wd. Dvs du kan inte välja alls när den ska vara 4wd och inte :banghead: Jag har krockat med den två ggr pga det. Fått sladd som jag börjat häva för en vanlig bil och så har 4wd satt in mitt i allt så att bilen tvärställt sig. Man kan inte göra ett skit åt det! :banghead: Avskyr den bilen när det är halt :yuck:

Lärde mig också köra bakhjulsdrivet dock fem-växlat. Fick överta sambons Ford Scorpio när jag tog körkortet.
Att köra bakhjulsdrivet i 40 cm nysnö med tre dubbdäck och ett blankslitet sommardäck fram är inte det roligaste jag gjort i mitt liv. Tur för min sambo att han var 40 mil bort den gången :cool::cautious::meh:

En tingsrätt har friat en man för kvinnomisshandel. Den friande domen baseras på bla:
Hennes trovärdighet sjunker eftersom hon anmälde mannen till polisen istället för att tala om det för hans släktingar.

De två nämndemän som ville fria är kallade till kvartsamtal hos deras partiledare :meh:
Den ena är väl redan utesluten ur partiet? @tanten har koll!

Skrämmande :cry:

Jösses, jag sov ca fyra och en halv timme. Släpade mig upp vid fem och wow, sov som en stock hela vägen till Stockholm från Bollnäs. Vaknade i Gävle när hon som satt bredvid mig ville att jag skulle flytta på mig - jag satt på hennes plats. Och sedan när hon behövde gå av vid Arlanda. Nästa gång när det var fem minuter kvar till Stockholm. Har aldrig sovit så djupt, särskilt inte på ett tåg :nailbiting:

När man jobbar bredid Svenska Foder...

Lyx för liten Effie som får godsaker av personalen.

20180307_093808.webp

Båda nämndemännen har blivit uteslutna ur partiet. Ja, helt otrolig attityd men det är inte helt ovanligt att nämndemännen har sjuka åsikter. Satt någon gång med en från SD som dels satt och skrev ner allt när det var en målsägande som hade ett arabiskt klingande namn eller liknande och dels ville döma alla, medan den blonda blåögda Kalle Svensson borde behandlas milt. Sedan fanns det de som somnade mitt i huvudförhandlingen. Iofs det kan inte jag svära mig helt fri från. Inte att jag de facto somnade men några gånger var det svårt. Jag lärde mig läxan att inte äta lasagne till lunch om det var ett ekobrottmål och eftermiddagen ägnades åt att läsa fakturor :meh:

Det är så sjukt att man blir mörkrädd, jag hoppas att det leder till att man ser över på vilka grunder någon blir frikänd. Att hon gick till polisen borde ha varit till hennes fördel, nu vänds det emot henne och vad säger det om vårt rättssamhälle?

Båda nämndemännen har blivit uteslutna ur partiet. Ja, helt otrolig attityd men det är inte helt ovanligt att nämndemännen har sjuka åsikter. Satt någon gång med en från SD som dels satt och skrev ner allt när det var en målsägande som hade ett arabiskt klingande namn eller liknande och dels ville döma alla, medan den blonda blåögda Kalle Svensson borde behandlas milt. Sedan fanns det de som somnade mitt i huvudförhandlingen. Iofs det kan inte jag svära mig helt fri från. Inte att jag de facto somnade men några gånger var det svårt. Jag lärde mig läxan att inte äta lasagne till lunch om det var ett ekobrottmål och eftermiddagen ägnades åt att läsa fakturor :meh:
Jag är rätt fundersam över det här med nämndemän, jag vet två i närområdet som är nämndemän och tyvärr måste jag säga att båda har väldigt knepig syn på livet. Jag förstår ju att det finns många vettiga också men den ena har vid ett flertal tillfällen hävdat att mammor alltid har rätt till barnen om mamman inte sitter i fängelse.O_o

Det är helt och totalt vidrigt!!

Men det trösterika i detta är att det uppmärksammats och bägge är föremål för uteslutning i partiet. Den ena är redan klar och utslängd. Den andra komemr att åka ut idag om jag inte missuppfattat allt.

Så "kvartssamtal" är en rätt slarvig beskrivning av en hel organisation i chock.
Hela grundvalen i partiet är alla människors lika rätt och värde.

/centerpartist

Det är så sjukt att man blir mörkrädd, jag hoppas att det leder till att man ser över på vilka grunder någon blir frikänd. Att hon gick till polisen borde ha varit till hennes fördel, nu vänds det emot henne och vad säger det om vårt rättssamhälle?

Problemet är när det är två mot två ska det dömas till vad som är mest fördelaktigt för målsägaren. Men jag kan nästan svära på att HD kommer att fälla målsägande eftersom rådmannen var skiljaktig och domskälen är så otroligt galna.

Fryser helt galet mycket och har snart slut på veden vilket innebär att jag måste gå ut :eek: Skulle vilja duscha varmt och länge men avkomman brukar inte låta sig mutas några längre stunder.

Försöker reda upp kommande månadens bokade tider, lättare sagt än gjort :meh:
Hoppas på att kunna boka svärmor en dag så det viktigaste löser sig.

Nåväl, vanliga rutinen nu på förmiddagen - skicka barn till skolan och gå med mini till förskolan och en timmas promenad med vovven. Fick äran att se katten få upp en hårboll :wtf: men ändå tacksam för att hon hade vett att göra det på golvet när jag var hemma så kunde ta det på en gång :p Mest lite förundrad över att det låg 2-3 små spagettibitar i sörjan O_o Nog för att mini åt det till middag igår men katten bjöd jag inte :p

Tänkte passa på att dra ett svep med dammsugaren nu när mini är på förskolan, den är farlig och låter för mycket :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar