sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gäller ondska och hur friskt det är att döda tycker jag boken Helt vanliga män om de män som massmördade bla polacker och judar under andra världskrigets slut.och sen gick hem till sina familjer och var vanliga personer. Är många år sedan jag läste den själv men det gjorde ett starkt avtryck på mig

Ja, vi väldigt vanliga människor är kapabla till en enorm ondska men också en enorm godhet (ibland tom i samma person).

Just nu kör jag en SKIT Toyota. Den ska bytas. saker går sönder hela tiden. Men den är 23 år gammal. Funderar på en Honda eller Mazda.

En 23-årig Toyota tycker jag nog är avskriven... sedan länge ;) Förstår att du vill ha något annat :D

Du har inte funderat på en Golf? Även med några år på nacken brukar de må rätt bra. Min moster hade en väl begagnad som var riktigt trevlig att köra.

:D
När jag gick till bilen, efter att ha handlat, så parkerade en likadan bil bakom mig. Han klev ur och hojtade glatt -vilken fin bil du har. Jajjamän, svarade jag och så skrattade vi tillsammans.

Ingen aning om vem han var men jag körde hem betydligt gladare. :)

En 23-årig Toyota tycker jag nog är avskriven... sedan länge ;) Förstår att du vill ha något annat :D

Du har inte funderat på en Golf? Även med några år på nacken brukar de må rätt bra. Min moster hade en väl begagnad som var riktigt trevlig att köra.
Ingen av våra toyotor har kostat så mycket i reparationer som vår golf har gjort :crazy:
Avensisarna har bara rullat och rullat och rullat däremot :love:

Idag gjorde jag min "visa medical" med allt vad det innebär. Hälsotest, urinprov, hiv-test, lungröntgen mm mm

Hoppas detta skyndar på min ansökan lite!!

NU! Married at first sight!
Denna säsong är helt amazing :rofl::rofl:

Måndag igen, 2 barn i skolan och mini hemma med mig :)

Halvvägs igenom morgonkaffet och mini roar sig med att titta på babblarnafilm.
Maken skulle på specialjobb idag så får se när han dyker upp, jag ska nog roa mig med att tvätta idag :meh:

Sitter med sovande barn i famnen, han är lite febrig. Funderar på att hämta något ätbart i köket och hoppas på att han inte vaknar.

min rostar lite här och lite där, och får nya fel efter som. tror att det är vägsaltet.
Det är vanligen rosten som blir problemet på dem till slut. När min Toyota (-96) fick hål i sparklådorna så fick jag göra mig av med min (och en bekant råkade ut för samma sak men då var det tanken som började läcka). Maskinellt funkade den utmärkt. Jag ägde den i 3½ år, körde 7000 mil med den och hade knappt några problem alls. Helt klart den bästa bil jag haft. Det var i princip bara att tanka och köra.

Men ingen bil håller för evigt och det gäller nog även en Toyota.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 985
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Malin_L
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar