sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hur färskt var det? Direkt när det kom i media?
Jag är glad och stolt över min organisation som tog tag i det direkt. Mannen är utesluten med omedelbar verkan och Så fort de samlat centerkvinnorna styrelse (idag?) åker kvinnan också ut
Som sagt. Det strider mot exakt allt som partiet står för. Det trista är att knäppskaölarna fick utrymme att verka. Det är över nu.
Hörde det 3:30 i natt. Runt där när jag åkte till jobbet så tror knappast det var direktsändning :D

Funderar på vad jag ska hitta på till min födelsedag. Jag hade planerat att ta ledigt och gå en ridkurs, men den var visst fullbokad redan. Känns lite tråkigt att bara jobba på som vanligt istället ;)

Hoppsan sa
Ska visst till Karlstad i april
Screenshot_20180307-144632.webp

Varit i Stockholm heladagen pga besök hos min diabetesläkare. Jag gillar verkligen honom och har gått hos honom i nästan 20 år. Han brukar vara cool men den här gången var han riktigt arg :crazy: mitt hba1c var katastrofalt, hans ord och han använder inte överord 81 enligt hans skala vad det nu betyder. Förbud mot all pasta. Nejnejnej tyckte jag. Hans kompromiss? Pasta en dag i veckan :nailbiting:

Sedan har jag sprungit runt och handlat soja, koreansk peppar och lite andra japansk och koreansk såse och marinader och annat. Jag älskar tanten i Korean Food. Hon är så där underbart otrevlig som kvinnliga franska motparter :cool: så långt från service man kan komma :D Dessutom är ingenting översatt så man går omkring förvirrat och tanten suckar djupt och irriterat när man frågar om hjälp. Så härlig och om man lyckas lösa koden så är det fantastiskt gott. :d Följt av helvetets förgård, eg Clas Olson. Irrade omkring där i en timmer och hittade ingenting. :meh: men nu är vad jag behövde köpt och på köpet blev det en orkidé på rea på Blomsterlandet. Nu sitter jag med en chai latte på Espresso House och väntar på bussen. D
Dagen börjar bli bättre

Bara för att jag skrev det så upptäckte jag att jag tappat ett av mina nya örhängen. Shoot me now :meh:

Deppar lite. Behöver ändra en tid på neuropsyk men vet inte om jag ska ringa eller skicka meddelande på mvk. Har två räkningar att betala också.
Äh det får vänta :wtf:

Gud vad jag avskyr ångesten som kommer sig av att ha missat ett samtal från hemligt nummer, när man vet att det med största sannolikhet är vården. Men inte är säker på vad det gäller exakt. Magsår.

Dags att göra mig klar och sen får vi se vad den här shoppingrundan slutar i för kalabalik. :rofl:

En sväng på loppis var hon helt med på och jag hoppas hitta några lämpliga skålar att ha som matskålar till Pälsfröken det har blivit brist på det vart efter dom hamnat i golvet och gått sönder :rage:
Snälla håll tummarna att jag kommer hem med några helst en halv servis typ :p
Njut av lugnt för nu drar jag åter senare igen.

Vantar pa att vattnet ska koka for att fa forsta koppen kaffe for dagen.:heart

Jag lärde mig köra i en bakhjulsdriven, 4-växlad gammal 240 :love: Framhjulsdrivet är inte lika kul :( För att inte tala om mammas Honda med automatisk 4wd. Dvs du kan inte välja alls när den ska vara 4wd och inte :banghead: Jag har krockat med den två ggr pga det. Fått sladd som jag börjat häva för en vanlig bil och så har 4wd satt in mitt i allt så att bilen tvärställt sig. Man kan inte göra ett skit åt det! :banghead: Avskyr den bilen när det är halt :yuck:

Jag larde mig i och for sig att kora med en volvo 240 fran sent 60-tal som var en hejare pa att sladda ... men min forsta bil var en gul mini cooper :love: Den roligaste "rally" bilen jag haft. Jag hade senare en Alfa Romeo, nastan lika kul som Minin ... men bara nastan.:p

När man råkat rita obcena snopp-bilder på en kartong man trodde skulle kastas men det visar sig att den precis skickats till en lyx-designer

Joråsatteeehhh :angel:

Och man dessutom ”signerat sina alster”

:rofl:

Troligen första och sista gången man blev ordinerad att jobba på lager

Oh herregud det påminner om när jag jobbade i backoffice på ett företag som höll på att gå i konkurs så vi hade ingenting att göra. Så jag satt och skrev på en *host* extremt NC-17 fanfic. På något sätt lyckades jag lägga den i företagets databas där all information om kunder och anteckningar fanns. :crazy: Det var omöjligt att radera och jag ringde i panik till IT support. Tack och lov fixade han det men vet att jag lovade honom vad som helst. :rofl: Han hade nog roligt åt mig. :angel: Han lovade också att inte läsa och jag hoppas innerligt att han höll sitt löfte :o

Jävlar vad man hinner med mycket när man plågar sig upp tidigt. Var på jobbet 09 sharp och hade då ändå tagit mig dit i snigelfart. Vid 12 var jag klar och strosade runt planlöst på stan, hälsade på på ålderdomshemmet (kaos personalen måste tro att jag snart kommer flytta in :cautious::laugh: ) och sen gick jag till hallen och vandrade runt där och spontanköpte en massa goda ostar och andra delikatesser. Nu är jag hemma och tar ett glas vin medan jag funderar på vad jag ska äta. Allt är gott men inget passar liksom ihop. Klassiskt :cautious::laugh:

Det är helt och totalt vidrigt!!

Men det trösterika i detta är att det uppmärksammats och bägge är föremål för uteslutning i partiet. Den ena är redan klar och utslängd. Den andra komemr att åka ut idag om jag inte missuppfattat allt.

Så "kvartssamtal" är en rätt slarvig beskrivning av en hel organisation i chock.
Hela grundvalen i partiet är alla människors lika rätt och värde.

/centerpartist

Såklart bra att partiet nu äntligen agerat! Men som jag skrev på FB så är det ändå extremt anmärkningsvärt att dessa personer fått ha dessa åsikter och uttrycka sig fritt om allt möjligt underligt, och att det setts mellan fingarna med detta så pass länge. Det är ju inte så att detta kom från klar himmel, det har ju varit en del skandaler tidigare med iaf en av de inblandade jönsarna. 2010 satt Maud Olofsson och försvarade den ena av dessa knäppgökar i SVT och sa att hon hade fortsatt förtroende för denne person, trots att hen förespråkat särlagskiftning för muslimer ang äktenskap (typ sharialagar).
För min del är det helt ofattbart och inget som går att på ngt sätt ursäkta i efterhand. Och skadan är nog redan gjord, det går liksom inte att backa och det finns inga rimliga "ursäkter".
Tyvärr tror jag att denna skandal kommer sänka Centerpartiet i kommande val. Jag har flera vänner (liberala, välutbildade kvinnor) som pga detta aldrig kommer att rösta på Centern fastän de tidigare starkt övervägt det. Jag tror inte att dessa är unika.

Å du härliga tid av årsmöten... :arghh: Idag är det sektionen som har årsmötet, nästa vecka är det distriktet och sen blir det ett tredje årsmöte där sektionen och distriktet ska slås ihop och så ska det utses grupper för de tidigare sektionerna. :banghead: Jag får åtminstone sällskap av dottern, lika bra att hon lär sig hur det fungerar i föreningar på ett tidigt stadium. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar