sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är akademiker ut i fingerspetsarna :D Men vad hjälper det när man inte får något jobb pga ingen erfarenhet? :(

Det finns många företag som gärna anställer de utan erfarenhet för att få ner lönekostnader eller träna upp folk från grunden. På mitt företag anställer vi just nu en ung kille utan relevant erfarenhet bara för att han har en fantastisk attityd, verkar intresserad av att lära sig och skulle passa in bra i teamet. Alla de andra sökande hade mer erfarenhet.

Så misströsta inte, även om det suger att få nej så kommer du att få ett ja tillslut. Det är bara att öva på och finslipa intervjutekniken ;) Pepp pepp!

Väcktes av hunden som behövde ut. Nu kan jag inte somna om :down:. Måste upp om 4 timmar så skulle behöva lite mer sömn.

Efter jobbet idag måste jag åka bort till ica och hämta paket.
Sen hem och sova haha
Känner mig rätt sliten just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30