sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, såklart fel forumavdelning, men vad passar att ha på sig på överdelen på en dressyrträning i ett (inte uppvärmt) ridhus, när det är typ -4 ute? Jag är så ovan när det kommer till att rida i ridhus, haha.

Någon har somnat gott efter att ha busat med några kunder (stora tuffa gubbar som sätter sig på knä för att jollra med Effie :rofl: )

Snart lunch och en tripp till apoteket.

20180305_120808.webp

Jag är nöjd med min Ford Mondeo combi från -98. 23.000 problemfria mil på mätaren. 1 batteri bytt och svetsat sparklådorna annars inget alls. ACn fungerar utmärkt också. Bra gjort bilen :up:

Hm, såklart fel forumavdelning, men vad passar att ha på sig på överdelen på en dressyrträning i ett (inte uppvärmt) ridhus, när det är typ -4 ute? Jag är så ovan när det kommer till att rida i ridhus, haha.
Lager på lager så du kan ta av och sätta på vid behov. Ull underställ, en övertröja, väst och en jacka/tjockare tröja att ha på i början och slänga på sig efter träningen så att man inte blir kall. Sen beror det väl på vad ni ska träna, och hur jobbigt du tycker att det är. ;)

Nog sov jag i natt omkring 5 timmar blev det. Förmiddagen har inte använts till att göra något vettigt alls, luddig i skallen delux av medicinen. :meh:

Lager på lager så du kan ta av och sätta på vid behov. Ull underställ, en övertröja, väst och en jacka/tjockare tröja att ha på i början och slänga på sig efter träningen så att man inte blir kall. Sen beror det väl på vad ni ska träna, och hur jobbigt du tycker att det är. ;)

Det blir nog lager på lager då, det var någon sådan elementär sak jag funderade på. Normalt sett har jag en rejäl jacka när jag rider under vinterhalvåret, och lite varierande vad som är under. Men det låter ju rimligare med flera lager och en väst (och att ha med jackan då). Och jag kommer att tycka att det är jobbigt, med av olika skäl så kommer jag inte pressa mig till en för stor fysisk ansträngning ;)

Jag har äntligen duschat och bäddat rent. Vågar inte skriva hur länge sen det var sist … :crazy:

Apropå tvätt så ska jag tvätta nästa vecka, har en tvättkorg full med vita underlakan och örngott. Hatar att vika lakan :wtf: , som tur är får jag hjälp.

Höll på att somna vid tio och då ringde M, efter vi pratat dåsade jag till igen och då ringde Sandra :p

Nu har jag gett upp det där med att sova så jag har diskat, tvättat och bäddat rent i sängen. Dags att blanda hästmat, åka och hämta ett paket och sen fylla på vatten o fodra hästar.

Nu snöar det igen... jag vill ha mildväder så jag kan bli av med iströskeln jag måste över för att kunna parkera min personbil... har inga verktyg att hacka i is... :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 983
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Malin_L
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar