Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Det var halva priset på just den pläden på J*sk igår så jag var ju bara tvungen :p

Laga symaskinen? Eller får den självläka?

Men huuuur!?!?!?! Jag har låtit den få försök att självläka nu i några månader men snart får jag nog peppa morsan att skicka den till doktorn, då inget hjälper:( Inte ens en läcker tråd kan få igång den :p

Taaa, det finns alltid ngn symaskinslagarnisse i varje stad med en gnutta självrespekt. Ta den dit för en bedömning iaf?

Hon är verkligen en prinsessa också så det passar så bra! Blev helt överlycklig när jag hittade pläden, har tänkt sy ett sånt sen jag såg det här i tråden :)

Min personliga uppfattning är att kapsonen är skarpare eller man kanske ska säga tydligare än sidepull/remontgrimma men den har inte samma krull-effekt som hackamoret ofta har...

Tack för din utförliga beskrivning! Det låter som kapsonen kan vara ett bra alternativ för oss då.

Taaa, det finns alltid ngn symaskinslagarnisse i varje stad med en gnutta självrespekt. Ta den dit för en bedömning iaf?
Jo, det är väl det enda rätta just nu... Att fortsätta pillra med den och ändå inte komma någon vart blir väl ingen glad på...

Att sy är bra för själen (och ger tips till oss andra :p) så ta dig du iväg till nissen och få en fullservice. Du har mååånga sytimmar att ta igen!

KL

Är så hemskt sugen på en kameldrivarkudde nu.. Ingen här som syr upp på beställning? (A)
Måste bara snacka med mamma först.. :p Men säg gärna till om det skulle vara aktuellt! :D

eh :crazy: ;)

Någon som förästen har en ide av vad jag kan göra med ett grönt bomullsband? (sånt man har på gympan typ)

Skitsnyggt! Vart har du köpt den undre stången? Jag har en likadan fast silverfärgad som jag köpte på Tradera!

Kommer kommer!:)
Red araben i den igårkväll, men den var aningans överdimensionerad för den korta ryggen! :rofl:
Men den går fri över manken så det går att "sadla" lite längre fram då de kan röra sig fritt under knästöden, draget från gjorden går mer upp över ryggen än över manken.
Var mer estetiskt komiskt!
Fortfarande helnöjd! Måste ta fler hål i gjordstropparna bara, hon var för smal om lilla magen.
Men i galopperna stannade jag o kollade, allt låg prick stilla, men gjorden hade blivit så lös att den hängde..:eek: fårskinnet under hade väl plattat till sig..
Drog åt o kunde sitta upp utan pall, det åkte inte i sidled.

Kan man inte få en beskrivning? Skulle vara väldigt intresserad av hur du har gjort och vilka olika material du har använt!
Snälla, beskrivning nu!:crazy:

Tack för alla possitiva reaktioner! Mamma hälsar och tackar så mycket!

Next: Tanken är att det ska kombineras i sommar! =)

Det importerades från tyskland för en massa år sedan (typ 1998 eller så) Nu kan man hittade det klart mycket billigare i var och varannan affär här i sverige ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets