Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

här är mitt vita schabrak som jag blingat lite själv :)

19196579.jpg

19196580.jpg

:D

:o:o:o
tänk att kunna sy så där ;)
jag kan ju knappt sy ett "täcke" till min kanin..

*kl*

Nu handlar den här tråden mest om att sy i textil men här kommer iaf bilder på två träns som jag sytt:

trens_hierta01.jpg

Detta är en present till min kompis

trens_torner01.jpg

Tänkt som tornerspelsträns eller liknande

Inte i textil men förhoppningsvis kan dom få vara med i tråden och leka iaf :bump:

Jättesnyggt. Syr du upp på beställning?

I Finland :( Jag hade inte ens hört talas om dessa intressanta grejer förrän jag hittade hit till Buke, än mindre sett några i närheten.

Kan göra en tillverkningsbeskrivning med alla bilder om någon vill!
Har dokumenterat knåpandet!

JAAAAAA snälla gör det!! jag har den mesta utrustningen hemma men är så jäkla dålig på att sy så jag behöver hjälp!!:idea:

:bow::bow::bow:

Jag uppfann kameldrivarkudden n'är jag var sadellös och bara VÄGRADE rida min häst barbacka. Nu har jag tre passande sadlar men rider ofta i min hemmabyggda skapelse ändå, den är bekväm o ger superbra känsla!

Jag har en kopia av den hemma som min syster sydde till mig i julklapp (bild finns tidigare i tråden). Just nu är det det enda som funkar på min dräktiga märr, har ingen gjord som är lång nog runt annars :p Men jag älskar den, man sitter grymt bra!

Eftersom mina träns fick vara med i tråden tänkte jag bidra med lite mer i läder som jag sytt!

En grimma, dubbelsydd i fettat remläder. storlek Xfull. Sydde den åt min häst men måtten jag hade var felaktiga och det slutade med att det blev en storlek för stort. Surt att ha en sån fin grimma som jag inte kan använda på min fining....
grimma.jpg

Westernbrösta med lite medeltidsstuk. Sitter numera på kompisen nordistravares w-sadel. Ingen bra bild men ni kanske kan ana hur den ser ut på hästen.
brosta_joust.jpg

kanonsnygga saker, sådär duktig vill jag också bli.
har du inte sytt riddarschabrak själv också? i så fall vill jag se bilder!

kanonsnygga saker, sådär duktig vill jag också bli.
har du inte sytt riddarschabrak själv också? i så fall vill jag se bilder!

Tack till ALLA! Vilken bra egoboost det var det här. Nu skall här sys saker :idea::bow:

Cili: Min mamma har sytt riddarschabraket. Jag är tyvärr inte alls bra på att sy i textil :o:cool:

Äsch, visa det ändå, så vi ser hur duktig din mamma är också :D

och så lite annan text för att jag inte orkar skapa ett inlägg till:

Försöker få min symaskin att förstå att den ska sluta döda övertråden när jag syr i fleece, vi är inte riktigt överrens. Ändrar trådspänning åt alla håll och har nu lyckats sy hela tio cm..
Det ska bli ett ländtäcke är det tänkt

*KL*
Är det någon som har någon bra sida där man kan köpa ex. fleecetyg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka