sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gissar att jag kommer att få minst 30 000 i restskatt men eftersom jag är paranoid så förbereder jag mig på ännu värre...

Fast hur färskt var det? Direkt när det kom i media?
Jag är glad och stolt över min organisation som tog tag i det direkt. Mannen är utesluten med omedelbar verkan och Så fort de samlat centerkvinnorna styrelse (idag?) åker kvinnan också ut
Som sagt. Det strider mot exakt allt som partiet står för. Det trista är att knäppskaölarna fick utrymme att verka. Det är över nu.
Frågan är väl hur många andra som nästlat sig in i er organisation?
MP har ju ett helt stall av islamister med vansinnig människosyn som absolut inte borde vara medlemmar och efter Annies (och CUFs) uttalanden kan man verkligen undra på vilket ben C står.

Äter lite lunch.
Hörde det 3:30 i natt. Runt där när jag åkte till jobbet så tror knappast det var direktsändning :D
Ok.
Då får man anta att det är ett samtal för att få klarhet i hur i hela friden nämndemännen kunde komma till de slutsatserna.
För uteslutning är ju redan verkställt respektive uppe till bslut.

Jag med sen jag hade 15000kr i restskatt förrförra året. :cautious:

Gilla för igenkänning, inte skatteskulden :p
Min make steg rejält i lön ett år och fick 15 i restskatt, jag höll på att dö :eek:
Han hade inte ändrat % dom ska dra vid högre inkomst så han fick skylla sig själv :meh:

Är sur på mig själv och ganska ynklig,dumma tandläkare och dumma rädsla som gjorde att jag inte fick min tillfälliga bro idag,men den krävde 4 sprutor o jag ballade ur efter 2.
Tröstshoppade 2 semlor och 8 glassstrutar :o och tycker att alla borde pjoska o gulla med mig resten av dagen :idea:

Varit i Stockholm heladagen pga besök hos min diabetesläkare. Jag gillar verkligen honom och har gått hos honom i nästan 20 år. Han brukar vara cool men den här gången var han riktigt arg :crazy: mitt hba1c var katastrofalt, hans ord och han använder inte överord 81 enligt hans skala vad det nu betyder. Förbud mot all pasta. Nejnejnej tyckte jag. Hans kompromiss? Pasta en dag i veckan :nailbiting:

Sedan har jag sprungit runt och handlat soja, koreansk peppar och lite andra japansk och koreansk såse och marinader och annat. Jag älskar tanten i Korean Food. Hon är så där underbart otrevlig som kvinnliga franska motparter :cool: så långt från service man kan komma :D Dessutom är ingenting översatt så man går omkring förvirrat och tanten suckar djupt och irriterat när man frågar om hjälp. Så härlig och om man lyckas lösa koden så är det fantastiskt gott. :d Följt av helvetets förgård, eg Clas Olson. Irrade omkring där i en timmer och hittade ingenting. :meh: men nu är vad jag behövde köpt och på köpet blev det en orkidé på rea på Blomsterlandet. Nu sitter jag med en chai latte på Espresso House och väntar på bussen. D
Dagen börjar bli bättre

Bara för att jag skrev det så upptäckte jag att jag tappat ett av mina nya örhängen. Shoot me now :meh:
Hur ser HbA1C ut jämflrt med det uträknade värdet i libren?
Kom det som en överraskning?

Pasta är väl inte bekymret? Pasta kan man äta och gärna fullkorn då. I rimlig mängd och anpassat till medicindos. Men det är annat som drar upp det väl?

Jag kämpar som en gnu numera efersom kortisonet gör värdena helt oberäkneliga. Jag kan ligga OK med pilen rakt fram, och en halvtimme senare - utan föda - ligga skyhögt. Men jag kollar hela hela tiden. Hatar kortisonet men älskar vad det gör med övriga delar av min kropp.

Kämpa på!

Är sur på mig själv och ganska ynklig,dumma tandläkare och dumma rädsla som gjorde att jag inte fick min tillfälliga bro idag,men den krävde 4 sprutor o jag ballade ur efter 2.
Tröstshoppade 2 semlor och 8 glassstrutar :o och tycker att alla borde pjoska o gulla med mig resten av dagen :idea:
:devil:

Såklart bra att partiet nu äntligen agerat! Men som jag skrev på FB så är det ändå extremt anmärkningsvärt att dessa personer fått ha dessa åsikter och uttrycka sig fritt om allt möjligt underligt, och att det setts mellan fingarna med detta så pass länge. Det är ju inte så att detta kom från klar himmel, det har ju varit en del skandaler tidigare med iaf en av de inblandade jönsarna. 2010 satt Maud Olofsson och försvarade den ena av dessa knäppgökar i SVT och sa att hon hade fortsatt förtroende för denne person, trots att hen förespråkat särlagskiftning för muslimer ang äktenskap (typ sharialagar).
För min del är det helt ofattbart och inget som går att på ngt sätt ursäkta i efterhand. Och skadan är nog redan gjord, det går liksom inte att backa och det finns inga rimliga "ursäkter".
Tyvärr tror jag att denna skandal kommer sänka Centerpartiet i kommande val. Jag har flera vänner (liberala, välutbildade kvinnor) som pga detta aldrig kommer att rösta på Centern fastän de tidigare starkt övervägt det. Jag tror inte att dessa är unika.
Mmmmm. Det är totalt bedrövligt. Vi är många med klump i magen.

Allt vi sliter med daglligen och baserar vårt liv på, ifrågasätts på ett ögonblick.
Fan fan fan.

Jag träffar CK-ordföranden nästa vecka och ser fram emot att få mer info om hur allt varit.

Mmmmm. Det är totalt bedrövligt. Vi är många med klump i magen.

Allt vi sliter med daglligen och baserar vårt liv på, ifrågasätts på ett ögonblick.
Fan fan fan.

Jag träffar CK-ordföranden nästa vecka och ser fram emot att få mer info om hur allt varit.

Jag lider med alla er!!! Detta var INTE vad ni behövde! Min vän E skulle ju röstat på er, men hon är ju jurist och nej hon kommer ändra sin röst. Känns skit för jag tror verkligen på en liberal feministiskt väg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar